מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשע״ה 27.05.2015

עשו כבוד: בי"ס חב"ד זכה במקום ראשון בארץ בתחרות במדעים

בית ספר חב"ד בנות ביפו זכה במקום הראשון ביריד הארצי לעבודות חקר מדעי ● במעמד מכובד שהתקיים באוניברסיטה העברית בגבעת רם בירושלים, נישא בגאון שמו של בית הספר, מה שהוביל לקידוש ה' גדול ● לתחרות הארצית הגיעו כחמישים עבודות נבחרות של תלמידי כיתות ו' וט' בתחומי חקר ופתרון בעיות תחרות במדעים
עשו כבוד: בי
במקום הראשון: בית-ספר חב"ד. למטה: המנהל הרב בן הרוש, נושא המחקר
בית ספר חב"ד בנות ביפו, בראשות המנהל הרב מיכאל בן ארוש, זכה במקום הראשון ביריד הארצי לעבודות חקר מדעי.

במעמד מכובד שהתקיים באוניברסיטה העברית בגבעת רם בירושלים, נישא בגאון שמו של בית הספר. הזכייה הובילה לקידוש ה' ולקידוש שם חב"ד ורשת אוהלי יוסף יצחק.

התלמידות החוקרות מכתה ו' נשאלו על העבודה שהציגו וצוות השופטים התפעל מיכולת ההסברה ומהידע שהן הפגינו, ברוך ה'. העבודה נעשתה בהדרכתה של המורה למדעים.

לתחרות הארצית מגיעות כחמישים עבודות נבחרות של תלמידי כיתות ו' וט' בתחומי חקר ופתרון בעיות. לתחרות הארצית קדמה תחרות מחוזית ובית הספר נבחר לייצג את מחוז תל אביב. יש לציין כי מדובר בהישג נכבד ביותר לאור העובדה שהשתתפו בתחרות בתי ספר רבים עם אמצעים רבים יותר מבי"ס חב"ד. ובנוסף, הזכיה הנוכחית באה לאחר ששנה שעברה קטף ביה"ס את המקום השני בארץ!

העבודה עסקה בחקר התופעה "קישוטית האשל". זוהי פטריה טפילה שמופיעה על הגזע של עצי אשל. נחקרו תשעים עצים, בבית הספר ובסמוך לו. נבדקו הגורמים להופעת הפטרייה וההשפעה של הפטרייה על העצים. במהלך החקר התגלתה תופעה נוספת והועלו שאלות חקר חדשות. המחקר הוא חלוץ! השאלות הנוספות שהועלו עדיין לא נחקרו בארץ.

לצד החקר המדעי התווסף הפן היהודי –חסידי: עץ האשל מסמל את ההתיישבות של אברהם אבינו בארץ ישראל: "ויִּטַּע אֶשֶׁל בִּבְאֵר שָׁבַע... וַיָּגָר אַבְרָהָם בְּאֶרֶץ פלישתים יָמִים רַבִּים " (בראשית כ"א, ל"ג).

המדרש (בראשית רבה) מתאר כי בצל האשל היה אברהם מקבל את אורחיו, מכבד אותם, ומפיץ את שם ה' על ידי כך שלמדם להודות לו: "ואמר להון: ברוך אל עולם שאכלנו משלו". אברהם אבינו נודע כמכניס אורחים וכגומל חסד.

הרבי מסביר שגם אנחנו קבלנו מאברהם אבינו ב"ירושה" את התכונה של גמילות חסדים, "תכונה זו נטועה בלב כל יהודי... לתת לזולת דבר החסר לו... " הרבי הורה להמשיך את דרכו של אברהם אבינו!

בית ספר חב"ד ביפו, הוא סמל לבית ספר של שליחות! תלמידות מרקעים שונים לומדות בו יחד, ומתחנכות לאהבת ישראל וגמילות חסדים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.