מערכת COL | יום י"ט ניסן ה׳תשע״ה 08.04.2015

תושבי כפר-חב"ד השתתפו בכינוס תורה מיוחד ● צפו בגלריה

המונים מתושבי כפר חב"ד השתתפו בכינוס תורה בבית נחום יצחק, לרגל יום הבהיר ח״י ניסן יום הולדת של רבי לוי יצחק אביו של הרבי  כינוס תורה בכפר-חב"ד
תושבי כפר-חב

המונים מתושבי כפר חב״ד השתתפו בכינוס תורה בבית נחום יצחק, לרגל יום הבהיר ח״י ניסן יום הולדת של רבי לוי יצחק אביו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורינו.

פתח את הערב הרב מנחם מענדל רוט ר"מ בישיבת תומכי תמימים ומשפיע בביתר עילית, שדיבר אודות התוקף והחשק בלימוד התורה שעלינו לקחת מימים אלו, א. מצד שנת השמיטה ב. מצד שבוע רצוף חול המועד שיש בו הטעם על פי הלכה ללמוד יום ולילה וכן חזר מדברי אביו של הרבי בענין  חשוב זה.

לאחריו הרב משה אסולין מאנשי החינוך בכפר חב"ד, ביאר באר היטב עניין "מוריד הטל" הנלמד מ"שור המועד" כדי שלא ישכח ועמד על עוד נקודות מרתקות בענייני הפסח.

המרא דאתרא הגה"ח הרב מאיר אשכנזי שליט"א פלפל בעומק בעניין השמירה לצדיקים ממכשול ובגדרי איסור דרבנן, כמו כן, בדברי התניא בפרק ז' על חיות הבשר של האוכל לתאווה ובפרק ח' על איסורי דרבנן וכן בדברי האריז"ל על הנזהר ממשהו חמץ  מובטח לו שלא יחטא כל השנה ותיבל בביאורים נפלאים.

הגאון הרב שלמה שטיינמץ רב שכונת הר נוף, ורב חסידי ויז'ניץ בירושלים,  דיבר על בדיקת חמץ בגדר של עד מקום שידו מגעת ובגדר בדיקת חמץ בשיטות הראשונים ודיוקים נפלאים בדברי אדמו״ר הזקן וסיים בדברי אגדה על יסוד התניא.

הכינוס הסתיים בניגון הקפות של אביו של הרבי שגרם לרבי נחת רוח רב שסיימו כינוס תורה בניגון זה ביום זה כפי שציין המנחה.

הכינוס בחסות ועד כפר חב"ד, ובמסגרת 'מכון אלף – לקידום ערכי היהדות' לאור בקשת הרבי לנצל את חול המועד ללימוד תורה, כמו כן, המכון מקיים מידי יום ראשון בערב "בבית נחום יצחק" סדרת שיעורים במגוון נושאים מפי טובי הרבנים, ובימי שלישי קביעות עיתים בחברותות שבו משתתפים עשרות רבות מתושבי הכפר ואנ"ש מהסביבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.