מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ה 30.04.2015

היערכות שיא לתהלוכות ● מה השתנה השנה בספרונים?

"הספרונים של ל"ג בעומר" הפכו לחלק בלתי נפרד מתהלוכות ל"ג בעומר. הטכנולוגיה באה והולכת, והספרונים ממשיכים לשמח את ילדי ישראל, בסיפורים שובי לב ומשובבי עין, והכי חשוב: עם מסרים חיוביים לילדי ישראל ● בראיון ל-COL מספר העורך הרב מנחם ברוד על ספרונים, תהלוכות, ועל ההפתעות שמצפות השנה לילדי ישראל בתהלוכות, בהם צפויים להשתתף למעלה מרבע מליון ילדים ● מגזין שישי  ספרוני תהלוכות ל"ג בעומר
היערכות שיא לתהלוכות ● מה השתנה השנה בספרונים?
(צילומים: מאיר דהן, COL)

משה בן חיים

"הספרונים של ל"ג בעומר" הפכו לחלק בלתי נפרד מתהלוכות ל"ג בעומר מידי שנה בשנה. הטכנולוגיה באה והולכת, והספרונים ממשיכים לשמח את ילדי ישראל, בסיפורים שובי לב ומשובבי עין. והכי חשוב: עם מסרים חיוביים לילדי ישראל.

תופעה מעניינת בשנים האחרונות, כשלקראת ל"ג בעומר יוצאים לאור שני ספרונים: האחד לציבור החרדי, והאחר מותאם לציבור הכללי.

בראיון מיוחד
מספר הרב מנחם ברוד על הספרון הראשון מלפני 28 שנה, על היוזמה המיוחדת השנה לחלק לכל ילד ספר תהילים מאוייר, וגם על השקעה מיוחדת בספרון שיצא לציבור הכללי. על תגובות מיוחדות מהציבור הכללי, ועל הספרונים שלא נס ליחם גם בעידן הטכנולוגי של היום.

איך התחילה הוצאת הספר הראשון?

התחלנו להכין ספרונים לתהלוכות בעקבות הוראה של הרבי. מבין האפשרויות שהציעו, הרבי בחר בספרונים. באותה תקופה – לפני כ-28 שנה – הרבי דיבר גם שלכל ילד יהיה "חדר צבאות ה'" משלו, מגירה או מדף, שבו יהיה לו ספר קודש וקופת צדקה. חיברנו בין שני הדברים, שלכל ילד יהיה ספר קודש שיוכל להכניס ל"חדר צבאות ה'" שלו.


(צילום: מאיר דהן)

לגבי המסרים בתוך הספרים, היו שיחות של הרבי על המסרים שכדאי להעביר לילדים בל"ג בעומר, על רבי עקיבא ורבי שמעון בר יוחאי, בנושאים "אהבת ישראל" ו"תורתו אומנותו".

הוצאנו את הספרים מידי שנה, כמות הילדים המשתתפים עלתה מידי שנה, והספרונים הפכו לחלק בלתי נפרד מהתהלוכות.

לכל גווני הקשת

למה יש צורך בשני סוגי ספרונים?

ברבות השנים ראינו שקשה להכין ספרים שיתאימו לכל גווני הקשת, וצריך להכין ספר עם תכנים ואיורים שיתאימו באופן פרטני. גם הציבור החרדי גדל והתפשט לכל רחבי הארץ, והחל להשתתף בתהלוכות מיוחדות. מאז אנו מוציאים שני ספרונים, כל אחד עם תכנים ואיורים, שכל קהל ירגיש שהמסר מופנה אליו.

היום, בעידן המדיה הדיגיטלית, יש עדיין ביקוש לספרונים מודפסים?

למעשה, זאת דילמה שקיימת מאז התקדמות הטכנולוגיה, האם יש צורך בדברים מודפסים על נייר. המציאות מוכיחה שלספר מוחשי יש נוכחות משלו. ספרות הילדים גם בארץ וגם בעולם מוכיחה זאת. גם בעידן המסכים, ילד אוהב לחוש ולגעת בספר, ויש לזה ערך.

קיבלתם תגובות חיוביות במהלך השנים על הספרונים?


היו המון תגובות במהלך השנים. הרבה מהם מהציבור הכללי, שם הם פחות נתקלים בספר
 עם תכנים וערכים, שמלמד, מחכים ומביא מסר לילדים.

איזה חידושים מצפים לנו השנה?

מסיקור שערכנו מסתבר שרוב משתתפי התהלוכות הם ילדים צעירים, ולכן החלטנו להוריד את הספר בהתאמה לגילאים קטנים יותר במגזר הכללי. לשם כך הלכנו למו"לית ספרי ילדים, והפעם הספר יהיה מושקע באופן מיוחד להנאת הילדים הקטנים.

הספרון לציבור החרדי יעסוק בנושא של לימוד זכות על הזולת, וכיצד לא לחשוד בכשרים.

עוד משהו מיוחד השנה יוצא בע"ה ביוזמת צעירי חב"ד האגף למבצעים מיוחדים, אותו מנהל הרב משה שילת. כחלק ממשימות האגף לחיזוק עניין עשרת המבצעים הק' של הרבי, וכחלק ממבצע הרבי של "בית מלא ספרים", הוחלט לחלק ספר תהילים שהופק בהשקעה מיוחדת, עם איורים מרהיבי עין ומיוחד לילדים. בכך לקיים את הוראת הרבי כפשוטו, וגם שלכל ילד יהיה תהילים משלו.


"ספר תהילים שכמותו עדיין לא יצא": ספר התהילים המיוחד שיקבל כל ילד בתהלוכות ל"ג בעומר

מדובר בספר תהילים שכמותו עדיין לא יצא. המטרה היא שגם ילד שאינו שומר תומ"צ, יתחבר וירגיש שזה התהילים שלו, ויוכל לקרוא בו בכל יום את הפרק הפרטי שלו.

לסיום, כמה מילים על התהלוכות העוצמתיות שנערכות באלפי נקודות בעולם.

התהלוכות הם ה"בייבי" של הרבי. אנו יודעים שהעניין הזה היה מאוד יקר לרבי ששאף שישתתפו בהם מאות אלפים. רואים כיום שהשלוחים משקיעים בתהלוכות את כל נשמתם מרצם ומאודם, מעל ומעבר, כדי שייראו גדולות ומרשימות, ושימשכו את לב הילדים.

ואכן, במשך השנים הם הפכו לאירוע המרכזי, והחשוב בארץ. כרבע מליון ילדים, ואולי אף יותר, משתתפים בהם, וזה דבר חסר תקדים. יש לציין את האחדות הנפלאה של יחד ילדי ישראל, ובפרט לאחר מערכת בחירות שחידדה את הפערים שיש בין חלקי הציבור, בוודאי חשובה ההשתתפות של כל אחד שמדגישה את האחדות בעם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.