מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשע״ה 15.04.2015

פסח במלטה, פעילות ענפה כשרה ושמחה

ילדי מלטה, משפחות הקהילה, תיירים ואורחים רבים היו חלק מפעילות פסח ענפה הכללה: יריד חווית הפסח, שיעורים וסדנאות, חלוקת מצה שמורה, מצות ואוכל כשר כל הפסח, סדרים ציבוריים, סעודות חג וסעודת משיח שנערכו ע"י בית חב"ד במלטה בראשות השליח הרב חיים סגל ומשפחתו   לסיפור המלא
פסח במלטה, פעילות ענפה כשרה ושמחה
ילדי מלטה, משפחות הקהילה, תיירים ואורחים רבים היו חלק מפעילות פסח ענפה הכללה: יריד חווית הפסח, שיעורים וסדנאות, חלוקת מצה שמורה, מצות ואוכל כשר כל הפסח, סדרים ציבוריים, סעודות חג וסעודת משיח שנערכו ע"י בית חב"ד במלטה בראשות השליח הרב חיים סגל ומשפחתו.

פעילות מיוחדת לילדי הקהילה נערך לקראת חג הפסח, הפעילות כללה מופע מוזיקלי המספר את סיפור יציאת מצרים, לאחר מכן הילדים למדו על ההכנות לפסח וערכו ליל סדר לדוגמא, כאשר במרכז החוויה הם למדו על תהליך אפיית מצות תוך כדי שהם אופים בעצמם מצות.

משפחות הקהילה התכוננו אף הם עם שיעורי הלכה ע"י הרב סגל שאף מכר את החמץ עבור הקהילה, כמו"כ נערך ערב נשים ע"י הרבנית סגל שבו ביערו גם את החמץ הרוחני.

בתגבור תלמידי השלוחים התמימים בעריש ושייקע רוטנברג, שנשלחו ע"י 'מרכז שליחות', קיבלו כל משפחות הקהילה מצה שמורה עבודת יד עבור ליל הסדר, זו הייתה הזדמנות לזכות את כל היהודים גם אלה שבמשך השנה לא רואים אותם.
תלמידי השלוחים אף עזרו בכל ההכנות הרבות לסדרים הציבוריים.

חנות כשרה לפסח הביאה גם היא את המענה לכל הקהילה עם מצות, יין ואוכל כשר לפסח.

למשפחות שהתקשו לעמוד בהוצאות החג הוענק 'קמחא דפסחא' ע"י חלוקת מזון כשר ללא תשלום.

מאות יהודים תיירים ומקומיים הסבו בליל הסדר המרכזי שנערך באולם רחב ידיים על שפת הים וחגגו באווירה שלא תשכח את החירות והשמחה של חג הפסח לצד מאכלים משובחים וצוות מקצועי שעמד לשירות החוגגים.

את הסדר ניהל בטוב טעם הרב חיים סגל כשבין לבין נסחף הקהל לשירים המסורתיים שהותירו רושם רב והתרגשות בלב כולם.

ליל הסדר במלטה כבר מותיר את רישומו העז בלב תיירים רבים שזו הפעם השנייה והשלישית שהם חוגגים עם חב"ד במלטה את החג ומרגישים חלק מהמשפחה.

סדר נוסף באנגלית נערך אף הוא באותה אווירה מיוחדת. אחד מוותיקי הקהילה עמד נפעם ואמר שמעולם לא ראה כל כך הרבה יהודים שנמצאים במלטה בזמן אחד, דבר שהביא חיזוק ועוצמה לזהות ולמסורת היהודית.

בחול המועד מסעדת 'לחיים' של הבית חב"ד נפתחה עם אוכל כשר לפסח וזיכתה עשרות יהודים בכל יום במצות ואוכל משובח כשר לפסח למהדרין.

תודתנו נתונה לרב משה קוטלרסקי, ר' יוסף יצחק פאפק, למשפחתנו ולידידי בית חב"ד במלטה על עזרתם ונדיבותם למבצע פסח בשנה זו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.