מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשע״ה 26.05.2015

רגע לפני: ארדן אישר לבנות סוכה, גם ללא היתר בניה

בניית סוכה בחג סוכות שלא על גבי קרקע או לחלופין בניית סוכה גבוהה יותר משלושה מטרים לא תצטרך אישור מיוחד להיתר בנייה, כך אישר ח"כ גלעד ארדן, רגע לפני שעזב את תפקידו במשרד הפנים. לסיפור המלא  סוכה ללא היתר בניה
רגע לפני: ארדן אישר לבנות סוכה, גם ללא היתר בניה
(ארכיון)
בניית סוכה בחג סוכות שלא על גבי קרקע או לחלופין בניית סוכה גבוהה יותר משלושה מטרים לא תצטרך אישור מיוחד להיתר בנייה, כך אישר ח"כ גלעד ארדן, רגע לפני שעזב את תפקידו במשרד הפנים. ההחלטה התקבלה בעקבות פניית נציגי ציבור מירושלים, כפי שדווח בכיכר השבת.

באחרונה נכנסו תקנות חדשות בתחום התכנון ובנייה, ובהם נכתב שורת תנאים לקבלת פטור מהיתר במידה ומציבים או מקימים מבנה זמני כגון: מכולה, אוהל, סככה. והנה בשער הבניה לרישוי ולבניה באתר המקונן של משרד הפנים, בהדמיית החוק מופיעה גם סוכה.

בדברי ההסבר נכתב כי הסוכה צריכה להיות מוצבת על הקרקע. שטחה של הסוכה הוא לא יותר מ-50 מטרים רבועים וגובה הסוכה לא יהיה יותר מ- 3 מטרים, ומי שעושה את כל הזה אין צורך בדיווח על הביצוע לרשות המקומית.

לאור כך, נעשתה פנייה לשר ארדן, ובו נכתב כי "כאדם הקשוב לרחשי ליבו של הציבור הדתי והמסורתי במדינת ישראל מבין אתה בוודאי את ההשלכות החמורות העלולות להיות מהרחבת חזית זו של משרד הפנים, ומהחלת סעיפי התקנות של מבנה זמני על סוכה הנבנית ברוב המקרים על גבי מרפסות וגגות ועיקר מצוותה היא המגורים בה במשך שבעת ימים" .

הנציגים הוסיפו: "שלא זו בלבד, ישנן רשויות מקומיות שכבר אימצו את ההדמיה ודברי ההסבר והדבר עלול לגרום לדרישה להיתר בניה עבור סוכה, למרות שדבר זה כלל אינו מופיע כאמור בלשון החוק".

בעקבות הפנייה, שר הפנים היוצא גלעד ארדן הורה לנציגי משרדו להסיר את הדמיית הסוכה ואת דברי ההסבר המופיעים בעניין באתר המקונן של משרד הפנים, בשל כך שדבר זה אינו מופיע כלל בלשון החוק.

"כאדם הקשוב לצורכי ציבור שומרי המצוות, אני מרגיש שליחות לעזור לציבור בבניית סוכה שהינה מצווה חשובה, וזאת הייתה אחת החלטות האחרונות טרם עזבתי את משרד הפנים על מנת למנוע עיכובים ומכשולים בבניית סוכה, מה גם שדבר זה אינו מופיע בחוק", ציין השר הפורש גלעד ארדן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.