מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשע״ה 21.04.2015

משרד הבריאות : "אין עדות לתחלואת יתר בקרב ילדים בחיפה"

אחרי שבוע בו סערו הרוחות ובעיקר במפרץ חיפה, סביב הפרסומים של משרד הבריאות על תחלואת יתר בסרטן של ילדים באזור חיפה, כעת יוצא משרד הבריאות בהודעה כי "אין עדות לתחלואת יתר בקרב ילדים באיזור חיפה"  כל הפרטים
משרד הבריאות :
צילום: ארכיון col


אמש (שני), התקיימה ישיבה מיוחדת במשרד הבריאות, בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות, מנהלי האיגוד לרפואת ילדים, יו"ר האיגוד לאנקולגיה ועוד, במהלך הישיבה דנו הגורמים בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר, לפיו באזור חיפה יחלו יותר ילדים מסרטן כתוצאה מזיהום האוויר שנגרם ממפעלי הזיקוק.

בתום הישיבה הוציא המשרד הודעה, הסותרת את כל הפרסומים מהשבוע שעבר, ובה נאמר: "מנכ"ל משרד הבריאות קיים דיון בהשתתפות הגורמים הרלוונטים. בדיון הוצגו נתוני רישום הסרטן הלאומי אשר הציגו עודף תחלואת סרטן בכלל וסרטן ריאות במבוגרים, לעומת זאת אין עדות לעודף תחלואה בסרטן בגיל הילדות". באשר לנתוני המחקר של חוקרי הדסה, שעקבו במשך 10 שנים אחרי אוכלוסיה בכל קבוצות הגיל כולל ילדים בגילאי 14-0 - משרד הבריאות ימשיך לבחון את הנתונים".

כזכור בעיריית חיפה יצאו בשבוע שעבר במאבק נגד המפעלים המזהמים במפרץ חיפה, ולפרק זמן מסויים אף נאסרה הגישה למקומות אלו. החלה גם מחאת תושבים והפגנות נגד המשך הזיהום ע"י המפעלים המזהמים.

בעקבות ההודעה של משרד הבריאות אמש, הודיעה עיריית חיפה כי היא שוקלת את צעדיה. כבר אתמול הודיעו בעירייה שיקפיאו את הצעדים נגד המפעלים המזהמים עד תחילת השבוע הבא, אך כעת אומרים בעירייה שמטרות המאבק יבדקו שוב.


















הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.