מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ה 28.05.2015

המהפכה השקטה של "בית שושנה" בעיר ללא הפסקה

מדרשת "בית שושנה" בתל אביב, מחוללת מהפיכה שקטה בעיר ללא הפסקה. המקום מהווה אבן שואבת לצעירות מהסביבה, וגם ל'חוצניקיות' שמחפשות מסגרת יהודית מתאימה לשיעורים, וגם לשבתות וחגים ● "בלי הרבי - שאנו שלוחיו, לא היה שום סיכוי", אומרת השליחה הגב' מינדי שמרלינג ● מגזין שישי  בית שושנה
המהפכה השקטה של
בית שושנה בתל-אביב. מהפכה
משה בן-חיים

ביום בהיר התדפקו בשערי מדרשת חב"ד "בית שושנה" בתל אביב, אמא ובת, וביקשו לדבר עם המנהלת השליחה הגב' מינדי שמרלינג. בפיהן היתה בקשה: הבת מעוניינת ללמוד במדרשה. חד וחלק.

הגב' שמרלינג, שהתרשמה שהשתיים לא באו מרקע דתי, הסבירה להן שמדובר במהלך שלא בטוח שיצליח, והעלתה ספק האם הבחורה שמגיע מרקע לא דתי תצליח להשתלב. הבחורה לא ויתרה, והתעקשה שהיא תצליח. האמא מצידה עודדה ותמכה בה. היא סיפרה כי בתה מאז ומתמיד רצתה ללמוד במקום דתי, וכשבגרה, החליטו שהגיע הזמן לעשות את הצעד הזה".

"היום היא בחורה חסידית לכל דבר, ולא עברה אפילו שנה", מספרת הגב' שמרלינג. "זה היופי בסיפור. מישהו עושה מהפך טוטלי בלי שום רקע, ממקום שהכל בסדר. לראות אותה היום, זה משמח".

המדרשה שמקרבת צעירות בתל אביב

לפני 15 שנה הקים השליח לתל-אביב הרב יוסף שמואל גרליצקי ישיבה לבעלי תשובה - 'חזון אליהו', בראשה עומד השליח הרב מאיר אריה שמרלינג. הישיבה התפתחה והצליחה, והוחלט שצריך גם מוסד מתאים לבנות.

על הקמת המדרשייה לבנות, מספרת השליחה הגב' שמרלינג: "היה מישהו שהתקרב בישיבה, ורצה גם לקרב גם את אחותו. היו גם שלוחים מהארץ ומהעולם שרצו להפנות בנות למסגרת מתאימה לבנות.

"החלטנו להקים מסגרת שתתאים להכשרת בנות לחיים ואחר כך גם לבנות בתים יהודיים 'כמו שצריך'. בתל אביב, מאוד קשה להשיג מקום מתאים, וגם מאוד יקר. ב"ה לפני שלוש שנים מצאנו מקום מתאים והקמנו בו את המדרשייה. היום המקום משמש גם לגני ילדים של חב"ד ת"א".

המדרשה שהפכה לבית

המדרשה מהווה אבן שואבת לצעירות אביב, ובמיוחד לצעירות מחו"ל שמחפשות מסגרת לשיעורים לשבתות וחגים. "מדובר בקבוצות בנות איכותית מחו"ל גם מבתים שאינם שומרי תומ"צ, שהמדרשה הפכה לבית שלהן. קורא גם שיש 'חוצניקית' שיושבת בשיעורים ואני מבחינה שהיא מגיעה מרקע דתי, וקצת ירדה מהדרך, וכאן היא שבה הביתה".

באיזו מתכונת המדרשה פועלת?

"השיעורים וההרצאות בשעות הערב, כשבשעות הבוקר הבנות יכולות לעסוק בשאר הדברים: מי ללמוד באוניברסיטה, ומי לעבוד ולעסוק בעיסוקיה. המדרשה כוללת שבתות וחגים ואש"ל מלא. השיעורים נמסרים ע"י רבנים מפורסמים ונוגעים בכל מה שבת ישראל כשרה צריכה ללמוד, הלכה וחסידות, הבית היהודי ועוד".

כעת עם הביקוש הרב והשם הטוב שיצא למדרשה, המקום הפך תצר מהכיל, והשליחה מייחלת למצוא מקום מתאים נוסף. "גם את המבנה הקיים השגנו בניסים, ואנחנו מקווים בע"ה שנמצא עוד מבנה לטובת המדרשיה", היא אומרת.

את האמונה והדבקות במשימה, קיבלה הגב' שמרלינג עוד מהבית. אביה הוא הרב יוסף-שמואל גרליצקי, שליח הרבי כ-34 שנים במרכז חב"ד בת"א.

"בלי הרבי שאנו שלוחיו, לא היה שום סיכוי", היא קובעת בנחרצות, ומביאה דוגמא מחיי השליחות: "בהתחלה, כששיפצנו את המבנה כדי שיתאים למגורים, היו המון הוצאות. תכננו לסכום מסויים, ותוך כדי הבנייה העלויות האמירו. אני זוכרת בשלב מסויים, החלטנו שבב' אייר 'לכתחילה אריבער', נכין רק את חדר השיעורים כדי שנוכל להתחיל ולערוך שם התוועדות. היתה תחושה לא פשוטה.

"והנה, אישה אחת תרמה רהיטים למדרשה. כשהגענו עם ההובלות לבית לקחת הרהיטים, הבחנו בכמה דולרים של הרבי שהיו שם. שאלנו אותה עליהם, והיא הסבירה שדודה שלה הייתה אצל הרבי וקיבלה אותם.

"כשהדודה שמעה ששאלנו על הדולרים, היא החליטה לתת לנו את הדולרים עבור המדרשה (הוגרלו בין תורמים). זה היה הרגע שהבנו, שהרבי שלח לנו שלושה דולרים לרגל פתיחת המדרשה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.