מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשע״ה 15.04.2015

"לא הלכתי עם כיפה, עד שפגשתי אותך באמצע המלחמה"

הרב יעקב גלויברמן משתף את גולשי COL בסיפור טרי ומרגש שנתקל בו אתמול, סיפור עם מוסר השכל, המלמד עד כמה חשובה כוחה של מילה  לסיפור המלא
המחבלים מניפים דגל לבן. עם הפנים למצלמה: הרב גלויברמן
סיפר הערב הרב יעקב גלויברמן: "רציתי לשתף אותכם בסיפור, אחד מיני עשרות סיפורים שאני נתקל בהם, סיפור עם מוסר השכל: אתמול נסעתי לנחם אבלים עורכת-דין המתגוררת ברמת גן.

"במקום נפגשתי עם אדם שבפעם האחרונה שנפגשנו היה לפני למעלה מ-30 שנה. הוא שירת יחד איתי ביחידת הצנחנים שפרצה לביירות בעת מלחמת 'שלום הגליל' בשנת 1982. כיום הוא חובש כיפה כיום.

"הוא סיפר לקהל בהתרגשות כי למעשה לא חבש כיפה ולא ידע מה זה בית הכנסת - עד שפגש אותי באמצע המלחמה, אז, ביקשתי ממנו (לפני היציאה לקרב) מידי בוקר, בשעה מוקדמת, לבוא ולהשלים מניין.

"הוא סיפר שלא ידע ולא הבין מה אני בכלל רוצה ממנו. עד שהסברתי לו מה זה מניין, ובית הכנסת. 'מאז', סיפר, 'אני לא מוריד כיפה'. עוד ציין שהוא מתפלל באופן קבוע בבית-הכנסת.

"הזכרתי לו איך שבבוקר אחד, בעלות השחר, היינו צריכים לצאת לקרב על שדה התעופה של ביירות - לאחר תפילה, ופתאום יצאו מחבלים עם דגל לבן של כניעה (התמונה מצורפת לכתבה). רבותיי, הרבי שלח אותנו לכל מקום, לפעול לקרב יהודים, ולפעמים במילה אחת אפשר לקרב ולהשאיר חותם שנחרט לעד".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.