מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשע״ה 20.05.2015

הרב גלויברמן: ברכת הדרך ליו"ר ש"ס אריה דרעי

הרב יעקב גלויברמן יו"ר ארגון החסד 'יד ביד' בלוד, מברך במכתב נרגש את שר הכלכלה הנגב והגליל אריה דרעי לרגל הכנסו לתפקיד החדש ● על הכרות רבת שנים, מה הרבי אמר על אריה דרעי בחלוקת הדולרים, וגם על חלום שמיימי  מכתב הברכה של הרב גלויברמן
הרב גלויברמן: ברכת הדרך ליו
(צילום: מארכיון הרב יעקב גלויברמן)

מאת: הרב יעקב גלויברמן

כעסקן מזה שנים רבות בחסידות חב"ד, ראיתי ופגשתי בחיי לא מעט אישים מכובדים ורמי מעלה. מכל המפלגות הן מתנועת העבודה והן מתנועת הליכוד, אגודת ישראל, וכו', שביקרו בעבר בכפר חב"ד, אולם ברצוני לספר לכם היום דווקא על שר הכלכלה ופיתוח הגליל והנגב חה"כ הרב אריה דרעי. רבים שואלים אותי על יחסי הידידות הקרובים שלי מזה שנים עם אריה דרעי. אני יכול לומר לכם שכעסקן אני זיהיתי אותו כאיש עשייה עוד כשהיה מנכ"ל משרד הפנים הצעיר בישראל, ולאחר מכן כשר הפנים. ראיתי עד כמה עניין של הרמת קרן התורה חשוב לו, ללא הבדלים בין חסידים לליטאים ובין ספרדים לאשכנזים, הוא היה אוהב כל אחד בלב שלם.

האיש עבר תלאות קשות רבות בחייו, זה לא סוד. זכורני כאשר אחיו עו"ד שלמה דרעי שיחי', ביקר אצל הרבי מליובאוויטש בחלוקת דולרים בתאריך ז' אייר תשנ"א, ובשמו של אחיו, אריה דרעי כשר הפנים, פנה לרבי וביקש: "שכל מה שעשה עשה למען כלל ישראל, ואני מבקש ברכה להצלחתו שיעבור הכול בשלום". הרבי ענה לו: "יהי רצון שהשם יתברך ינחהו בדרך הישר ובדרך הפנימיות, וכשר הפנים אזי לכל לראש, צריך להראות דוגמא שכל יהודי ללכת בדרך הפנימיות, הצלחה רבה ובשורות טובות", והעניק לו דולר לברכה ולהצלחה.





וההצלחה אכן באה על ידו לא פעם אחת. כאשר היה הרב דרעי מנכ"ל משרד הפנים, הבאתי אותו לביקור במוסדות חב"ד במשרדים הראשיים של חב"ד בישיבה בלוד. בביקור נכחו ראשי המוסדות ובראשם הרב אפרים וולף ז"ל ראש מוסדות חב"ד באה"ק. המצב אז היה קשה מאד במוסדות, ואריה העניק תקציב מיוחד לפעילות המוסדות. לפני כשלוש שנים, פנו אליו שוב מהנהלת מוסדות חב"ד באה"ק שהמצב בישיבות 'תומכי תמימים' קשה מנשוא, ותוך כמה ימים עלולים המוסדות לקרוס כספית. נסעתי יחד עם ידידיי ר' מנחם לרר ור' מנשה חדד לרב אריה דרעי, בכדי לנסות לגייס עזרה למוסדות חב"ד. אף על פי שלא היו לו אז הקשרים הפוליטיים, חשבתי שגם בעצה טובה הוא יכול אולי יעזור.

"לא ניתן ח"ו לסגור את המוסדות של הרבי"

כשהגענו לאריה ושטחנו בפניו את המצב הקשה, הוא התבטא: "לא ניתן חס ושלום לסגור את המוסדות של הרבי". הוא הגיע לסיור בפעם ראשונה בחייו בכפר חב"ד, בכדי לראות מקרוב את המוסדות. תוך יומיים הוא דאג להביא תורם חשוב שדאג לכסות את החובות בכדי שהמוסדות ימשיכו לפרוח.

לאחר כיומיים חלמתי חלום שמיימי, שהרבי נשיא דורנו, הגיע אלי לחלום עטור בטלית ובתפילין, והוא עומד באולם הגדול של הישיבה בלוד. בחלומי הרבי פונה אליי ואומר לי "יישר כוח לך ולר' אריה דרעי, על העזרה במוסדות".

כתוב בספר עמוס פרק ג': "אריה שאג מי לא יירא". אריה ידידי היקר, אתה תמשיך בזכות ברכותיו של הרבי מליובאוויטש, להמשיך ולהרים את קרן התורה בארץ ישראל, ללא פחד ומורא, ותדאג במסירות נפש ממש, גם לשלמות התורה, גם לשלמות העם, וגם לארץ ישראל השלימה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.