מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשע״ה 27.05.2015

הצעת חוק: ייאסר עיקול מטלטלין מבתי כנסת בגין חובות

בשבוע שעבר פשטו אנשי ההוצאה לפועל מטעם מחלקת הגביה של עיריית תל אביב על כשמונה בתי כנסת בעיר, עקרו מזגנים מקירות בתי הכנסת והחרימו ריהוט. זאת בשל חובות מים ישנים ● בין השאר מדובר בבית הכנסת 'היכל אהרון' בשכונת נווה עופר, בבית מדרשו של האדמו"ר מביטשקוב ביפו, ועוד ● בעקבות הפשיטה פנו גבאי בית הכנסת לסגן ראש העיר, נתן אלנתן, שהצליח לעצור את העיקולים עד להסדרת החובות. אלנתן פנה למזכירות סיעת ש"ס בכנסת כדי לתקן את החוק הקיים היום עיקול מטלטלין
הצעת חוק: ייאסר עיקול מטלטלין מבתי כנסת בגין חובות
בית כנסת שהמזגנים נעקרו מקירותיו. צילום: יח"צ
בשבוע שעבר פשטו אנשי ההוצאה לפועל מטעם מחלקת הגביה של עיריית תל אביב על כשמונה בתי כנסת בעיר, עקרו מזגנים מקירות בתי הכנסת והחרימו ריהוט. זאת בשל חובות מים ישנים.

בין השאר מדובר בבית הכנסת 'היכל אהרון' בשכונת נווה עופר, בבית מדרשו של האדמו"ר מביטשקוב ביפו, ועוד.

בעקבות הפשיטה פנו גבאי בית הכנסת לסגן ראש העיר, נתן אלנתן, שהצליח לעצור את העיקולים עד להסדרת החובות. אלנתן פנה למזכירות סיעת ש"ס בכנסת כדי לתקן את החוק הקיים היום.

"היום זה בתל אביב ומחר זה יכול להתרחש בכל ערי הארץ. לא ייתכן שבשל חוב לעירייה יפגעו בתפקוד בית הכנסת ויפגעו במתפללים", אמר אלנתן והוסיף, כי "בעוד האזרח הפרטי יכול לעצור את העיקולים בתשלום מקדמה שבדרך כלל מסתכמת בסכום קטן, הרי שגבאי בתי הכנסת לא יכולים לעמוד בסכומים של עשרות אלפי שקלים כמקדמה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, מיהר להגיש הצעת חוק בנושא.

לפי התיקון המוצע לחוק ההוצאה לפועל התשכ"ז-1967, יתווסף סעיף "מניעת עיקול מיטלטלין מבתי תפילה".

בדברי ההסבר להצעה נאמר: "במצב הדברים הקיים עתה, כאשר בית כנסת, מסגד או כנסיה הינם חייבים ומתנהלים כנגדם הליכי הוצאה לפועל אין מניעה כי יעוקלו מיטלטלין מהמקום, כאשר הליך זה מתנהל יש בכך פגיעה חמורה ברגשות המתפללים ובקדושת המקום.

"חרף המוצע בהצעת חוק זו, אין מניעה כי ניתן יהיה לפעול כנגד חייבים אלו באמצעות עיקולי בנקים ותפיסת כספים אחרים לטובת תשלום החוב, תוך פגיעה מינימאלית בקדושת המקומות הקדושים מקום שאין בכך צורך.

"הצעת החוק מבקשת להורות כי בנוסף לתשמישי קדושה הפטורים מעיקול בהתאם לחוק, בבתי כנסת מסגדים ו/או כנסיות לא יתאפשר עיקול מיטלטלין לטובת גביית החוב בהוצאה לפועל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.