מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תשס״ה 23.12.2004

הרב דרוקמן: "מן הראוי לענוד את הטלאי הכתום"

הרב דוד מאיר דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, וסיו"ר עמותת הרבנים "פיקוח נפש" אומר כי "מן הראוי לענוד את הטלאי הכתום, ולו רק כאיתות אזהרה והתרעה שלא תחזורנה חלילה תופעות המבול שהיה בדור הקודם. קשה להימלט מן המחשבה כי שוללי ה"טלאי הכתום" בחלקם הגדול - לא כל כך זכר השואה מטריד אותם כמו שנאתם המזוכיסטית הכבושה לאחינו המתנחלים. וכבר לימדונו רבותינו ז"ל כי יש להתיירא בעיקר מן הצבועים". המכתב המלא ב'כתבה מלאה'.
הרב דרוקמן:
הרב דרוקמן עם ה"טלאי הכתום"

דוד מאיר דרוקמן רב העיר קרית מוצקין ב"ה, עשירי בטבת ה'תשס"ה (22 דצמבר 04) לכבוד ידידי.......... שלום וברכה! צר לי שהיום - יום צום עשירי בטבת אנו נזקקים עדיין לאותם נושאים שהביאו עלינו את החורבן ואת הצום הלזה. בקשר לדילמה שהעלית בנושא "הטלאי הכתום", אקדים ואספר לך מה שקיבלתי מ..הסבתא שלי. וכך אמרה הסבתא זכרונה לברכה; כשיש דילמה במשפחה, ואחד מבני המשפחה בכה והשני בכה, העצה היעוצה לצאת לרחוב,לחפש את השונא של המשפחה ולשאול דוקא אותו - מה דעתו בנדון, ואז לעשות ..ההיפך. כאשר שמעתי את דעתו של האדון טומי לפיד (שהתנהגות חיילי צה"ל הזכירה לו את הסבתא שלו בשואה) השוללת את נשיאת ה"טלאי הכתום" - מעתה אני כבר יודע כיצד לנהוג. ולגופו של ענין; איזכור השואה מטרתו לא רק "התייחדות עם זכר הניספים", אלא גם הפקת לקחים. לצערנו, רבים מתוכנו הוזים בשגיונותיהם כי המלחמה שנכפתה עלינו מצד אירגוני המרצחים אינה אלא סכסוך קרקעות, סכסוך בין עמים וכו' וכו', ולא היא; השואה מלמדת אותנו כי האנטישמיות היא התגלמות דברי רבי שמעון בר יוחאי כי "הלכה היא שעשיו שונא ליעקב". הלכך, ארגוני המרצחים כמו הנאצים בשעתו -שנאתם אינה בגין התנחלותינו בשטחים, אלא עקב היותנו יהודים, נקודה! שום פשרה ושום ויתור לא תשביע את רעבונם ותאותם הבלי נלאית לטבוח בנו. נהפוך הוא; כל ויתור רק ימריץ יותר ויותר את חיות האדם הללו! כאשר לחרפתנו ובושתנו העומדים בראש המדינה מגרשים את אחיהם בני ישראל מאדמתם במטרה למלא את תאותם של המרצחים, ולהגביר את תאבונם לרצוח אותנו, את נשינו וטפינו, הרי שלא למדנו את לקחי השואה! רק הבוקר שמענו ידיעה בנוסח ליל הבדולח - כי פצצה נפלה על בית כנסת בישוב נצרים בשעה שיהודים עמדו באמצע תפילה. בימים כתיקונם היו אמות הסיפין נעות נוכח ידיעה שכזו. נקל לשער מה היתה, לא רק תגובת העולם – אלא אף תגובתנו אנו, אילו היתה נופלת פצצה לתוך, להבדיל, כנסיית בית לחם. נקל לשער מה היתה תגובתנו אילו היה נופל טיל על פאב בשיינקין, אבל אנחנו חינכנו את עצמנו ואת כל העולם כי דם יהודי הפקר, כבוד יהודי הפקר, אוי לנו שכך עלתה בימינו! מטעם זה גופא, מן הראוי לענוד את הטלאי הזה, ולו רק כאיתות אזהרה והתרעה שלא תחזורנה חלילה תופעות המבול שהיה בדור הקודם! אגב, לא ראינו את יפי הנפש מביעים שאט נפש מדברי פרופ' לייבוביץ שהישוה את חיילי צה"ל לנאצים, ולא מדברי פרופ' צימרמן שהישוה את ילדי המתנחלים ל"נוער האס אס". זאת ועוד והא העיקר; היום יום העשירי בטבת נקבע ע"י הרבנות הראשית כ"יום הקדיש הכללי" לזכר נשמות קרבנות השואה הי"ד; האם שמענו צפצוף בנושא זה באמצעי התקשורת הממלכתיים-הנאורים? האם שרת החינוך שדרשה לאסור על תלמידי בתי ספר לענוד את "הטלאי הכתום" (כדי "לא לערב את התלמידים בויכוח פוליטי". הבנת? ארץ ישראל, שפך דם יהודי הוא "ויכוח פוליטי") העבירה הנחיה להתייחס ולהקדיש שעור ל"יום הקדיש הכללי" בבתי הספר? לעומת זאת שמענו גם שמענו בכלי התקשורת אין-ספור דיווחים ותיאורים על חגת "המולד" הבא עלינו לא לטובה. זה פרצופם של אותם צבועים הרגישים כל כך לזכר השואה . קשה להימלט מן המחשבה כי שוללי ה"טלאי הכתום" בחלקם הגדול - לא כל כך זכר השואה מטריד אותם כמו שנאתם המזוכיסטית הכבושה לאחינו המתנחלים. וכבר לימדונו רבותינו ז"ל כי יש להתיירא בעיקר מן הצבועים. והשי"ת יפר עצת אויבינו מבית ומחוץ ויהפוך את ימי הצומות לששון ולשמחה! ידידך המצפה לישועה , וגאולה ע"י גואל צדק במהרה, הרב דוד מ. דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, וסיו"ר עמותת הרבנים "פקוח נפש"

