מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשע״ה 16.04.2015

מרקו רוביו, או ג'ב בוש. מי טוב ליהודים? ● מיוחד

מה היחס של המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב, הסנטור מטעם פלורידה מרקו רוביו  והסנטור ג'ב בוש (שטרם הכריז בפועל על התמודדותו) - ליהודים וישראל? ● שליח חב"ד בטלהאסי ובבתי הנבחרים של פלורידה, הרב שניאור זלמן אוירכמן, משיב לשאלה - מהכרות אישית ו-16 שנות שליחות ● וגם: סיפורו של השליח המצליח ● מגזין שישי מרקו רוביו, או ג'ב בוש?
מרקו רוביו, או ג'ב בוש. מי טוב ליהודים? ● מיוחד
הרב אוירכמן עם ג'ב בוש ועם מרקו רוביו (מאלבום בית-חב"ד)
משה בן-חיים

מרקו רוביו או ג'ב בוש. מי טוב ליהודים? כשהרב שניאור זלמן אוירכמן, השליח בטלהאסי, מסכם 16 שנות שליחות עם אלפי סטודנטים יהודים, עשרות שיעורי תורה, וקשרים ענפים ב'קפיטול' בפלורידה (הכוללת את הסנאט ובית הנבחרים) - הוא יכול לסכם את השליחות כהצלחה גדולה.

הוא וזוגתו מנהלים פעילות ענפה ושיעורים עם כ-4000 סטודנטים יהודים, ובקרוב יוחל בבנייה של "המרכז ליהדות בפלורידה", שיהווה מרכז לכל ענייני יהדות. גם בקפיטול - בסנאט ובבית הנבחרים הוא פועל למען ענייני יהדות, ומשמש ככתובת כמעט רשמית, גם לנושאים הקשורים לישראל.

ב'קפיטול' היום יודעים: בכל עניין יהודי או הקשור לישראל – שליחי חב"ד הם הכתובת. "כשיש אירוע הקשור ליהדות או לישראל, מהקונסוליה הישראלית יוצרים איתנו קשר. אם לא – מהקפיטול פונים אלינו. אנחנו הכתובת לכל עניין יהודי, ובקפיטול רואים בנו גם כמייצגים את ענייני ארץ ישראל", אומר הרב אוירכמן.

לפני פתיחת מושב הסנאט מוזמן הרב אוירכמן לשאת דברי פתיחה וברכה, באופן רשמי וקבוע. הוא "יוצא ונכנס" בשתדלנות לכל עניין יהודי. החל מסיוע לארגון "חסד של אמת" במניעת נתיחות מיותרות, סיוע לאסירים בפלורידה בקיום מצוות ("פעם בבתי הכלא לא אפשרו לאסירים להניח תפילין") וכלה בסיוע תקציבי במליוני דולרים לארגונים עבור בתי ספר יהודיים. למרות השתדלנות הענפה, השליח רואה בעבודה עם הסטודנטים את גולת הכותרת של פעילותו, גם מבחינת היקף הפעילות והשיעורים.

הכל מההתחלה

לא כך היו פני הדברים, לפני 16 שנה, דרכם של השליחים אז לא היתה סוגה בשושנים. אז, הגיעו זוג שליחים ישראלים, ובשתי ידיהם היו צריכים לבנות הכל מהתחלה. בלי תקציבים, בלי מבנה ראוי לפעילות, בלי כלום.

"בחצי שנה הראשונה היינו על סף שבירה, והחזקנו מעמד בזכות החינוך מהבית, לשליחות". אביו של הרב אוירכמן הוא שליח חב"ד בעכו, הרב נתן אוירכמן. זוגתו השליחה היא מבית ר' אליעזר ריינהולד מפ"ת, ממייסדי ת"ת חב"ד בפ"ת.


הרב אוירכמן לצידו של המועמד מרקו רוביו

על הישועה שהגיעה ברגע האחרון, מספר השליח: "בג' תמוז, נסעתי לאוהל. כתבתי לרבי על כל המצב, ושב"ה אפשר לפעול והכל בסדר, רק שאין לנו שום תקציב לכל התכנון המוצלח... אני נכנס לאוהל, משם יוצא אחד ממכריי. שאל אותי: 'מה שלומך, ואיך הולך?'. סיפרתי לו את המצב, ושבכונתינו לסגור ולעזוב את מקום השליחות.

"מיד ענה לי: 'כמה אתה צריך'? וכך הוא מימן לנו תקציב למשך שנה שלימה. שאלתי אותו מדוע? הוא סיפר לי כי כרגע היה באוהל, והחליט החלטה טובה לעזור לשלוחים... כך בשנה הראשונה, ובהמשך הרב משה קוטלרסקי סייע לנו באמצעות הרב משה טבצ'ניק וקרן רוהר עם הבניין בו אנו נמצאים כיום שעלה כמליון דולר, וב"ה הסתדרנו"...

יש לך היכרות עם עם ג'ב בוש ומרקו רוביו – שני המועמדים הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב. בתפקיד של נשיא ארה"ב, הם יהיו טובים ליהודים ולישראל?

"אני מכיר את שניהם בהיכרות טובה מאוד. לשניהם יש יחס מצויין ליהודים ולישראל, וזאת אני אומר, שוב, מהכירות רבת שנים. עם ג'ב בוש אני יותר בקשר, אך כאמור גם מרקו רוביו עם יחס טוב מאוד ליהודים ולישראל".


הרב אוירכמן עם המושל בוש במסיבת חנוכה בלשכתו

לשליח צרור דוגמאות שיכולות להמחיש את דבריו, אולם די להציץ באלבום התמונות של בית-חב"ד ולראות את ההשתתפות הערה של השניים בפעילויות שארגן השליח מעת לעת בתוך בניין בית הנבחרים המקומי.

יש קשר בין השתייכותם של השניים למפלגה הרפובליקנית ויחסם האוהד לישראל? האם בכלל המפלגה הרפובליקנית טובה יותר ליהודים?


"משיח טוב ליהודים. אני הולך לקפיטול בדרך אחת: להכין את העולם לביאת משיח. אני מזכיר זאת גם בישיבות הפתיחה של בתי הנבחרים, אני מאמין שזו ההצלחה שלנו כאן. הגיע לכאן לאחרונה מישהו מאירגון
o.u וסידרנו לו תמיכה לבתי ספר יהודיים במליוני דולרים.

"הוא הגיב: 'וואו, הקשרים שלכם מדהימים'. אני סבור שההצלחה באה בזכות כך שאנו שליחים של הרבי, ולפני כל פעולה אני שואל את עצמי: 'איך הרבי רוצה שאתנהג? זהו סוד ההצלחה'".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.