מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״ה 30.05.2015

תרגיל העורף הגדול החל הבוקר; כל מה שחשוב שתדעו

היום (ראשון) החל תרגיל העורף הלאומי של ישראל. התרגיל יימשך חמישה ימים. במסגרת התרגיל יתורגלו כוחות פיקוד העורף והרשויות השונות - כולל מערכת החינוך ● בפנים: כל מה שחשוב שתדעו על התרגיל הענק, וגם: מתי תשמע אזעקה? ומהם הנחיות ההתגוננות? תרגיל העורף הלאומי
תרגיל העורף הגדול החל הבוקר; כל מה שחשוב שתדעו
צילום: שמוליק סופר
היום (ראשון), י"ג בסיוון תשע"ה, החל תרגיל העורף הלאומי של ישראל. התרגיל יימשך חמישה ימים, עד ליום ה', י"ז בסיוון.

במסגרת התרגיל יתורגלו כוחות פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון, גורמי החירום, משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך וגופים ציבוריים ופרטיים.

במוקד תרגיל "נקודת מפנה" השנה, הוחלט לתרגל את מוכנות העורף לאירוע קונבנציונלי ואת הקשר עם משרדי הממשלה, גופי החירום הייעודיים והרשויות המקומיות, ואת מוכנותם לחירום. במהלך התרגיל יתורגלו המטה והשטח בתרחישים שונים ברחבי הארץ, שיופעלו על-ידי רשות החירום הלאומית ופיקוד העורף.

במסגרת שיפור המוכנות יתקיימו בפיקוד הצפון במהלך וכחלק מתרגיל "נקודת מפנה", תרגילים להתמודדות עם אירועי ביטחון שוטף (בט"ש) ומענה מבצעי ומגננתי, בדגש הגנה על העורף האזרחי והצבאי.

במהלך שבוע זה, מתקיימים במקביל תרגילים חיילים בחיל האוויר ובחיל הים ובמהלכם תורגש תנועה ערה של כלי רכב, כלי טיס וכלי שיט צבאיים ברחבי הארץ. כמו כן, במהלך השבוע יישמעו סירנות בבסיסי חיל האוויר בכל רחבי הארץ. שבוע זה, שכאמור יאופיין בתרגולים שונים ברחבי הארץ, מתבצע על-פי גרף האימונים השנתי, לצורכי אימון קבועים וסדורים ואין לייחס למיקומו על לוח השנה משמעות אחרת.

בתרגיל יושם דגש מיוחד על הערכות ומוכנות התשתיות הלאומיות (חשמל, מים, גז ועוד) למצבי חירום, וכן על שדרוג רמת התאום ושיתוף הפעולה בין כלל משרדי הממשלה בהובלת רח"ל.

במסגרת תרגיל "נקודת מפנה", ביום ג', ט"ו בסיוון תשע"ה, 2 ביוני 2015, בשעה 11:05 בבוקר ובשעה 19:05 בערב תישמע ברחבי הארץ, פרט ליישובי עוטף עזה, אזעקת תרגול עולה ויורדת על-פי זמני ההתרעה לאזרח. מטרתן של אזעקות

התרגול היא לתרגל את כלל התושבים בכניסה למרחב המוגן שבחרו הן במקום עבודתם והן בביתם וכן לבדוק את תקינות מערך הצופרים במדינה. ההתרעה תופיע גם ברדיו, באתרי האינטרנט ובטלוויזיה וכחצי שעה לפני האזעקה תופץ הודעת "מסר אישי". במידה ויתרחש אירוע אמת , תישמע אזעקה נוספת ותופץ הודעה מסודרת באמצעי התקשורת השונים.

דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל, המתקיים זו השנה השמינית, תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2015 ועל בנייתו שקדה בחודשים האחרונים מנהלת לאומית בשיתוף גורמים שונים.

התרגיל מהווה הזדמנות שנתית נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות והתיאום הבין-ארגוני ולשיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום.

במסגרת התרגיל יתורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ והתלמידים יתרגלו כניסה למרחבים המוגנים. בעת האזעקה יתרגלו גם בסיסי צה"ל, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את הכניסה למרחבים המוגנים.

בזמן הישמע אזעקת התרגול, מתבקשים כלל תושבי המדינה להיכנס למרחב המוגן שנבחר מראש, בהתאם לזמן העומד לרשותם ולהנחיות פיקוד העורף.

הנחיות התגוננות בעת הישמע אזעקה:

בזמן הישמע אזעקה או קול נפץ יש לסיים את תהליך המיגון בהתאם לזמן העומד לרשותנו ולפעול על-פי ההנחיות הבאות:

במבנה – יש להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט, או מרחב פנימי מוגן, בהתאם לזמן העומד לרשותנו, ולסגור דלתות וחלונות.

בחוץ – יש להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותנו. אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

ברכב – יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותנו- יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

· אם לא ניתנה הנחיה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת ממיגון.

· חשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה.

· יש להמשיך ולהאזין להנחיות באמצעי התקשורת.

הנחיות פיקוד העורף הוכחו בעבר כמצילות חיים, ויש להישמע להן.

במידה והכניסה למרחב המוגן במהלך התרגיל כרוכה בשיבוש בלתי סביר של שגרת החיים, ניתן להמשיך בפעילות. כלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, ימשיכו כסדרם. כנסים ואירועים המוניים ימשיכו כסדרם. כל תנועת כלי הרכב לרבות תחבורה ציבורית ומכוניות פרטיות, תמשך כסדרה גם בעת הישמע האזעקה.

בכל הקשור לקשיים ותקלות בשמיעת האזעקה - יש לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 104. בנושאים הקשורים למקלטים משותפים וציבוריים- יש לפנות למוקדי המידע העירוניים.

למידע נוסף ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 104 ולאתר האינטרנט של הפיקוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.