מערכת COL | יום י"ז ניסן ה׳תשע״ה 06.04.2015

רבבות במעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

למעלה מ-75,000 - איש השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתית בתפילת שחרית ומוסף, בה נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה ● עם סיום המעמד קיבלו הרבנים הראשיים  לישראל הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון הרב  שמואל רבינוביץ שליט"א את העולים לרגל  לתמונות
רבבות במעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

 

למעלה מ-75,000 - איש השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתית בתפילת שחרית ומוסף, בה נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה. בין המשתתפים: הרבנים הראשיים לישראל שליט"א , רב הכותל המערבי, ויהודים רבים מהארץ ומהתפוצות שבאו לחגוג בירושלים את חג הפסח.

המעמד שנוסד על ידי איש ירושלים של מעלה הרה"ח רבי מנחם מענדל גפנר זצ"ל, מתקיים זה קרוב לארבעים וחמש  שנים, ומסתמך על הסגולה המיוחדת שכותב בעל הרוקח, על ברכת שלוש מאות כהנים במקום הקרוב למקום המקדש. בסיומה נערכה תפילה על ידי הרבניים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי לשלום עם ישראל כולו.

עם סיום המעמד קיבלו הרבנים הראשיים  לישראל הראשון לציון הגאון הרב יצחק  יוסף  שליט"א והגאון הרב דוד לאו  שליט"א ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון הרב  שמואל רבינוביץ שליט"א את העולים לרגל לברכם לרגל חג הפסח.

יצוין כי רבבות נוהרים אל רחבת הכותל המערבי במשך כל ימי החג לקיים את מצוות זכר עליה לרגל, ומשטרת ישראל העמידה כוחות רבים לשמור על ביטחונם ובטיחותם, לנוכח הרגישות הביטחונית שקיימת בימים אלו.

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אמר:

"העלייה לרגל היא עדות מרשימה לזיקתו של עם ישראל אל שריד בית מקדשנו. כשהמוני העם באים להתרפק על אבני המקום. המחזה המרנין הזה של המוני בית ישראל הגודשים את הרחבות מזן אל זן, מזכיר במשהו ימים מקדם עת היו המוני עולי רגלים באים לראות ולהיראות, ויש בכך זכר למקדש יותר מזכר לחורבן."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.