מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ה 14.05.2015

רה"ע של צפת מספר: החוויה בבית-חב"ד נפאל שלא אשכח

אילן שוחט, ראש עיריית צפת, שהה כשבוע עם משלחת מיוחדת של פיקוד העורף בנפאל ● בשבוע דרמטי זה, נחשף שוחט גם לפעילות חב"ד ● מה הרגע שייחרט אצלו מהשהייה בבית-חב"ד? שיחה מיוחדת ל-COL ● מגזין שישי  ראש עיריית צפת
רה
ראש העיר של צפת אילן שוחט מדליק את מדורת ל"ג בעומר בבית-חב"ד בנפאל
משה בן-חיים

מר אילן שוחט ראש עיריית צפת, שהה כשבוע עם משלחת מיוחדת של פיקוד העורף ומשרד הפנים, שבאה בעקבות המשלחת החילוץ והסיוע הראשונה, בכדי ללמוד דרכי הפעולה במקרה של רעידת אדמה היל"ת.

במסגרת הביקור ערך מפגשים עם ראשי המדינה בנפאל, אך מה שריגש אותו במיוחד – היתה מדורת ל"ג בעומר קטנה בחצר בית חב"ד שהציתה לבבות.

כשביקשנו ראיון אצל ראש עיריית צפת מר אילן שוחט, הוא הסכים מיד. "אם זה לחב"ד, אז בשמחה".

את השבוע בו שהה בנפאל בתוך הכאוס שנותר שם, הוא לא ישכח במהרה. על כך הוא מספר:

"יצאה משלחת בראשות פיקוד העורף ומשרד הפנים ללמוד לקחים, בעקבות המשלחת הראשונה. אני הוזמנתי להשתתף במשלחת, היות וצפת שוכנת על ה"שבר הסורי אפריקאי", והיסטוריה כרונולוגית של רעידות אדמה קשות, שהזכורה מביניהם היא בשנת 1927 שהרסה חלק גדול מהעיר צפת.



"אנו בארץ יודעים להתמודד עם איומים כמו טילים, וצברנו נסיון – בעל כורחנו – במלחמת לבנון השנייה. בצפת במיוחד, יש לנו נסיון 'צרוב' עם חילוצים בשלג, כפי שקרא מספר פעמים. בתחום רעידות אדמה אין לנו נסיון. ראיתי בכך הזדמנות ללמוד על הנושא ולכן הצטרפתי.

"בנפאל הצטרפנו לכוחות החילוץ של צה"ל, למדנו, ראינו, ולצערי גם הרחנו. את ריח הגופות הנורא, שהיו מוטלות שם. הרגשנו באופן בלתי אמצעי את החרדה, הפחד, וההתמודדות של המקומיים. זוהי חוויה שלא עוזבת אותך.

"כשיערך תרגיל בנושא היערכות לרעידות אדמה, אדע בדיוק למה להתכונן".

פעילות חב"ד בנפאל – מעוררת השראה וכבוד

"אני חייב לציין בראש ובראשונה את התפקוד המופתי של חב"ד מעבר למוקד ומרכז המידע שהם הקימו בזמן חירום, יש שם עבודה יוצאת מן הכלל.

"הרב חזקי ורעייתו חני עושים שם לילות כימים ליהודים וגם למקומיים. אם בארוחות, לינה, מידע, חלוקת טלפונים לוויניים, סיוע בחילוץ והושטת עזרה לנפגעים."

"יש לציין, כי בית חב"ד סייע גם למשלחת שלנו. זה מעורר השראה וכבוד לראות את הפעילויות החיוניות במצב חירום. היה להם גם חלק משמעותי באיתור מנותקי קשר בשעות הראשונות לאחר האסון".

"הגעתי כחמישה ימים לאחר האסון, בשלב שכבר אין כמעט ניצולים. מה שהותיר בי רושם עמוק, הוא לראות ילדים קטנים יתומים מסתובבים ברחובות. הם נלקחו שם לאימוץ וטיפול ע"י האו"ם. העצב בעיניים שלהם אמר הכל".

מה היה הרגע המרגש במסע מבחינתך?

"ללא ספק, הרגע המרגש בעיני היה להדליק מדורה בבית חב"ד. אחד הסמלים המובהקים של צפת, הוא ל"ג בעומר. ביום הזה יש מסורת אצל משפחת אבו הוותיקה, בהוצאת ספר התורה בל"ג בעומר, והדלקת המדורה.

"להיות אלפי ק"מ רחוק מהבית, אחרי אסון כזה, ולהדליק מדורה בבית חב"ד עם המשלחת – היה בשבילי רגע מיוחד ומרגש מאוד".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.