מערכת COL | יום י"ד טבת ה׳תשס״ה 26.12.2004

היום באוקראינה: בחירות חוזרות

ברחבי העולם עוקבים בדריכות אחד המשבר הפוליטי באוקראינה, שחרג מזמן מגבולותיה וזוכה לסיקור תקשורתי נרחב, בעיקר בשל העובדה ששני המועמדים מייצגים כל אחד תפיסת עולם מנוגדת – ראש הממשלה ויקטור ינוקוביץ', שהוכרז כמנצח בבחירות אך ניצחונו בוטל, נתמך על ידי רוסיה. מולו ניצב מועמד האופוזיציה, ויקטור יושנקו, שהפגנות תומכיו בכיכרות קייב הביאו לביטול הבחירות ועריכת הסיבוב החוזר - הנתמך על ידי המערב. הפרשנים צופים לו ניצחון והוא מחזיק כרגע ביתרון של 14 אחוזים בסקרים. שלוחי חב"ד באוקראינה שנמנעו מלהתערב בבחירות, העדיפו שויקטור ינוקוביץ' יבחר לתפקיד נשיא אוקראינה, וזאת בשל קרבתו לנשיא היוצא ליאוניד קוצ'מה, שהיטיב עם יהודי אוקראינה. כעת, נוכח הסקרים השלימו השלוחים עם נצחונו הצפוי של יושנקו, ומקווים שקשריו עם הרב משה אסמן, שליח צעירי-חב"ד בקייב, ורב בית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' יטיבו עימם, ויביאו להמשך פיתוח ושגשוש המוסדות היהודיים ברחבי אוקראינה.
היום באוקראינה: בחירות חוזרות
הרב משה אסמן עם המועמד המוביל מר ויקטור יושנקו. יסייע ליהודים
יושנקו נתמך בעיקר על ידי תושבי מערב המדינה דובר האוקראינית, לעומת יריבו, ויקטור ינוקוביץ', הזוכה לתמיכה במזרח המדינה, שם מתגוררים אזרחים ממוצא רוסי. יושנקו שואף לקרב את ארצו לאירופה ולצרפה ביום מן הימים לאיחוד האירופי. ינוקוביץ', איש הממסד הסובייטי לשעבר, שואף לחזק את הקשרים עם רוסיה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יוסי
י"ד טבת ה׳תשס״ה
שמעתי סברא אחרת : אבל בכל אופן אנו מאמינים שהכל אמור להיות לטובת עם ישראל. יש בסיס להאמין שמר יושנקו הוא אדם ידידותי לעם ישראל .וגם במפלגתו יש כמותו . אלא שיש בעיה שמה שכולנו סבורים שקרבתו למערב כלומר אירופה ורצונו להשתלב במרחב זה -פה יש בעיה והבעיה שכל אירופה המערבית נגועה היום בשנאת ישראל והעם היהודי לכן אין צורך להתלהב אלא רק להתפלל ולקוות שיצמח רק טוב . מבחירה זו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.