מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשע״ה 17.05.2015

צפו: התערוכה המושקעת של בי"ס חב"ד בנות בקריית מלאכי

בתערוכה מיוחדת בבית התפוצות שנערכה במסגרת פרוייקט "הקשר הרב דורי", חשף בית ספר חב"ד בנות בקרית מלאכי בין היתר: שופר שהוטמן באדמה במהלך השואה, חנוכיה מתפרקת בת עשרות שנים ומכתב מהרבי מליובאוויטש חתום בשם "זיידע". כותרת הפרויקט: מסירות למסורת ● צפו בתמונות הקשר הרב דורי
צפו: התערוכה המושקעת של בי

תלמידות בית ספר חב"ד בנות נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי חוגגות בימים אלו סיום תוכנית "הקשר הרב דורי", במסגרתה נפגשו בבית הספר מדי שבוע התלמידות עם הסבתות שלהן.

התוכנית נחתמה בפורמט לא שגרתי - הקמת תערוכה חינוכית-היסטורית, שהציגה את התהליך והתוצרים באותנטיות הראויה להם. האירוע נערך בבית התפוצות מוביל את התוכנית בשיתוף משרד החינוך והמשרד לאזרחים ותיקים.

עשרה בתי ספר נבחרו להקים תצוגה, ולייצג את כלל בתי הספר בארץ שהשתתפו בתוכנית. את אולמות המוזיאון עיטרו תצוגות מרהיבות, שהכינו בתי הספר בנושא הקשר הרב דורי. מאזור הדרום נבחר, בית ספר חב"ד בנות בנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי. בתערוכה ניתן היה לעיין במכתב קודש של הרבי, שנשלח לאחת הסבתות, כשהוא כתוב ברוסית וחתום בשם "זיידע". יכולתם גם למשש שופר עתיק ויקר, ששרד את השואה האיומה. ועמדה שם גם חנוכייה, שנבנתה בעמל רב במפעל למטוסים ברוסיה הסובייטית. את התערוכה ליוו נציגי הסבים והסבתות, כשהם מסבירים לבאי התערוכה את סיפוריהם של המוצגים. לאורך כל היום הוקרנו מצגות יצירתיות של התלמידות, שסקרו את עבודת החקר, שנעשתה לאורך השנה.

על שולחן התצוגה הועמדו שלושה מוצגים עשויים מדמויות מיניאטוריות שנבנו על פי סיטואציות נבחרות מתוך הסיפורים: לימוד תורה במחתרת בתקופה הקומוניסטית,
בית חב"ד ושולחן שבת.

באירוע הושק אלבום מהודר, החושף 23 סיפורי חיים, כפי שתועדו על ידי 23 נכדות, תלמידות בית הספר. זהו פסיפס צבעוני, המאחד יבשות, תרבויות, פולקלור ומשפחות בחוויה מעצימה של מפגשי סבתא-נכדה. האלבום, שמודפס על דפי כרומו, מציג את שורשיהן של משפחות הסבתות, את סיפור החיים המיוחד לכל אחת מהן, את ההווי המשפחתי שאפיין אותן, כמו גם ערכים, סמלים ומוצגים, שהם מנת חלקן שלהן בלבד.

האירוע נערך במעמד מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים עו"ד גלעד סממה, מנכ"ל בית התפוצות דן תדמור, מנהל מינהל תקשוב ומערכות מידע במשרד החינוך ד"ר עופר רימון, נציגות שגרירות הודו בישראל, מיכל אורבך, אלמנתו של השר אורי אורבך ז"ל, נציגי רשויות, ארגוני שותפים, מפקחים, מנהלים, מורים, אזרחים ותיקים ותלמידים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.