מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשע״ה 28.04.2015

אכלו גלידה תוצרת ביתית ולקו ב'סלמונלה'

ארבעה בני משפחה חלו קשות ב'סלמונלה' כתוצאה מאכילת מיונז וגלידה מתוצרת בית שהוכנו מביצים שאינן מפוסטרות ואינן מבושלות אשר נותרו מחג הפסח  לסיפור המלא
 אכלו גלידה תוצרת ביתית ולקו ב'סלמונלה'

ארבעה בני משפחה חלו קשות במחלת סלמנולוזיס (סלמונלה) כתוצאה מאכילת מיונז וגלידה מתוצרת בית שהוכנו מביצים שאינן מפוסטרות ואינן מבושלות אשר נותרו מחג הפסח.

בני המשפחה הופיעו בחדר המיון במרכז הרפואי מעיני הישועה עם תסמינים אשר לא הותירו כל ספק בפני הצוות הרפואי כי מדובר במקרה חמור של הרעלת מזון או דלקת מעיים חריפה.

בת שבע קלויזנר, אחות מניעת זיהומים ב'מעיני הישועה': "האם סיפרה כי ארבעת החולים – ההורים ו-2 ילדיהם הקטנים אכלו גלידה מתוצרת בית שהוכנה מביצים שנותרו מחג הפסח. לעומתם שני הילדים שלא אכלו מהגלידה – לא חלו כלל".

בדיקות רפואיות נוספות איששו את תחושתה של האם כי המשפחה אכן חלתה קשות כתוצאה מאכילת ביצים שאינן מבושלות שהתפתח בהן חיידק הסלמונלה.

בני המשפחה אושפזו בבית החולים עם צפי אשפוז למשך חמשה ימים, ההורים במחלקה הפנימית והילדים במחלקת הילדים. קלויזנר מציינת כי "גם בשנים קודמות לאחר חג הפסח אושפזו אנשים עם תחלואה קשה כתוצאה מאכילת ביצים שאינן מבושלות. באחד המקרים היתה זו משפחה שלמה בת 7 נפשות שטעמו גלידה בחג השבועות מביצים שנרכשו בחג הפסח".

לעומת מפעלי המזון התעשייתי המשתמשים בביצים מפוסטרות, בהם החיידקים מושמדים בתהליך הפסטור, מידי שנה משתמשות משפחות רבות בתוצרת העודפת מחג הפסח לשימושים ביתיים שונים ובאופן שאינו בריא.

חשוב לזכור," אומרת קלויזנר "כי אסור לאכול ביצים שלא בושלו או טוגנו על האש בשל חשש ממשי מהידבקות בחיידק הסלמונלה. החיידק הקיים בביצה הולך ומתפתח, וככל שחולף הזמן הסיכון גובר, לעיתים גם אם תאריך התפוגה עדיין לא חלף. תסמיני המחלה קשים מאוד והם כוללים דלקת מעיים חריפה המלווה בחום שלעיתים גבוה מאוד, כאבי בטן עזים המלווים בשלשולים והקאות בלתי נשלטות. האשפוז גם הוא ממושך והוא בהחלט אינו שווה את התענוג המפוקפק".

(בחדרי חרדים)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.