מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשע״ה 26.05.2015

מתקנים את אפליית הילדים החרדים בקייטנות הקיץ

ח"כ יעקב מרגי בפניה דחופה לשר החינוך: "אני פונה אליך כי יש בידך לשנות את ההחלטה של השר ובכך להביא רווחה לאלו שאין ידם משגת לשלוח את בניהם למסגרות חינוכיות בחופשת הקיץ הארוכה. בטוחני כי תענה בחיוב לבקשתי זאת" ● משרד החינוך יפעיל גם השנה את פרויקט בית הספר של החופש הגדול ● תקנת השר המפלה בין ילד הלומד בחינוך הממלכתי לבין ילד הלומד בחינוך המוכר שאינו רשמי לא תוקנה אפליית הילדים
מתקנים את אפליית הילדים החרדים בקייטנות הקיץ
יו"ר וועדת החינוך המיועד ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) שלח היום (ה) מכתב לשר החינוך ח"כ נפתלי בנט וביקש ממנו לתקן את אפליית הילדים החרדים ממיזם בית הספר של החופש הגדול המופעל על ידי משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי.

כזכור ביולי 2014 משרד החינוך פתח במערכה כנגד מוסדות החינוך שאינם רשמיים - בפרויקט קייטנות "בית הספר של החופש הגדול", שמממן המשרד עבור תלמידי כיתות א' ו-ב' בכל הארץ ויחל כבר בשבוע הבא, לא יתקיימו במוסדות החינוך הלא רשמיים. כתוצאה מכך, עשרות אלפי ילדים לא ייהנו ממסגרות חינוך ממומנות והוריהם יאלצו לשלם על קייטנות חיצוניות בעלות משולשת. 786 מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים קיימים כיום בישראל לתלמידים בכיתות א'-ח'. 253 אלף התלמידים בהם מהווים 27% מכלל התלמידים, ורובם משתייכים לרשתות החינוך החרדיות והמוסלמיות, בנוסף לקבוצות מהחינוך הנוצרי, הדתי-לאומי והחילוני.

בכנסת ה-19 נערכו מספר דיונים בוועדה לביקורת המדינה בעניין אולם החלטת שר החינוך לא שונתה וזאת בניגוד לעמדת יו"ר המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן.

"קיבלתי ללשכתי עשרות פניות ממנהלי בתי ספר ואזרחים שביקשו ממני לתקן את התקנה המפלה בין ילד לילד" אומר ח"כ יעקב מרגי. בעקבות הפניות הרבות פנה ח"כ מרגי לשר החינוך בבקשה לתקן את האפליה במכתב כתב מרגי לשר :" ביוני 2014 החליט שר החינוך ח"כ שי פירון להפעיל את התוכנית לילדים הלומדים במסגרת החינוך הממלכתי בלבד (ממלכתי דתי, ממלכתי, וממלכתי חרדי) החלטת השר מפלה לרעה מגזרים שונים הכוללים את הציבור הדתי לאומי (בתי ספר נועם, ועמותות שונות המפעילות בתי ספר שלא במסגרת החינוך הממלכתי) את הציבור החרדי (מוסדות הפועלים תחת המוכש"ר מוכר שאינו רשמי) והמגזר הערבי.

ביוזמת חברי הכנסת דוד אזולאי, אמנון כהן, אורי מקלב ומשה גפני קיימה הוועדה לביקורת המדינה מספר דיונים. בהם השתתפו מבקר המדינה כב' השופט (בדימוס') יוסף שפירא, שר החינוך ח"כ שי פירון. יו"ר המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן שטען בדיון כי מדובר בתקנה המפלה בין ילד לילד. וחברי כנסת מכל סיעות הבית שהביעו את מורת רוחם מתקנת השר.

בחוות הדעת עליה חתום עו"ד הלל שמגר מנהל נציבות תלונות הציבור כתב עו"ד שמגר:" אף שלא קמה עילה שבדין להתערב בהחלטת משרד החינוך, אין להתעלם מהמשמעויות החברתיות והכלכליות הנרחבות של התוכנית, שעליהן הצביעו ח"כ דוד אזולאי וחברי כנסת נוספים בדיונים שהתקיימו בנושא זה בכנסת. לכן, סבור מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור כי יש מקום להטות אוזן לקולות אלה ולשקול אם אין מקום להחיל את התוכנית בשינויים המחויבים גם על מגזרים נוספים בציבור".

את מכתבו חתם ח"כ מרגי: "לאור דברי המבקר אני פונה אליך כי יש בידך לשנות את ההחלטה של השר ובכך להביא רווחה לאלו שאין ידם משגת לשלוח את בניהם למסגרות חינוכיות בחופשת הקיץ הארוכה. בטוחני כי תענה בחיוב לבקשתי זאת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.