מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשע״ה 21.04.2015

המחבל מירושלים הודה: הדריסה - רצח בכוונה תחילה

בית המשפט התיר לפרסם היום (ג') את פרטי הפיגוע בו נהרג בשבוע שעבר שלום יוחאי שרקי הי"ד ונפצעה קשה שירה קליין. החשוד טען תחילה כי מדובר בתאונה, אך לבסוף הודה בחקירתו כי מדובר בפיגוע לאומני ואמר כי "תכנן לפגוע ביהודים"  לדיווח המלא
המחבל מירושלים הודה: הדריסה - רצח בכוונה תחילה
שלום יוחאי שרקי הי"ד (באדיבות המשפחה)
חאלד קוטינה ימ"ש, שדרס למוות את שלום יוחאי שרקי הודה כי תכנן לפגוע ביהודים. אחרי שהבחין בשרקי ובשירה קליין, האיץ את רכבו ופגע בהם. בחקירתו הציג עצמו כמשוגע, אך לאחר מכן הודה כי תכנן לפגוע ביהודים.

חאלד קוטינה, בן 37, תושב ענתא, נסע ביום רביעי שעבר, בשעה 22:30 לערך, בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב. כשהגיע לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום, כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני צעירים יהודים שעמדו בתחנת האוטובוס.

מיד לאחר מכן נסע לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור. כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו לזירה עצרו את החשוד. כתוצאה מהפיגוע נפצעו קשה שני צעירים יהודים, שרקי כבן 26 שנפגע קשה פונה לבית חולים ושם נפטר מפצעיו, ושירה קליין כבת 20 שנפצעה באורח קשה ומאושפזת בבית חולים הדסה עין כרם.

בחקירתו הראשונית סיפר לחוקרי הימ"ר כי הוא חש "נרדף ע"י אוטובוס של אגד ולכן נאלץ לסטות מנתיב הנסיעה", אך בהמשך חקירתו, הודה ששיקר וטען כי מסר את גרסתו הראשונה כדי שיחשבו שהוא לוקה בנפשו.

בהמשך החשוד הודה בביצוע דריסת היהודים במכוון וסיפר כי באותו היום תכנן לפגוע ביהודים. עוד טען כי כמה שעות לפני ביצוע הפיגוע הסיע את הוריו ובני משפחתו מענתא למזרח העיר. לאחר שהוריד את בני משפחתו במזרח העיר, ישב ברכבו ואז החליט לפגוע ביהודים.

החשוד נסע ברכבו מסוג מאזדה בכביש מספר 1 והחל לאתר קורבנות פוטנציאליים. כשעצר ברמזור בצומת הגבעה הצרפתית הבחין בשני הצעירים בעלי חזות יהודית הולכים לכיוון תחנת האוטובוס, החליט שזו מטרתו, הסיט את רכבו כאמור ופגע בהם.

במסגרת החקירה, נשלח החשוד להסתכלות, ועל פי חוות הדעת הפסיכיאטרית נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את חוקרי היחידה המרכזית אשר "חקירתם המקצועית והנחושה הובילה לפענוח תוך זמן קצר של הפיגוע המצער". מעצרו של החשוד הוארך ע"י בית משפט השלום בירושלים עד ליום שישי.

שרקי הוכר כנפגע פעולות איבה

אתמול (שני) הוכר שלום שרקי באופן רשמי על ידי מדינת ישראל כנפגע פעולות איבה. דובר המוסד לביטוח לאומי אמר כי שמו של שרקי נכנס לרשימת ההרוגים לאחר שהוכר באופן רשמי על ידי רשויות המדינה כנפגע פעולות איבה.

נציג המשפחה סיפר בראיון רדיו כי היה ברור למשפחה כבר מהרגע הראשון שמדובר בדריסה בכוונה תחילה, וכעת הוקל להם מעט ש'הצדק נעשה' לאחר ההודעה הרשמית.

ראש העיר ניר ברקת, הגיע יחד עם נציג המשטרה מבית האבלים, והודיעו לבני המשפחה באופן רשמי על כך שלמעלה מכל ספק מדובר בפיגוע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.