מערכת COL | יום י"ז אייר ה׳תשע״ה 06.05.2015

אופל ויוארו - מסחרית פלוס ● אלה ברכב

רכב מסחרי, רכב למשפחה גדולה בת תשע נפשות, או בכלל רכב הסעות? לקחנו את הויוארו של אופל למסע ארוך במטרה לקבל תשובות  אופל ויוארו - מסחרית פלוס מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
אופל ויוארו - מסחרית פלוס ● אלה ברכב
אופל ויוארו - מסחרית פלוס

שמואל מתן



הויוארו הוא פרי שיתוף פעולה בין אופל לרנו כבר לפני עשור, המטרה שעמדה לפני המהנדסים היא  ליצור רכב לא יקר שישלב בין רכב מסחרי למוביל משפחות. בשביל ההרגשה אספנו משטח מגזינים  ויצאנו לטיול אביבי משפחתי.

שיתוף פעולה בין יצרני רכב היא דרך מצוינת לחסוך בכסף. כך נולדים מידי פעם שותפויות כאלו בין יצרנים מכל היבשות, החיסרון בזה שכלי הרכב הופכים בתהליך איטי לדומים מידי האחד לשני. במקרה הזה, הפיתוח המשותף לא הותיר מקום לדמיון והטראפיק של רנו והויוארו של אופל זהים ממש כמו תאומים צרפתיים... חוץ מהסמל כמובן...

העיצוב החיצוני חביב, למרות גילו המתקדם נראה הויוארו נאה ועדכני, בטח אם נשווה אותו לעיצוב רבוע ופנסים מלבניים שמאפיין רכבים מסחריים אחרים. פנסי הבועה והעיצוב המרובע יחד עם הפנסים המאורכים מאחור משאירים אותו מודרני וזה נחמד. בוודאי בתמונות היח"צ שהגיעו בצבע אדום עז.



הבונוס ברכב מסחרי הוא המרחב והמקום שיש לנהג ולנוסע שלצידו (ולמי שיושב באמצע, קצת פחות...) כיאה למסחרית יש המון תאים לכל המסמכים העטים והמפתחות. כאן בערך החגיגה נגמרת... אין פינוקים, חישמולים או מולטימדיה ורשימת האיבזור היא הקצרה ביותר שמצאנו אי פעם.

שזה כולל: שני חלונות חשמל, נעילה אוטומטית משלט מובנה במפתח, מראות חשמל וסימון עדין בלוח המחוונים מתי להוריד או להעלות הילוך. את ההגה לא ניתן להוריד ולהגביה, הרדיו הוא פיוניר משנות ה-90 שהיינו שמחים לקבל אותו עם אנטנה כדי שלפחות נוכל לקלוט בו חדשות... המזגן לא הצליח לקרר את התא ביום חם במיוחד ואפילו מתקן הכוסות ממוקם במקום לא נח. הישיבה גבוהה והכניסה מצריכה טיפוס, מבוגרים לא יוכלו לטפס אל התא ללא תמיכה שלכם.



מאחור אנו מגלים מרחב מחיה המוכר לנו ממסחריות אחרות, דהיינו כסאות ומיזוג בהתקנה מקומית, דלת רחבה מצד ימין, חלונות קטנים, הפרדה בריצפת תא המטען מתא הנוסעים המונע מחפצים להתגלגל, תאורה בשפע ב-3 מוקדים, מזגן אחורי חזק ושמשות כהות. העיצוב הרבוע מספק המון מקום ואפילו הראות לאחור מצוינת. תא המטען ענקי ויכול להחיל כל מה שתכננתם לטיול משפחתי בן יומיים.



הגיע הזמן לצאת לדרך, מנוע הדיזל בנפח 2.000 סמ"ק מייצר 114 כ"ס בלבד ובשילוב גיר רגיל בעל שישה הילוכים (אין אוטומט) הוא מספק משיכה סבירה. נוחות הנסיעה לא משהו והויוארו מקפץ על כל בור וסדק בכביש, נסיעה מהירה לא מומלצת ובטח לא בסיבובים או כביש משובש. סביר להניח שעם מטען כבד, הקופצנות תירגע. צריכת הדלק היתה סבירה ועמדה על כ-10 ק"מ לליטר.



במחיר של מיניוואן עם שבעה מקומות ישיבה בלבד תוכל לקבל את הויוארו ב247.000 ₪, הכולל מושבים ומזגן מאחור בהתקנה מקומית. לאחרונה נחתה בישראל גירסת מנוע חזקה יותר וחסכונית יותר עם מנוע 1.6 טורבו שעליה תצטרכו להוסיף 9.000 ₪.

סיכום, הויוארו אינו רכב משפחתי, הוא בעיקר רכב מסחרי עם אופציה להובלת נוסעים ולא על בסיס יומיומי. בהתחשב במחיר הלא יקר שלו ובמרחב שהוא מעניק לנוסעים, זו אופציה נוספת ואחד מהבודדים בישראל שמאפשר לתשעה נוסעים לטייל לאורכה ולרוחבה של הארץ המובטחת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.