מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״ה 23.04.2015

מרגש: מה באמת קרה במפגש בין ראש-העיר לשלוחים?

איך הוחלט לאחר פגישה של שלוחי הרבי בלשכת ראש העיר ראשל"צ מר דב צור - להרים תהלוכת ל"ג בעומר מאוחדת לכל ילדי העיר? ● השליח הראשי לעיר, הרב יצחק גרוזמן, חושף את כל הפרטים ● מיוחד למגזין שישי  שלוחי חב"ד בראשון-לציון
מרגש: מה באמת קרה במפגש בין ראש-העיר לשלוחים?
למעלה: מפגש השלוחים. למטה: בריקוד הספונטני עם ראש-העיר
משה בן חיים

לאחרונה נוספו כוחות צעירים ורעננים לצבא השלוחים של ראשל"צ. הרב ינון ששון, הרב לוי ברוק. רוח רעננה במיוחד, עם התלהבות גדולה מביא גם השליח הצעיר הרב חיים רבקין מכפר חב"ד. עם התגבורת הזו, הם מונים בסה"כ 22 שלוחים, בראשות הרב יצחק גרוזמן השליח הראשי. ומי הוא השליח ה-23?

איך הכל התחיל

בי"א ניסן, ביקשו שלוחי חב"ד בראשל"צ – 22 שלוחים במספר - פגישה דחופה עם ראש העיר. ראש העיר מר דב צור, שלו פינה חמה בלב לחב"ד ולפעילות הברוכה בעיר הרביעית בגודלה בארץ, הסכים, מבלי אפילו שידע את מטרת הפגישה.

מספר הרב יצחק גרוזמן: "בתחילת הפגישה שאל אותנו ראש העיר מה מטרת הפגישה? השליח הנמרץ הרב חיים ריבקין שלף בקבוק 'משקה', וכיבד את ראש העיר באמירת 'לחיים', כראוי בהתוועדות חסידית.

"אמרתי לראה"ע שהיום חל יום ההולדת של הרבי נשיא הדור, שיש לו 'נשמה כללית', והיות ואנו השלוחים רצינו להתוועד לרגל יום הבהיר יחד - והיות שאתה ראש עיר שחש ומבין, ושזה לא כל כך מובן מאליו, לכן הגענו להתוועד איתך בצוותא, כאחד מהצוות שלנו!


הרב גרוזמן בריקוד חסידי עם ראש-העיר

"ראש העיר נסחף לתוך ההתוועדות הספונטנית, והחל להזכר בשירים יהודים חסידיים אותם שמע בילדותו. היתה אווירה", מתאר הרב גרוזמן. ראש העיר קם לפתע, ואמר: 'עד עכשיו שמעתי אתכם, ועכשיו תקשיבו מה יש לי לומר'. הוא קם, והחל להראות על המפה את ההתפתחות המרשימה של העיר, כשבקרוב יתווספו לעיר עוד כ-34,000 משפחות!"

ראש העיר פנה לרב גרוזמן ואמר: "העיר ראשון לציון, מתפתחת ברמה שלא תאמן. בשטח השיפוט שלה היא עולה אפילו על תל אביב". תוך שהוא מוסיף "בלי עין הרע", הוא ציין לשבח את השלוחים הקיימים והוסיף: "הרב גרוזמן! תביא עוד שלוחים! העיר הולכת לגדול!".

"קמנו ורקדנו יחד בריקוד חסידי סוחף", מסכם את ההתוועדות המיוחדת הרב יצחק גרוזמן.

זה היה הרגע שדחף לפעול "בגדול" ולהוסיף בתהלוכה מרכזית גדולה, בנוסף לתהלוכות בשכונות העיר, ומי שדחף לכך – הוא ראש העיר בעצמו.

