מערכת COL | יום י"ד טבת ה׳תשס״ה 26.12.2004

הכנסת ספר תורה לזכרו של ר' שלום דב-בער בלוי ז"ל

במלאת 11 שנים לפטירתו של ר' שלום דב-בער (ברל'ה) בלוי ז"ל, הוכנס ספר תורה לזכרו לבית הכנסת האשכנזי בבאקו, בירת אזרבייג'אן בניהולו של גיסו השליח הרב מאיר ברוק. את ספר התורה הכניסו שני ילדיו: רחל (13) ומאיר (11). התרגשות רבה אפפה את הארוע שהיה מרגש, מיוחד ויוצא דופן. מזג האוויר שהיה מושלג במשך השבוע האיר פנים לפמליה ביום מיוחד זה. במעמד המרגש נכחו המוני יהודים שבאו להשתתף בחגיגה המיוחדת שהעיר באקו לא ראתה מזה 70 שנה. מתפללי בית הכנסת ואוהדי חב"ד בבאקו הודו לשליח הרב מאיר ברוק ולמשפחתו שעשו את הדרך הארוכה מישראל לבאקו על טפם במיוחד לארוע זה.
הכנסת ספר תורה לזכרו של ר' שלום דב-בער בלוי ז
מאירקה בלוי-חנוכה מניח את הכתר על הספר התורה שבידי הדוד השליח הרב מאיר ברוק. משמאלו: האחות - רחלי, והסבא הרב אליעזר ברוק. מימין: הדוד - ר' עודד ברוק
להכנסת ספר התורה הגיעה משלחת מכובדת מישראל שכללה את ילדיו ואת הוריו: הרב יוסף בלוי ורעייתו מרים מקרית מלאכי, אחיו הבכור ר' איציק בלוי מקרית גת, משפחת הרב אליעזר ברוק ורעייתו, משפחת ר' עודד ברוק ורעייתו, משפחת ר' אבי חנוכה ורעייתו מראשון לציון, בכירים ממשרד החינוך, והסופר. ברלה בלוי נהרג לפני 11 שנה בכ"ד כסלו כשהשתתף בהפגנה למען שלימות ארץ ישראל. הוא נפל מגשר מעל כפר חבד ב' וצפרי'ה כשבידו שלט : "דם יהודי איננו הפקר". הידיעה המרה היכתה את כולם בהלם ובשברון לב. עתה כשגדלו ילדיו שיחיו והם מבינים את חשיבות הנצחת אביהם ע"י כתיבת ספר תורה- החליטה המשפחה לעשות מעשה ולכתוב ספר תורה לזכרו. במעמד סיום כתיבת ספר התורה התכבדו בכתיבת האותיות שגריר ישראל באזרבייג'ן מר איתן נאה, הקונסול מר יעקב פינקלשטיין, ראש הקהילה, עסקני הקהילה, מכובדים והמשפחה. התהלוכה התקיימה בליווי המשטרה המקומית כשהרחובות הסמוכים לבית הכנסת נסגרו לתנועה. ערוצי הטלויזיה של אזרבייג'ן סקרו את הארוע וראיינו את הרב השליח מאיר ברוק ואת ראשי הקהילה היהודית וציינו את חשיבות המעמד. בתהלוכה השתתפו מאות אנשים, נשים וילדים, מקורבים של השליח-דודם של הילדים רחלי ומאירקה בלוי. כל תלמידי בית הספר והוריהם השתתפו בהכנסת ספר התורה. כשתזמורת נגנים מלווה את התהלוכה. הכנסת ספר התורה התקיימה בבית הכנסת החדש והמפואר בבאקו שבו מכהן הרב מאיר ברוק כשליח וכרב הראשי של אזרבייג'ן. הסעודה החגיגית והמפוארת נערכה בחדר האוכל של בית הספר "אור אבנר" ונכחו בה אישי ציבור, ובראשם שגריר ישראל, קונסול ישראל, מנהל בית הספר, ראש הקהילה, עסקני הקהילה ומקורבים. הדוברים נשאו דברים על חשיבות הארוע ועל פעליו הרבים השליח הרב מאיר ברוק. נשאו דברים גם נציגי המשפחה: הרב יוסף בלוי, ר' איציק בלוי, הרב אליעזר ברוק, ר' אבי חנוכה, הבן מאירקה בלוי-חנוכה ועוד. כל אחד מהמשתתפים קיבל מזכרת לשמירה וסגולה: פיסת בד מהמעיל של ספר התורה עם תמונת בית הכנסת שבבאקו. אין ספק שערב זה לא ישכח לעולם.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
ברלה היה איש צנוע
י"ד טבת ה׳תשס״ה
אני לא יכול לשכוח אותו ,דיברתי איתו פחות מדקה לפני מותו הטרגי

איש מיוחד היה ברלה חסיד במלוא
מובן המילה,תמיד עם חיוך,תמיד
צנוע לכת,עם ראש על הכתפיים,

חבל על דאבדין ולא משתכחין


י.ל.
2.
יישר כח למשפחה
י"ד טבת ה׳תשס״ה
כל הכבוד על היוזמה לזכרו של ברל'ה ע"ה
3.
ברלה היה אהוב על כולם!
י"ד טבת ה׳תשס״ה
....
4.
ברל'ה
ט"ו טבת ה׳תשס״ה
חבר אתה חסר.
5.
משפחות יקרות!
ט"ו טבת ה׳תשס״ה
יישר כח למשפחות היקרות:ברוק,בלוי ,חנוכה, על היוזמה הברוכה ועל הרעיון להכניס את הספר דוקא במקום שנכספים כל-כך לספר תורה.התפעלתי במיוחד מהקשר ההדוק כל-כך בין המשפחות!!!
6.
מלכהלי בלוי חנוכה חזקי ואמצי!
ט"ז טבת ה׳תשס״ה
מתלמידתך לשעבר שנעזרת
ה מ ו ן בכלים שהעברת לנו בקורס ב"מכללת בית רבקה"
יישר כוח ובצפיה לקלטת הבאה
שליחה
7.
ארוע מרגש
ט"ז טבת ה׳תשס״ה
אני חייב לציין, שהכנסת ספר התורה בבקו היתה ארוע מרגש ויוצא דופן, אני בטוח שזה גרם נחת רוח לברלה שמנצא בגנזי מרומים.
זו היתה זכות גדולה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.