--------------------------------------------------------------------------------

B"H Asoroh Biteves 5765

My Dear Friend,

Blessings and greetings,

Sorrowfully, today – the Tenth of Teves, we must still tackle those issues that brought about the destruction and this fast day.

Regarding the dilemma you voiced about the 'yellow badge', I would like to first relate to you a lesson I learned from my grandmother. And this is what  my grandmother, of blessed memory said; When there is a dilemma in the family, and there are differences of opinions as of  what to do, your best bet is to go out into the street, seek out a declared enemy, ask him what to do and then do the opposite. When I heard the opinion of Mr. Tommy Lapid (who mentioned that the behavior of the Tsahal soldiers reminded him of his grandmother in the holocaust) who opposed wearing the yellow badge – now I know how I must behave in this case.

And as to the issue itself, reference to the holocaust is not only geared at "unification with the victims", but also at learning lessons from what has happened. To our dismay, many of us live with the notion, that the battle imposed upon us by the neighboring terrorists is merely a dispute over land, a quarrel between nations etc. This is not the truth, the holocaust teaches us that anti-Semitism is the manifestation of the words of Rabbi Shimon Bar Yochai who says, 'it is a law , that Esau is an enemy of Yaacov'. Therefore the hate of the 'associations of murderers', just as that of  the Nazis, does not stem from our occupation of territories, it is only because of the fact that  we are Jews, period!  No compromise or concession of land will satisfy their hunger and their lust for killing us. On the contrary, every yielding will only whets their murderous appetite to a greater extent. 

When the leaders of our country are shamefully expelling their brothers from their homes and land, thereby satisfying the desire of these murderers and raising their motivation to kill us, our wives and children, this proves that we have not learnt the lessons of the holocaust!

Only this morning did we hear a report similar to the one on Crystal Night; A bomb fell on the synagogue of the Netsarim settlement just as the Jews were ready to daven. Ordinarily this should have aroused a great upheaval. It is easy to imagine what the response of the World, not only our response would be, if a bomb would fall instead (lihavdil) on a church in Bethlehem. It would be, likewise, imaginable how we would react if if a bomb would fall on a pub in Sheinkin.

But we have taught ourselves and the entire world to believe that Jewish blood is Hefker. Woe is to us that all this has happened in our times! For this very reason it would be appropriate to wear the yellow badge, and not only as a warning and threat that we do not undergo the 'flood' that had occurred in the last generation.

