נסיעת מבחן עם אינפיניטי QX60 ● אלה ברכב

שמואל מתן
מכירים אינפיניטי מביקורים בניו-יורק? אין צורך לרכוש כרטיס טיסה... החל משנת 2009 הוא חצה את האוקיינוס והגיע לאירופה ולישראל. לפני מס' חודשים החלה יבואנית אינפיניטי לייבא לישראל את ה-QX60, קרוס אובר שמציע מקום לשבעה נוסעים.
הפעם החלטתי להתעלם מהעיצוב החיצוני ונגשתי ישר לתא הנוסעים. לחיצה עדינה על ידית הדלת והמושג רכב יוקרה מתחיל לקבל צבע, במקרה הזה הוא בז' שצויר במכחול עדין בכל מקום בתא הנוסעים, החל מכורסאות העור הבהירות עד לחגורות הבטיחות החשמליות. סדרו לעצמכם תנוחה טובה, כוונו את ההגה שעולה ויורד חשמלית, הפעילו את המיזוג בגב המושב והקשיבו לקברניט...
באמת שיש כאן קירור וחימום בגב המושב... וזה מצוין בימי שרב רותחים שמושבי העור הופכים לכיריים חשמליות, רק בגלל זה הזמנתי לעצמי אחד כזה, שילמתי מקדמה ולגבי שאר התשלום אעדכן בהמשך...
עכשיו סיגרו את הדלת, הכניסו את הדיסק "ניחוחות 3" שקיבלתם במגזין פסח של "כפר חב"ד והקשיבו, יותר נכון לכתוב "תפנימו", כן! תפנימו מוזיקה שבוקעת ממערכת שמע של BOSE הכוללת 14 רמקולים, סראונד וסאב וופר ותשכחו שיש עולם בחוץ...
בלי משים לחצה ברך ימין שלי על כפתור ההתנעה וצליל חרישי התגנב לתא הנוסעים, לחיצה פחות מתונה על דוושת התאוצה כבר הפכה לגרגור של מנוע שש צילינדרים. הנמכתי את המוזיקה, כוונתי את מתג מצב הנסיעה לספורט, ומשכתי בעדינות בידית ההילוכים מצופת העור ומוזיקת המנוע גברה גם על 14 רמקולים...
המנוע בנפח 3,498 סמ"ק מפיק 265 כ"ס ומאיץ את הרכב מ- 0 ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות, מזרים צליל שהופך לנהמה ככל שהדוושה לחוצה עמוק יותר. אם לא תיבת ההילוכים הרציפה משביתת השמחות, הייתי מקשיב רק לצליל המנוע... ומחסל את מיכל הדלק תוך מספר שעות...
לא שיש לי תלונות, אבל אם כבר אינפיניטי... אז למה לא את המנוע היפני בנפח 3.700 סמ"ק שמספק 320 כ"ס, ובאותה הזדמנות הייתי גם מסדר מחדש את כל הכפתורים והמתגים שפזורים בתא הנוסעים ובמיוחד על ההגה. הנדסת האנוש לא מקבלת כאן ציון מאד גבוה...
אם חשוב לכם לחסוך קצת כסף, בוודאי תשמחו לדעת שיש גם מתג אקו לחיסכון בדלק שזה חשוב מאד ואני מצטער שלא הספקתי להפעיל אותו...
ה-QX60 שומר על הקווים העיצובים של משפחת אינפיניטי, עם כנפיים מעוגלות וגריל מוחצן ונשאר נאה ומרשים למרות אורך של כמעט 5 מטר.
היושבים בשורה השנייה ייהנו ממרווח רגליים נדיב, מכניסה נוחה לשורה השלישית, בקרת מיזוג אישי ואפילו מכפתורי חימום למושבים (עם מיקום לא נוח שגרם ליושב במרכז השורה האמצעית להפעילם בלי משים שוב ושוב). תא המטען הפתיע לטובה והוא הכי גדול בקטגוריה גם שכל המושבים פתוחים (יחסית יחסית, זה לא סיינה...)
קצת על איבזור ב-QX60. כבר ציינו את ריפוד העור המשובח וחימום/אוורור במושבים הקדמיים וכוונון חשמלי למושב הנהג והנוסע. בדגם שבחנו, יש כאמור גם מושבים מחוממים בשורה השנייה, גלגל הגה מחומם, מפתח חכם עם זיכרונות למושב הנהג ולגלגל ההגה ולמראות הצד, מצלמות היקפיות מארבע צידי הרכב עם זיהוי עצמים נעים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת תלת אזורית, מערכת תאורה רצופה בכניסה לרכב. כשתכבו את המנוע, ינוע המושב לאחור וההגה יתרומם כדי לאפשר יציאה נוחה. חוץ מלעשות לכם קפה, הוא יעשה כמעט הכל...
ברמת הגימור ELITE תקבלו בנוסף: מערכת התראה לניטור לחץ אויר בצמיגים, חישוקי 20 אינץ', חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס עם תצוגת מסך, מערכת DVD עם מסכים 7 אינץ' המשולבים בגב המושבים הקדמיים, חלון גג חשמלי כפול עם רשת הצללה מפני השמש ורק שימו לב לסגירה החשמלית המוחלטת של תא המטען, לא נעים לראות תיקים מתעופפים בכביש מהיר...
המחיר השווה לכל נפש רוח ונשמה לדגם ה-ELEGANCE הוא 399,000 ₪ ודגם ה ELITE יעלה לכם 439,000 ₪.
לתדהמתי אישרו לי בבנק לקנות רק את מערכת השמע... ונאלצתי לוותר בשלב זה על צליל המנוע... למזלי נציג המכירות באולם התצוגה הסכים להחזיר לי את המקדמה...
אם חפצה נפשיכם בקרוס אובר יוקרתי ממוצא יפני אמריקאי שיכול לשאת בכבוד משפחה של שבע נפשות ויש לכם כמובן את היכולת הכלכלית, אז בבקשה להגיע עם נעלי בית בהירות, השטיחים הבהירים ב-QX60 לא אוהבים נעליים שחורות...
