מערכת COL | יום י"ז ניסן ה׳תשע״ה 06.04.2015

שיא של כל הזמנים: 500 'סדרים' ברחבי רוסיה וחצי האי-קרים

ברחבי רוסיה הגדולה, ממוסקבה ועד סיביר, וכן בחצי האי-קרים ועד המזרח הרחוק - נערכו השנה כ-500 סדרי פסח ציבוריים, בהם השתתפו אלפים-אלפים של יהודי רוסיה ● נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באיגרת מיוחדת ליהודי מדינתו: "טוב לדעת, שחיי הקהילה היהודית בארצנו מתפתחים והולכים באופן פעיל ביותר"  לסיקור וגלריה מיוחדת
שיא של כל הזמנים: 500 'סדרים' ברחבי רוסיה וחצי האי-קרים
פסח ברוסיה. עוצמה יהודית
ברחבי רוסיה הגדולה, ממוסקבה ועד סיביר, וכן בחצי האי-קרים ועד המזרח הרחוק - נערכו השנה כ-500 סדרי פסח ציבוריים, בהם השתתפו אלפים-אלפים של יהודי רוסיה.

רק במוסקבה בירת רוסיה, נערכו מעל 150 סדרים ציבוריים, בהם השתתפו אלפי איש מכל גווני הקשת היהודית שבמוסקבה.

הסדר הגדול מביניהם, נערך בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", ע"י רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר.

לקראת תחילת הסדר, הוקראה למשתתפים איגרת הברכה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ששיגר ערב החג אל לשכת רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, ובו ציין בין השאר: "אני מברך את יהודי רוסיה לחג הפסח, אחד החגים הגדולים ביותר של הדת היהודית. חג זה מעלה בזכרון את המאורעות של ימי קדם - את שחרורו של עם ישראל מהעבדות, את עלייתו לחזון הנשגב של חירות, של צדק ושל יצירה, אותם ערכים שיש להם גם כיום חשיבות כלל-אנושית. טוב לדעת, שחיי הקהילה היהודית בארצנו מתפתחים והולכים באופן פעיל ביותר – נפתחים בתי כנסת ובתי ספר, פרויקטים של צדקה ופרויקטים חינוכיים... ברכת חג שמח, באיחולי בריאות, אושר ועושר, שגשוג ורווחה. ולדימיר פוטין".

עשרות סדרי פסח ציבוריים נוספים נערכו בבירה: במרכז היהודי מארינה רושצ'ה, במרכז החסד היהודי הסמוך "שערי צדק", במרכז החינוכי הסמוך "בית שווידלער" ובמוסדות הציבוריים הסמוכים לבית הכנסת המרכזי.

הסדרים סווגו לפי שפות, גילאים ורמות מתאימות, בכדי להתאים לכל יהודי את הסדר המועדף והמתאים לו.

בנוסף לכך, נערכו סדרי פסח בכ-30 בתי חב"ד הפזורים במוסקבה, בכל בתי הכנסת, במרכזים היהודים ואף בתוך כלא "בוטירקסקי", הכלא הוותיק בעולם שפועל ברציפות למעלה ממאתיים וארבעים שנה, ובו נאסרו בשנים הקשות מאות יהודים חסידיים בעוון שמירת והפצת יהדות וחסידות.

לקראת עריכת הסדרים, יצאו מבעוד מועד בניהם הבוגרים של הרבנים ושלוחי חב"ד במוסקבה, אברכי הכולל בבירה, וכ-150 תלמידי ה"ישיבה גדולה" וישיבת ה"מתיבתא" במוסקבה, לערים שונות ברחבי רוסיה, בהם לא קיימים שלוחים במשך כל השנה, כדי לערוך את סדרי הפסח לאלפי היהודים המקומיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.