By the way, we did not see the hypocrites showing contempt of the words of Professor Leibowits who compared Tsahal Soldiers to Nazis. Similarly, they haven't condemned Professor Zimmerman who compared the children of the settlers to the SS youths. Moreover, today is the tenth of Teves, which has been declared by the Chief Rabbinate as the 'General Kadish Day' in commemoration of the souls of the holocaust victims. Have we heard a word about this on the Israeli Enlightened Media? Has the Minister of Education who ruled against wearing the yellow badge in schools, (in order not to involve the students in a political argument. Did you understand? The land of Israel, spilling of Jewish blood is a 'political argument'. ) announced an instruction to dedicate a lesson to the 'General Kadish Day'?

On the contrary, we have heard in the media many reports and accounts of the pending X-mas holiday. This is the nature of those hypocrites who are so sensitive to the memory of the holocaust. It is difficult to escape the thought that those who negate the 'yellow badge' are not as concerned about mention of the holocaust in itself as much as of reflecting  their masochistic hatred to our brethren who have settled our lands.

And so have our sages taught us, that we must fear the hypocrites. And may Hashem annul the schemes of our enemies from within and from without. And may Hashem transform these days of fasting to days of rejoicing and happiness.

Your friend who seeks a salvation and redemption by the righteous redeemer soon,  in our times.

Rabbi Dovid Meir Druckman

Rabbi of Kiryat Motchkin and Deputy Chairman of 'The Pickuach Nefesh Rabbonim Association' 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
15 תגובות
1.
חזק ומשכנע!
י"א טבת ה׳תשס״ה
ידיד מגוש קטיף
2.
צר לי עליך הרב דרוקמן !!!
י"א טבת ה׳תשס״ה
במקום לקבל אהדה יקבלו המתיישבים את ההיפך מן הגימיק הבזוי הזה של הטלאי. והרב דרוקמן מייד מתפתה לכל שטות של כמה מתייישבים שהחליטו לעשות מעשה..צריך קצת לחשוב לפני, איזה תועלת בדיוק אמור להביא המעשה הזה...


ידיד חב"ד הכותב בצער..
4.
לשונו של הרבי
י"א טבת ה׳תשס״ה
נ-ח-ל-ת עולם לעם עולם.

נ-ח-ל-ת הר חב"ד.

והתנחלתם את הארץ.

תיפול לכם לנחלה.

גם כפר חב"ד הוא נחלה.
5.
רק תראו לאן הגענו?
י"א טבת ה׳תשס״ה
"תנועת השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" מחתימה מתנדבים מכל העולם, המוכנים להחליף חיילים שמסרבים לעקור מתנחלים. כתבתנו רותי אברהם מוסרת כי הכתובת המקדמת את פניו של הגולש המעונין להתנדב: "על כל חייל שמסרב – אני מתנדב".

כל המעונין להתנדב יכול להכנס לאתר התנועה ולמלא טופס פרטים אישיים. בין הפרטים האישיים הנדרשים, המדינה ממנה מגיע המתנדב. בפני המתנדבים מוצגת רשימת מדינות אפשריות, בהם מדינות המערב כולל ארה"ב, גרמניה רוסיה, מדינות אסיה אך גם מקומן של מדינות מוסלמיות אינו נפקד. כך מוזמנים גם מתנדבים מ: איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, סעודיה, טוניס, תימן, סעודיה וגם סוריה, לחתום על טופס ההתנדבות לפנות מתנחלים".

(מתוךאתר ערוץ 7)
7.
קרא את כל המכתב
י"א טבת ה׳תשס״ה
שלום לך , מי שכתב הערה 2. אציע לך לקרוא בעיון את כל תוכן מכתבו של הרב דרוקמן לפני שאתה מגיב. יש שם הקבלה לשואה ודברים נוקבים לגבי שנאת הגוים ליהודים שלא ניתן לשכך על ידי וויתורים שונים. כדאי שתקרא אותו ואז תבין.
הרב דרוקמן עיכבי ובנאדם עם עקרונות. חבל שאין עוד כמוהו, שיביעו את עמדתו של הרבי על הסכנה בהחזרת שטחים.
8.
הרב דרוקמן האחד והיחיד !
י"א טבת ה׳תשס״ה
אשריך הרב דרוקמן, אשריך שמוביל הנך את קולה של ארץ ישראל ברמה ללא חת מורא ופחד. ארץ ישראל אינה נשארת חייבת. ובזכות עמידתך האיתנה ישלם לך בורא עולם כהנה וכהנה עשר ידות מידו המלאה הפתוחה והקדושה.

