מערכת COL | יום י"ז אייר ה׳תשע״ה 06.05.2015

ספרי התהילים לתהלוכות נחטפים; השלוחים בהתפעלות

השלוחים מעמיסים את ספרי התהילים על מכוניותיהם ויוצאים מהכלים מרוב התפעלות ● הרב ויקטור עטייה: "עוד לא ראיתי דבר כזה בחיי" ● הרב זאב פיזם: "זה נקרא להאהיב שם שמים על הבריות" ● הרב יגאל כספי: "בתי הספר רצים אחריי. הספר מתקבל בצורה נהדרת, בשמחה, באהדה ובהתפעלות"  ספרי התהילים לתהלוכות
ספרי התהילים לתהלוכות נחטפים; השלוחים בהתפעלות
התפעלות גדולה מספר התהילים. שלוחים מעמיסים את המתנה הנפלאה

את המראה הזה צריך לראות בעיניים: שלוחים באים עם רכביהם זה אחר זה לרחבת מעון העולים בכפר חב"ד, כדי להצטייד בספרי התהילים המיוחדים שיצאו לאור לקראת ל"ג בעומר. הם רואים את הררי המשטחים של הספרים ואינם מאמינים למראה עיניהם.

כך הגיב הרב ויקטור עטייה, שליח הרבי בקריית-ארבע: "אני לא מאמין! חשבתי שזה ספר קטן, ושרק הכריכה צבעונית. אני פותח את הספר וזה מטורף! עוד לא ראיתי דבר כזה בחיי".

ובאמת, גם אחרי הפרסומים שבישרו על ספר התהילים החדש, שיצא לאור על-ידי האגף לפרוייקטים מיוחדים בצאגו"ח, בהנהלת הרב משה שילת, השלוחים לא יכלו להעלות על דעתם את היופי והפאר שהושקעו במהדורת התהילים הזאת.

גם מבחינה לוגיסטית לא היה פשוט לחלק את הכמות האדירה הזאת של הספרים. צאגו"ח הקימו השבוע מרכז אספקה מיוחד לספרי התהילים, ברחבת מעון העולים, ולשם באים השלוחים כדי להעמיס על רכביהם את הספרים ואת ארגזי השתייה המיועדים לילדים.

הרב יגאל כספי, שליח הרבי במעלות, מעמיס על רכבו את הספרים עד שהמכונית כורעת מרוב עומס, אבל הוא מרגיש בשמים: "לדעתי זו יצירת מופת. זו פעולה אדירה! זה דבר שייזכר לדורות. אף פעם לא הוציאו דבר כזה לילדים. אני מדפדף בספר ונדהם. הוא מושקע בצורה נהדרת".

גם הרב זאב פיזם, שליח הרבי בשדרות, מלא התפעלות: "אני כבר רואה לנגד עיניי איך הספר יתקבל על-ידי הילדים וההורים. זה נקרא להאהיב שם שמים על הבריות. ככה מחבבים את ספר התהילים על ילדי ישראל".

הרב ויקטור עטייה מוסיף: "ההורים פה יהיו בהלם. הם לא יאמינו. זה אוצר בלום. אני כבר כמה שנים מחלק תהילים לעילוי נשמת בתי ע"ה. אבל לפעמים התחושה היא שאנשים מקבלים את הספר וקוראים את הפרקים מתוך קבלת עול. פה זה דבר שאולי נועד לילדים אבל גם מבוגרים ירגישו חשק מיוחד לקרוא בספר הזה.

"מול כל החיים האפורים שיש לאנשים, פתאום אתה מקבל ספר תהילים צבעוני כל כך, שפשוט מתבקש לקרוא בו פרקי תהילים. אני בטוח שכל מי שיקבל את הספר יחוש שקיבל דבר בעל ערך ונצחי. זה קידוש השם שאין כמותו ויישר כוח עצום למי שיזמו ואפשרו את הדבר הנפלא הזה".

למחרת מתקשר הרב כספי ומבקש לספר איך התקבל הספר בעירו: "אני נוהג לעבור בימים שלפני ל"ג בעומר בבתי הספר, לחלק להם שם את הספרונים ולהזמין אותם לתהלוכה. הייתי היום בשני בתי ספר לא דתיים, עברתי בכיתות וחילקתי את ספר התהילים. כולם יצאו מהכלים.

"אמרתי לילדים שחיילי צה"ל הולכים עם ספר תהילים בכיס, ותמיד יהודים בכל הדורות היו מתפללים באמצעות התהילים. בכל פעם שאתם צריכים משהו, אתם יכולים לקחת את הספר ולהתפלל, אמרתי.

"התגובות היו נפלאות. הספר מתקבל בצורה נהדרת, בשמחה, באהדה ובהתפעלות. בתי הספר רצים אחריי. ביקרתי גם בבתי ספר דתיים ונתתי ספר לכל מנהלת. הן ממש התחננו שאביא ספרים לכל הילדים, אפילו בתשלום".

יצויין כי הספר, שעלותו יקרה מאוד, מוענק לשלוחים במחיר סמלי, כדי שכל שליח יוכל לחלק את הספר לילדים שישתתפו בתהלוכה בעירו.

הוצאת ספר התהילים באה במסגרת תגבור מבצע "בית מלא ספרים", שעליו הכריז הרבי כאחד מעשרת המבצעים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.