מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשע״ה 26.04.2015

"מה החב"דניקים מחפשים בנפאל?" ● סיון רהב מאיר

במדור היומי על פרשת השבוע שמפרסמת העיתונאית סיון רהב מאיר, היא התייחסה לשלוחים בנפאל: "מה מביא אותם לשם? מה גורם להם לחיות ככה? מאיפה מסירות הנפש המטורפת הזו? – רבים שואלים ביממה האחרונה את השאלה הזו מול חני וחזקי ליפשיץ, שליחי חב"ד בנפאל, שלצערנו עלו שוב לכותרות סביב האסון שם. אז הנה רעיון קצר של הרבי שלהם, האיש שבגללו הם שם" לטור המלא
הרב חזקי ליפשיץ בבית-חב"ד
סיון רהב-מאיר

מה החב"דניקים האלה מחפשים שם בנפאל? / פרשת השבוע ("אמור"), החלק היומי:

"מה מביא אותם לשם? מה גורם להם לחיות ככה? מאיפה מסירות הנפש המטורפת הזו?" – רבים שואלים ביממה האחרונה את השאלה הזו מול חני וחזקי ליפשיץ, שליחי חב"ד בנפאל, שלצערנו עלו שוב לכותרות סביב האסון שם. אז הנה רעיון קצר של הרבי שלהם, האיש שבגללו הם שם. הרבי מלובביץ' הסביר פעם כך את פרשת השבוע, וזה מסביר גם את מה שמניע את שליחי חב"ד בכל העולם, ואת חני וחזקי בתוכם:

כהן, כידוע, לא נכנס לבית קברות. פרשת השבוע מספרת שהכהן צריך להתרחק ממתים, אבל כותבת שהוא רשאי ואפילו מחויב לטפל בקבורתו של מת כאשר מדובר ב"מת מצווה", כלומר, באדם שאין מי שיעסוק בקבורתו. הרבי מלובביץ' מסביר שאפילו אם מדובר בכהן הגדול שנמצא בבית המקדש באמצע עבודת יום הכיפורים – עליו להפסיק ולעסוק בטיפול באותו "מת מצווה". למה? כי ההתמסרות לטובת יהודי אחר קודמת לכל עבודה רוחנית, נעלה ככל שתהיה.

הרבה מהתחומים בחיינו, ממשיך הרבי, הם "מת מצווה". אין אף אחד אחר שיטפל בהם ויעסוק בהם. למעשה, כשמסתכלים על עם ישראל, המשימה הכי דחופה היא הצורך להפיץ בקרבו אמונה ולסייע לו (רוחנית ופיזית). לכן עלינו לעזוב את כל עיסוקינו ולהעמיד את מצבו של האחר – בראש סדר העדיפויות האישי שלנו. אם קשה הדבר בעינינו, נדמה לעצמנו את הכהן הגדול שעוזב את קודש הקודשים כדי לטפל במת מצווה. אם הוא נדרש לעשות זאת כדי לקבור אדם, אנחנו מחויבים לעשות זאת כדי להקים אדם לחיים.

נדמה לי שהפרשנות הזו של הרבי לחלק היומי של הפרשה, מאירה את ההתנהגות של שלוחיו שגם בדקות אלה מנסים לאתר כמה שיותר ישראלים ולבשר על מציאתם בחיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.