מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשע״ה 04.05.2015

"אין דבר אבוד": סודו של היין המיוחד

ר' יעקב קעניג מכפר חב"ד, חילק אמש ב"פסח שני" יין מיוחד של הרבי, שהעניק לו הרה"ח ר' זושא ריבקין ע"ה ● מה סודו של היין המיוחד ואיפה מחלק אותו ר' יעקב קעניג?  לסיפור המלא
ר' יעקב קעניג וצנצנות היין המיוחד מ"כוס של ברכה" (צילום: col)

כתב COL

אמש ב"פסח שני", חילק ר' יעקב קעניג מכפר חב"ד בבית הכנסת "בית מנחם", צנצנות עם יין מיוחד של הרבי. מה המיוחד ביין זה מ"כוס של ברכה" שיש גם לאחרים? ומדוע החליט רק עתה לחלק את היין המיוחד?

מספר ר' יעקב קעניג:

ר' זושא ריבקין ע"ה, פגש אותי לפני כמה שנים ואמר לי: אני רוצה להעניק לך משהו מיוחד כאות תודה על עזרתך ופעילותך בבניית "הארמון", למרות שהוא לבסוף לא נבנה". (ר' זושא תכנן לבנות לרבי "ארמון" בכפר חב"ד, ובזמנו גם נערכה הנחת אבן פינה) ר' זושא הגיש לי כמתנה מיוחדת בקבוקון של יין מהרבי משנת תשמ"ח. לא הבנתי מה המיוחד בבקבוק הזה, הרי גם אני קיבלתי באותה שנה - תשמ"ח - "כוס של ברכה" מהרבי יחד עם חמישה מילדי?

ואז ר' זושא הסביר לי: "בשנת תשמ"ח כשהייתי אצל הרבי, אחרי חג השבועות קרא לי הרבי, מסר לי בקבוק של יין ואמר: "זה כוס של ברכה מכל השנה".

 
החסיד הבלתי נשכח - ר' זושא ריבקין ע"ה ליד ביהכנ"ס בית מנחם בכפ"ח (ארכיון col)

ור' זושא המשיך והסביר: "הרבי נהג לקחת מה שנשאר מחלוקת "כוס של ברכה" במוצאי ר"ה סוכות פסח ושמחת תורה. את היין היה מביא בביתו לרבנית. מהיין הזה שהרבי אסף כל השנה  – אותו הביא לי". וכך העניק ר' זושא ע"ה ליבדלח"ט ר' יעקב קעניג את היין המיוחד."

ר' יעקב קעניג מוסיף ומסביר, שהיות ובשנת תשמ"ח הסתלקה הרבנית, יש לעניין משמעות נוספת.

מדוע החלטת לחלק את היין – שכאמור ניתן לך ע"י ר' זושא ע"ה, דווקא עכשיו?

"פגשתי לאחרונה מבני משפחת ר' זושא ריבקין ע"ה, ושאלתי אותם האם ר' זושא חילק להם מהיין הזה? נעניתי שהם שומעים לראשונה על הסיפור הזה. אמנם זושא חילק להם יין של הרבי, אבל על הסיפור הזה הם לא שמעו."

"או אז, "נפל לי האסימון", והבנתי שמדובר כאן במשהו מיוחד שר' זושא לא סיפר עליו קודם לאיש. בהשגחה פרטית, החלטתי שאין יום יותר מתאים לחלקו מ"פסח שני", שעליו נאמר "אין דבר אבוד". אתמול חילקתי ב"בית מנחם" לכ-180 איש, והכל חינם, בכדי לזכות את הרבים".

על ההכנה של היין וחלוקתו מספר הרב קעניג:

"פעם עבר ב"כוס של ברכה" אצל הרבי אחד עם 4 כוסות, לו ולבני משפחתו. אמר לו הרבי: למה אתה מגיע עם 4 כוסות? תקח אחד, תוסיף עליו יין ותחלק לכולם! כך אני נוהג גם כן, מוסיף יין אחר, אבל עם כמה שפיכות, וכל פעם מקפיד שהיין של הרבי יהיה הרוב". עד עתה חילק ר' יעקב קעניג כ-750 בקבוקים.


האחים קעניג שיחי'. משמאל: ר' יעקב קעניג (באדיבות 'עדכוני חב"ד')


ולמי שמשתוקק לקבל מהיין המיוחד:

"לכל מי שמעוניין לקבל מהיין: בכל יום שני ורביעי מתקיים שיעור תניא במקלט בשכונת לוי"צ בכפר חב"ד. כשמסתיים השיעור בשעה 22:15, אחלק בע"ה מהיין." השבוע בגלל ל"ג בעומר, החלוקה תתקיים רק היום בלילה (שני) לאחר השיעור, ומשבוע הבא בכל שני ורביעי בע"ה.

ר' יעקב קעניג מציין כי בשיעור התניא הקבוע סיימו השבוע את פרק ל"ב המדבר על גודל מעלת אהבת ישראל. "אני שמח שאני יכול לתת מהיין המיוחד ולזכות את הרבים, באהבת ישראל – וללא שום תמורה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.