מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשע״ה 31.05.2015

שר החוץ הגרמני התארח במרכז היהודי הגדול 'מנורה'

בראשית השבוע, התקבלה טלגרמה מיוחדת במשרדי הקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק הממוענת לרב קמינצקי, ממשרד החוץ הגרמני. הגרמנים הודיעו שבקרוב יתקיים ביקור ממלכתי בעיר של שר החוץ הגרמני מר פרנק שטיינמאייר, ומבקשים כי במסגרת הביקור יבקר את הקהילה, וייפגש עם הרב השליח הרב שמואל קמינצקי לשיחה חשובה - כלשונם   שר החוץ הגרמני
שר החוץ הגרמני התארח במרכז היהודי הגדול 'מנורה'
בראשית השבוע, התקבלה טלגרמה מיוחדת במשרדי הקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק הממוענת לרב קמינצקי, ממשרד החוץ הגרמני, ובה מבקשים: כי בקרוב תתקיים ביקור ממלכתי בעיר של שר החוץ הגרמני מר פרנק שטיינמאייר, ומבקשים כי במסגרת הביקור יבקר את הקהילה, וייפגש עם הרב קמינצקי לשיחה חשובה - כלשונם.

הקהילה קבלה בשמחה את הפנייה, והתכוננו לפגישה המיוחלת. אך אז התברר כי הביקור ייערך בעיצומו של יום השבת. במכתב חזרה נומק כי בשמחה יארחו את השר, אך עליהן להימנע מכל חילולי שבת הכרוכים בכך.

בתוך זמן קצר התקבל מענה חד משמעי המוקיר את המסורת היהודית וכבוד השבת, ונאמר בה: ''כי הם מצטערים שאין באפשרותם לדחות את הפגישה למועד אחר, מאחר ולשר יש לו"ז צפוף מאוד, אך מאידך חשובה לו הפגישה עם הקהילה היהודית המשמעותית בתבל - כלשונם.

ואכן כך היה, לקראת סוף התפילה בשבת האחרונה פרשת נשא, התקבל שר החוץ הגרמני במרכז היהודי הגדול 'מנורה', כאשר כל הקהל מקבלים אותו באהבה ובשמחה.

שר החוץ לחץ בחמימות את ידי מנהיגי הקהילה בראשות הרב קמינצקי, ומשם המשיכו לישיבה משותפת עם מנהיגי הקהילה, שהפכה עד מהרה לשיחת רעים ולהתוועדות ברוח היום. צוותו, נמענו לגמרי מחילול שבת כמסוכם.

השר דיבר בחמימות על היחסים שיש לו עם ישראל, והיחס החם שרוכש לשלוחי הרבי בגרמניה, ובמיוחד ציין את היחס להרב יהודה טייכטל השליח בברלין, שלהם - כאמור, יחסים חמים וקרובים.

הפגישה הייתה מאוד לבבית ונמשכה מעבר למתוכנן, כאשר במהלכה הבטיח את עזרתו לקהילה היהודית, ולטיפול שורשי במניעת אנטישמיות.

בראיון קצר שהעלה שר החוץ לטוויטר האישי שלו לפני ההמראה לתל אביב הוא מציין: כי כמה סימבולי שבהמשך לביקור בקהילה היהודית המשמעותית באירופה, הוא ממשיך בטיסה ישירה לתל אביב ומשם לירושלים להמשך פגישות לטובת עם ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.