מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ה 18.05.2015

"עזרו לנו להציל את הבית"

כוחות המינהל האזרחי צפויים להרוס תוך ימים את ביתו של הרב מיכי יוספי, זאת מאחר והוקם לטענתם על 'אדמה גזולה' ● בני המשפחה ותלמידיו של הרב יוספי קוראים לכל מי שבידו לסייע לביטול ההחלטה  להציל את הבית
ביתו של הרב מיכי יוספי ב'ישוב הדעת' (דוברות). בעיגול: הרב מיכי יוספי (ארכיון col)

בימים הקרובים צפויים כוחות המינהל האזרחי להרוס את ביתו של הרב מיכי יוספי ובית נוסף בחוות 'ישוב הדעת', כך טוענים ב"מטה מאבק" שהוקם לאחרונה כנגד ההרס. החווה שימשה כמרכז קירוב ותיירות ומשכה אליה מאות בני נוער, שקיימו במקום היכרות בלתי תלויה עם עולם היהדות ועם תושבי השומרון.

כרגע מסיבות משפחתיות מתגוררת משפחת יוספי באופן זמני בישוב מבוא חורון וכאמור מתכוון המינהל האזרחי להרוס את בית משפחת יוספי שבחוות ישוב הדעת שבבנימין.

הרב מיכי יוספי נחשב לאחד מפורצי הדרך בלימוד החסידות ונחשב לאחד ה"משפיעים" הבולטים בציבור הדתי-לאומי, ומקיים שיעורים בתל-אביב וירושלים ולו תלמידים רבים. הוא נחשב למרצה מבוקש, וגם מגיע להרצאות באירועים ובכנסים חב"דיים.

הרב מיכי ואשתו תמר התיישבו בחווה בשנת 2004. לבני הזוג 8 ילדים. עם היוודע תוכנית המינהל האזרחי להרוס את ביתו פתחו אמש (ראשון) תלמידיו וחבריו במאבק ואף פתחו דף פייסבוק בשם: "מצילים את בית משפחת יוספי בישוב הדעת".

"עזרו לנו להציל את הבית. קבלנו ידיעה שהמינהל האזרחי מתכנן להרוס את ביתנו היפה שבחוות ישוב הדעת.

מסיבות משפחתיות - בשנה האחרונה אנו במבוא חורון אך הלב עם הבית שבנינו בחווה. אנו מנסים לבטל את הגזרה בתפילה והשתדלות פוליטית. מי שיכול להפעיל השפעתו על שר הבטחון או שאר חברי הממשלה יבורך באהבה . אנא עשו זאת בכבוד ונימוס."

טענת אנשי המינהל האזרחי היא כי הבתים המיועדים להריסה נבנו על קרקע ערבית ולכן הוחלט להחריבם. אולם לטענת העומדים מאחורי המאבק, עד כה לא הובאה הוכחה משפטית לבעלות כזו על הקרקע בה נבנו הבתים המיועדים להריסה.

"בשעות האחרונות נעשים מאמצים לביטול ההחלטה, אך נראה כי לפי שעה החליט המינהל האזרחי לקדם את פעולות ההרס במקום. בני המשפחה ותלמידיו של הרב יוספי קוראים לכל מי שבידו לסייע לביטול ההחלטה ולפנות לאנשי ציבור לפעול לביטול החלטת ההרס" נמסר ממטה המאבק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.