"הכל נפתח בפניו"

כשמדברים על השלוחים החדשים, הרב יצחק גרוזמן מחייך: "הצעירים הם אלו שפיתחו את הרעיון לאחד לתהלוכה אחת גדולה, בפרט אחרי הפגישה כאמור עם ראש העיר. אציין לדוגמא את השליח הרב חיים ריבקין, שהולך לעירייה והכל נפתח בפניו. יש לו איזה 'חוש שישי' בלי עין הרע. בלי תיאומים מראש, בלי כלום. קצת מזכיר לי את הסיפורים על עסקני חב"ד מהדורות הקודמים, כמו ר' פיניע אלטהויז וכדו'.

"פעם הוא אמר לי: מה שאתה מסוגל לעשות אני לא יכול, ומה שאני מסוגל אתה לא יכול. שנינו משלימים זה את זה, ואף פעם לא נריב..."

איך התחילו התהלוכות הראשונות בראשל"צ?

"הגעתי לראשון לציון בשנת תשמ"ו. זה היה אחרי פורים, ומיד התחלנו בהכנות לתהלוכת ל"ג בעומר. אז הבאנו את ר' פישל ג'ייקובס מכפר חב"ד, שהיה בעברו אלוף ארה"ב לנוער ב'קראטה'. הוא הציג עם עוד חסיד חב"ד את המלחמה של ה"יצר טוב" והיצר הרע", והגיעו כמה מאות ילדים. "באופן יחסי ובפרט לפעם הראשונה, זה היה יפה", מסכם הרב גרוזמן.



על תהלוכה אחת, שהרב גרוזמן זוכר אותה כהצלחה מיוחדת, הוא מספר:

"בשנת תשמ"ט, הבאנו את ילד הפלא גילי נתנאל שהתמודד אז ב'ארוויזיון' (תחרות שירים באירופה). ה'אטרקציה' משכה קהל רב והרבה בני נוער. הלכתי בבוקר לתחנת המשטרה כדי לבקש רשיון ואבטחה לאירוע. אמרתי למפקד התחנה שלהערכתי יגיעו אלפים. מפקד המשטרה צחק ואמר שלדעתו יגיעו כמה מאות.

"לקראת הצהרים, 'נפל האסימון', וגם במשטרה הבינו ש'משהו גדול' קורה. החלה נהירה של אלפי בני נוער, והמשטרה החלה לפרוק מחסומים, והחלה להיערך בהתאם. אני זוכר שראיתי בזווית העין את מפקד המשטרה כשהוא מפקד בעצמו על ההיערכות. טפחתי על שכמו, והוא אמר: "כן, צדקת לגמרי".

הרב גרוזמן נזכר גם במסוק שארגן צא"ח כדי לצלם את האירוע. "היו שם להערכת המשטרה כ-12000 איש, והיא נחשבה כהצלחה גדולה", מספר הרב גרוזמן. "מאז, אנחנו בכל שנה לא הצלחנו להגיע למספרים הללו. השנה בעזרת השם, זה הכיוון".
עם השלוחים הנמרצים של חב"ד ראשל"צ ועם ראש העיר שהתגייס אף הוא, אפשר להבין.

אגב, אנקדוטה מעניינת: במהלך השיחה, נזכר הרב גרוזמן בכותב השורות, שכבחור ישיבה השתתף גם הוא, באותה תהלוכת ל"ג בעומר, בשנת תשמ"ט. מעניין שהרב גרוזמן זכר לאחר 26 שנה, את הבחורצ'יק מהישיבה שהגיע לסייע בתהלוכה...

והרב גרוזמן מסכם: "בהכרות הראשונה שלי עם ראש העיר הסברתי לו למה אני כאן. אני שליח של הרבי להכין את העולם לקבלת פני משיח. כל הפעילויות העזרה הסיוע לנזקקים והכל מסביב, זה למען המטרה הזו, ובפגישה האחרונה ראש העיר נתן את התחושה שהוא חלק מהמערכת", מסכם הרב יצחק גרוזמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.