מערכת COL | יום כ"ד אייר ה׳תשע״ה 13.05.2015

ב"חזון אליהו" התפלפלו בהיבט המעשי של איסור ריבית. תיעוד

בישיבת חב"ד "חזון אליהו" בת"א נערך ערב עיון בנושא "איסור ריבית - היבט הלכתי ומעשי", במלאות 16 שנה לפטירתו של היהודי שעל שמו נקראת הישיבה איסור ריבית 
ב
ביום שני נערך בישיבת חב"ד ליובאוויטש "חזון אליהו" ערב עיון ולימוד במלאות 16 שנה לפטירתו של עו"ד ר' אליהו מירון ע"ה אשר על שמו נקראת הישיבה ובסמיכות ליום השלושים לפטירתו של בנו הר"ר מרדכי (מוטי) מירון ע"ה שנפטר לפני חג הפסח האחרון לאחר מחלה קשה ל"ע.

בערב זה, שעמד בסימן של "איסור ריבית – היבט הלכתי ומעשי בחיי היום-יום" השתתפו תלמידי הישיבה, אברכי הכולל, בני משפחת מירון וידידי הישיבה.

הרב שאול רייצעס ר"מ בישיבה פתח את האירוע במילים נרגשות, בדברו על הכאב הגדול בפטירתו של הר"ר מרדכי מירון מי שכמעט מידי שנה היה נושא דברי תורה מאלפים באירוע זה ומייחד את הרצאתו לע"נ אביו ואילו השנה למרבה הצער ערב זה מוקדש גם לדמותו ולעילוי נשמתו.

בכינוס נשאו דברים שליח הרבי לתל אביב ורב קהילת חב"ד הרב יוסף שמואל גערליצקי וראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג.

אורח הערב היה הרב פנחס וינד שליט"א דיין בבית הדין 'נתיבות חיים' ומחבר סדרת הספרים 'ברית פנחס' אשר ריתק את הקהל שעה ארוכה אודות מצוות 'ריבית' בפן ההלכתי של המצווה, ובהיבט המעשי אצל כל אחד ואחד. הן אצל אנשי עסקים, והן אצל 'עמך' בחשבון העו"ש בבנק, בתשלומי מיסים, בקנייה בכרטיסי אשראי ועוד. המשתתפים ישבו מרותקים לדבריו ובסיומה של ההרצאה הרב וינד השיב בבהירות על השאלות הרבות של הקהל.

את דבר המשפחה הביא פרופ' ר' יהודה סקורניק שי' שנשא קווים לדמותם של חמיו הר"ר אליהו וגיסו הר"ר מרדכי ע"ה שהדבר שאפיין אותם יותר מכל הוא שהיו עסוקים בעיקר בעניני צדקה וחסד עם הזולת למרות כל טרדותיהם ועיסוקיהם. בסיום דבריו איחל לתלמידי הישיבה שימשיכו ויעשו חיל בלימודם ויפיצו את אור התורה והחסידות ברחבי העיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.