עלה והצלח!
כולנו נענוד טלאי כתום, כי אם זה הצעד שכה מרגיז אותם כנראה שהוא הצעד הנכון בדרך לניצחון!!!

כולם מצטרפים, כולנו כתום!!!
9.
תגובה ל -2
י"א טבת ה׳תשס״ה
"בסרט הזה כבר היינו".
ראינו כבר איך הצליחנו עם הסיסמא "עם אהבה ננצח".

עם חיוך על הפנים נוליך את עם ישראל רחנא ליצלן ללוויות (מאופקות כמובן),והשמאל מאד יאהב אותנו ויחמיא לנו.

יהודי מהשומרון.
10.
בושה!!!
י"א טבת ה׳תשס״ה
בתור יד ימינם של המנחלים הנני בעד כל פעילות שתגרום לעם היהודי לישאר בגוש קטיף...
נדהמתי לראות איך מצאו להם כמה טיפשים דרך מאוד חסרת טקט
להביא את מחאם....עם הטלאי הכתום
אולי לרב דרוקמן אין קרובי משפחה שהם ניצולי שואה
אבל כל משפחתי מצד אבי סבלה את השואה וחלקם ניצלו בחסדי ה',
כאשר ראו את הידיעה הזאת של הטלאי הכתום שמתחולל בארץ
הזילו דמעות ושאלו אנחנו היהודים שעברנו ומתפללים כל יום כשאנו קמים בבוקר לא להזכר בשואה הנוראה והאיומה...איך יכל לקום צד שני של העם שלנו לענוד את הטלאי הכתום ולהזכיר לנו את השואה..???
הרב דרוקמן..זה לא הדרך להעביר מסר
זה כן דרך להזכיר ולגרום צער רב לניצולי שואה
11.
אני לא מבין...
י"א טבת ה׳תשס״ה
למה רבני חב"ד לא יצאו בקריאה לענוד את סמל ארץ ישראל השלימה
12.
הרב דרוקמן , א גרויסן ישר כח
י"א טבת ה׳תשס״ה
שום תגובה אווילית ומקררת לא תניע בכי הוא זה את דעתו הקדושה של הרבי.
13.
תגובה ל2
י"א טבת ה׳תשס״ה
התגובה המבהילה שלך היא עוד אחד מפרי הביאושים של עיוות תורת כ"ק אדמו"ר
14.
הרב דרוקמן אדם ישר
י"א טבת ה׳תשס״ה
ולפני שמתחילים לקטרג (לצערי גם בבמה זו) הוא מביע את ההיגיון הפשוט והנכון כמו שהוא עשה בזמן שחילקו את הסכם ז'נבה שקרע את זה מול המצלמות התקשורת למרות שהיו אנשים שמחפשים בצורה חתרנית בלתי נלאת לעצב את דעת חב"ד ואמרו שאין זו דרך חב"ד ועם כל מיני סברות בטן למינהם וניסו ולצערינו קצת הצליחו להכניס את זה בתוכינו
אל לנו לשכוח שאנחנו חסידי חב"ד דואגים בדאגה אמיתית וכנה לאחינו המתיישבים שסובלים סבל רב כתוצאה מהממשלת אסון הזאת ואין מה להתבייש לפרסם את מה שנכון במיוחד שלפי תגובות הממשלה רואים שהם ממש ממש מפחדים מהטלאי הזה
זאת אומרת שזה פועל בצורה מוצלחת ביותר
ובעז"ה נעשה ונצליח בגדול
דיי לגלות שבתוכינו - וזה כבר מספיק להתגלות הרבי תיכף ומי"ד ממ"ש

15.
תגובה ל2
י"א טבת ה׳תשס״ה
הרב דרוקמן שליט"א לא שכח את הסעיף הראשון "...ואל ייבוש מפני המלעיגים עליו" .
16.
איש ללא חת
י"א טבת ה׳תשס״ה
הרב דרוקמן לא מנסה להתייפייף לכבוד העיר השמאלנית בה הוא מכהן ואף לא לכבוד מקורביו הרבים התומכים בהתנתקות.

מוסיף לנו בבריאות!
כה לחי!
18.
סמל לאחדות
י"ב טבת ה׳תשס״ה
בכך שענד את הסמל הכתום הרב דרוקמן הוא סמל לאחדות בין משחיסטים ללא משיחסטים.
וזה אחד הדברים המשותפים לו ולרב וולפא. כה לחי המשך כך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.