מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשע״ה 28.04.2015

כיצד ניצלו שני הצעירים מקראון הייטס? לסיפור המלא

כפי שדווח ב- COL לראשונה, אמש יצרו שני הצעירים מקראון הייטס קשר עם בני משפחתם כשהם בריאים ושלמים, ובדרכם חזרה הביתה ● איך שרדו השניים, ומדוע לא יכלו ליצור קשר מיד לאחר רעידת האדמה?  לסיפור המלא
כיצד ניצלו שני הצעירים מקראון הייטס? לסיפור המלא
דני קול ומנדי לאש, מפונים ע"י מסוק, אמש (שני) בנפאל


שני ילידי קראון הייטס שטיפסו עד למחנה הבסיס בהר האוורסט בנפאל כאשר רעידת האדמה הנוראה פגעה, חוזרים הביתה הביתה אחרי ימים של דאגה ותפילות בכל העולם.

דני קול, 39, אב לארבעה מקראון הייטס, ומנדי לאש בן
, 38 במקור משכונת קראון הייטס ועכשיו מתגורר בניופורט ביץ ', קליפורניה, צולמו בתמונה בחזית מסוק שהגיע לחלצם אמש, ביום שני.

 "אנחנו בדרכנו חזרה," דיווח מנדי לאש. "אנחנו עכשיו בדרך לקטמנדו, ומשם ניסע הביתה. סוף סוף יש כאן תקשורת סלולארית, עימה דיווחנו שהכל בסדר".

השניים הוגדרו כ"מנותקי קשר", בתקופה שלאחר רעידת אדמה הכאוטית בעוצמה של 7.8 דרגות בסולם ריכטר, באסון הגדול בדרום אסיה, כשהנתונים האחרונים מצביעים על יותר מ -4,000 אנשים שנספו באסון, לפי דיווחי סוכנויות הידיעות.

כפי שדווח כאן, חוסר הקשר עימם עורר דאגה רבה, ונערכו תפילות לשלומם.

כפי שפורסם לראשונה כאן באתר, השניים הצליחו ליצור קשר עם בני משפחתם בשלב מוקדם 01:45 (שעון ניו יורק) ביום שני, ומסרו עדכון ראשון שהם בטוחים ובמצב טוב.

"אנחנו בעצם לא ידענו את מלוא היקף האסון עד לפני כמה שעות," אמר דני קול
ביום שני בבוקר. "תקשורת באיזור בו היינו כבר כמעט לא היתה קיימת מאז שרעידת האדמה פגעה. אנחנו כבר ב'טרקים' מעיירה לעיירה כמה ימים, מחפשים אמצעי קשר רק כדי לספר לכולם שאנחנו בסדר, כמו גם לברר בדיוק מה שקרה. "

דני קול מוסיף ומספר כי השניים היו צריכים לרוץ מכוסים כדי להגן על עצמם מפני נפילת סלעים במהלך רעידת האדמה, וכך הם שרדו את האירוע הקשה.

במקומות רבים בנפאל, מבנים הפכו לעיי חורבות, אנשים נקברו בהריסות של בתיהם ובבתי חולים מדווח על עומס אדיר ויש מחסור בציוד רפואי.

חברם של השניים, צבי שטיינהאוזר, סיפר בכלי תקשורת בארה"ב על הדרמה, ועל ההקלה הגדולה, וכי השניים מטופלים ובדרכם חזרה לביתם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.