מערכת COL | יום ז' סיון ה׳תשע״ה 25.05.2015

בליל חג השבועות: תלמידי ישיבה נפצעו בפיגוע דקירה בשער שכם

הפיגוע התרחש בשעה 2:30 בלילה, כשהמונים נוהרים לכותל המערבי ● מצבו של אחד הפצועים, בן 15 שנדקר בבית החזה, קל עד בינוני, ומצבו של הפצוע השני, בן 18 שנדקר בגבו, קל ויציב ● המחבל נלכד בביתו עם הסכין שבה ביצע הפיגוע פיגוע דקירה
בליל חג השבועות: תלמידי ישיבה נפצעו בפיגוע דקירה בשער שכם
פיגוע בליל החג בדרך לכותל: שני תלמידי ישיבה נדקרו בליל שבועות ברחוב בית הבד בעיר העתיקה בירושלים על ידי מחבל שנמלט מהמקום. הם נפגעו באורח בינוני ופונו לבית החולים הדסה עין כרם. בסריקות שנערכו לאחר האירוע הגיעו שוטרים לביתו של פלסטיני בן 19, שם נמצאה גם הסכין ששימשה לדקירה.

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים
הדסה עין כרם במצב בינוני יציב, בהכרה, עם פצעי דקירה בפלג גופם העליון.

הדיווח על הדקירה התקבל במוקד מד"א בשעה 2:33. בתוך העיר העתיקה ובאזור הכותל המערבי בפרט מורגשת בליל החג השבועות תנועה ערה כאשר המונים נוהרים לכותל המערבי.

מחקירת המשטרה עלה, כי הנערים הותקפו מאחור על ידי פלסטיני כבן 19, תושב העיר העתיקה, שדקר אותם באמצעות סכין ונמלט. מיד עם קבלת הדיווח החלו סריקות נרחבות בתוך העיר העתיקה על ידי שוטרי מרחב דוד, מג"ב ויס"מ.

מתנדב בסניף ירושלים של ארגון 'איחוד הצלה' סיפר: כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני
תלמידי ישיבה שהיו בדרכם לכותל המערבי ונדקרו בסמוך למחסום בשער שכם, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני כשהם סובלים מדקירה בפלג גוף עליון, לאחר טיפול רפואי שהענקנו להם בזירה. הם פונו באמבולנסים לבית החולים כשהם בהכרה מלאה".

אחראי המשמרת במב"ט 2000 (מרכז בקרת מצלמות האבטחה של העיר העתיקה והסביבה) רס"ר מהראן סרחאן, סרק את מצלמות האבטחה באזור האירוע, זיהה את החשוד וכיוון את כוחות הסיור ומג"ב אל החשוד. עם הגיעו לביתו, הגיעו הכוחות אליו ועצרו אותו. בחיפוש שנערך סמוך לביתו נמצאוג הסכין וממצאים נוספים הקושרים את החשוד לאירוע. הוא הועבר לחקירה במרחב דוד.

סרחאן סיפר, כי "מיד כשהתקבל דיווח על דקירה ברחוב הבד, התחלתי לסרוק את
המצלמות, זיהיתי את האירוע והחשוד וכיוונתי את הכוחות עד למעצרו".

מפקד מרחב דוד, נצ"מ אבי ביטון, אמר לאחר הפיגוע, כי "פריסת הכוחות הרחבה בעיר העתיקה יחד עם המקצועיות של שוטרי מב״ט 2000 הביאה למעצר המהיר של החשוד".

עם צאת החג עדכנו גורמי הרפואה כי מצבו של אחד הפצועים, בן 15 שנדקר בבית החזה, קל עד בינוני, ומצבו של הפצוע השני, בן 18 שנדקר בגבו, קל ויציב. צו איסור פרסום הוטל על כל פרט מפרטי החקירה לרבות זהות המעורבים באירוע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.