מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ה 01.06.2015

"אשרינו שזכינו" ● 100 תמונות מהמעמד הטהור בכפר-חב"ד

חגיגת החומש לילדי חדר "אהלי תורה אהלי מנחם" נערכה בכפר חב"ד, באווירת קדושה וטהרה מיוחדת ● התלמידים ישבו על במה מוגבהת עטורים כתרים ולבושים מיוחדים וכל אחד בתורו דקלם שיר באידיש המספר על שמחתו על כך שלומד בחדר של הרבי, ומאחל להוריו שיהי' להם נחת חסידי ממנו, וחבריו עונים לו באידיש "אשרינו שזכינו לכך"  מסיבת חומש בכפר-חב"ד - גלריית ענק
(צילומים: אליהו לוי, COL)
חגיגת החומש בכפר חב"ד. אווירת קדושה וציפייה שררה באולם בשעה שהמנחה הדגול הרב משה הורביץ הכריז: עכשיו מתכוננים אנו ללמוד בפעם הראשונה בחיינו פסוקים מהחומש, והפסוקים המתאימים ביותר לילדים קדושים הם פסוקים מפ' ויקרא "יבואו טהורים ויעסקו בטהורים" שמדברת על קרבנות קדושים.

כהכנה ללימוד, התלמידים בנו כותל החלטות טובות שכל קבוצה של תלמידים קבלה על עצמה, לערנען תורה, געבן צדקה, העלפן א חבר, העלפן אין שטוב ועוד.

על רקע הכותל נעמדו התלמידים ושרו בדביקות את השיר "אני מאמין" ומיד לאחר מכן התחילו ללמוד את החומש באידיש, כשהמלמדים הרב חיים בורגן והרב פישל העניג אומרים שורה והתלמידים אחריהם.

דמעות של שמחה עמדו בעיני ההורים והסבים בראותם את התרגשות הילדים בפתיחת לימוד החומש, המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי שליט"א בירך את הילדים וסיפר להם על היחידות שהיתה לו בהיותו ילד אצל הרבי וכן דיבר על תפקידם של ההורים באהבת התורה ובהשפעתה על הילדים.

מנהל החדר המסור הרב בן ציון וישצקי דיבר על כך שצריך להעניק לילדים אהבה וחיבה כדי לתת להם חשק להוסיף בלימוד התורה ובקיום המצוות וסיפר על היחידות שהיתה לו אצל הרבי בה קיבל הוראה ללמוד בחדר בשפת האידיש, ואיחל לכך שנרווה מהם הרבה חסידישע נחת.

נציג ההורים המחנך הרב משה אסולין הודה על ההשקעה המיוחדת בתלמידים וכן הביא דוגמאות ומשלים על חינוך הילדים בסיום החגיגה קבלו הילדים שי מיוחד חומש בראשית עם "טייטש" מתנת מחלקת החינוך במועצה בראשות הגב' רבקה ריבקין.

החגיגה הסתיימה בריקוד חסידי של הורים כשילדיהם על כתפיהם שרים "אשרינו מה טוב חלקנו" כשבלב כולם בוקעת תפילה לריבון עולם שיה"ר שנזכה לראות נחת חסידי יהודי אמיתי מילדינו.

תודה וברכה למנהל החינוכי הרב יוסף הרשקוביץ, סמנכ"ל המוסד הרב שלמה וישצקי ולמלמדים ר' חיים בורגן, ר' פישל העניג, ר' יוסף לייב המבורגר, ר' חיים בן נתן שהשקיעו את מרצם וזמנם להחדיר את החינוך לאהבת התורה ולת' יעקב טרבניק על הנגינה בכישרון מיוחד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.