מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״ה 23.04.2015

מבחן בזק – קיה קארנס LX

אי אפשר להתעלם מגל ירידת המחירים שעובר על שוק הרכב בארץ. כמעט כל יבואן מתהדר בדגמים מוזלים וגרסאות עממיות במקביל לדגמים המאובזרים ● בחורף האחרון אפילו זכינו ליצרן מכוניות "לואו קוסט" שעלה לישראל מרומניה ● לזכותה של קיה, נציין שעשתה זאת עוד לפני שזה היה אופנתי: כבר לפני שנתיים הציעה קיה את הסורנטו אורבן ולאחרונה את הספורטז' שהציגו את אותו רכב באיבזור מופחת ובמחיר סביר ● היום אנו בוחנים הקארנס lx – הגרסה המוזלת שהורידה מס' פריטי איבזור והפחיתה ממחירו כ-13.000 ₪ ● שווה? שלחנו את כתב הרכב שלנו לבדוק  מבחן בזק – קיה קארנס LX  מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב שלנו
מבחן בזק – קיה קארנס LX
קיה קארנס LX

שמואל מתן

הקארנס נבחן כאן בשנה שעברה בגירסת ה-EX המאובזרת יותר והשאיר אצלנו טעם טוב. למרות שסקרנו מאז במדור לא מעט מיניוואנים, אנו זוכרים אותו כאחד המוצלחים. אבל המכירות של הקארנס לא המריאו ובקיה מנסים כעת באמצעות הדגם המוזל לשחזר את ההצלחה כמו בסורנטו ובספורטאז'. אז מה קיבלנו (יותר נכון, מה לא קיבלנו) בתמורה להפחתת המחיר?



הקארנס מגיע עם הנדסת האנוש המצוינת של קיה ורשימת איבזור נאה. יש לו בקרת שיוט, מחשב דרך, מערכת התראה בעת בלימת חרום, תאורה עוקבת פניה, תאורת יום אוטומטית מסוג LED, שקע USB, שישה רמקולים, שלשה שקעי כח, חיישני לחץ אויר בצמיגים, היגוי משתנה המאפשר בחירת מצבי קשיחות שונים, ומערכת שמע מקורית (כולל שליטה מגלגל ההגה).

מבחוץ לא תבחינו בהבדל של ממש לבד מוויתור על החישוקים הקלים ועל פנסי הערפל.

בתא הנוסעים מצאנו מעט ויתורים על פריטי אבזור, ביחס לגרסה הבכירה יותר שלא בטוח שתרגישו בחסרונם. בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור (כולל חיישני חנייה), חיישני גשם, חיישני תאורה וציפוי עור לגלגל ההגה (שמחתי לגלות כמה אני מתגעגע להגה הפשוט והפרקטי בלי תוספת העור המיותרת לדעתי) מה שכן היה חסר, חלונות כהים, תאורה בחלק האחורי, מגשי טיסה ודיבורית בלוטות'. מעבר לכך זהו אותו הקארנס.

בגרסת ה-LX אין שינוי במנוע ה-2.0 בנזין שקיים בשתי הגרסאות האחרות (EX ופרימיום) הוא עושה עבודתו ומסיע גם שבעה נוסעים ללא מאמץ מיוחד. מי שכן הפריעה היא תיבת ששת ההילוכים שפעלה באופן קצת עצבני (אולי כתוצאה מהתעללות של עיתונאים...?)



עם הצגתה של גרסת ה-LX קיבל הקארנס את התואר "המיניוואן הזול בישראל". אבל במעבר לשנת 2015 התייקרה הגרסה בארבעת אלפים ₪ והיא עומדת  כעת על סכום 153.000₪ מה שמקרב אותו מידי לוורסו ולפיקאסו. בנוסף השוק התחרותי בישראל לא שוקט על שמריו, רק לאחרונה התבשרנו שגרסת ה-500 ליווינג של פיאט הוזלה לסכום של 144.000₪ ואם אתם מתפשרים על גיר רגיל תוכלו להתעניין בגרסת הלודג'י של דאצ'יה שמחיר מתחיל ב-99.000 ₪ כך שהמהלך הנכון של קיה לא הסתיים לע"ע בנוק אאוט.

למרות כל זאת יצאנו מנסיעת המבחן עם אותה חיבה שהייתה לנו בפעם הקודמת לקארנס, המוצרים של קיה תמיד מצליחים לגעת בהיגיון הפשוט, כך שאם אתם מתלבטים על מיניוואן קומפקטי אנו ממליצים לכם לקחת אותו לנסיעת מבחן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.