מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשע״ה 05.04.2015

הטיולים המומלצים של גולשי COL ● מתעדכן

רוצים לקבל המלצה על טיול בחול המועד? יצאתם לטיול מהנה ורוצים להמליץ עליו? מערכת COL מגישה חמש המלצות לטיולים לכל המשפחה. הנכם מוזמנים להוסיף מקומות ואתרים המומלצים על ידכם, לתועלת הגולשים ● את המלצותיכם ניתן לשלוח למייל האדום או במערכת התגובות והן יפורסמו בכתבה המתעדכנת  הגיבו במערכת התגובות>>>
הטיולים המומלצים של גולשי COL ● מתעדכן

מערכת COL  מגישה חמש המלצות לטיולים בחול המועד לכל המשפחה. הנכם מוזמנים להוסיף המלצות כמיטב נסיונכם על מקומות ואתרים מומלצים על ידכם, לתועלת הגולשים את המלצותיכם ניתן לשלוח למייל האדום והן יפורסמו בכתבה המתעדכנת. יש לציין שם הממליץ, ולצרף תמונה (לפחות אחת) שצילמתם במקום.

המלצה ראשונה:

ברכת הכהנים בכותל המערבי


מעמד ברכת הכהנים בכותל (צילום: האתר למורשת הכותל)

ברכת הכהנים המסורתית תתקיים אי"ה ביום ב', ב' דחוה"מ סוכות.

תפילת שחרית בשעה 8:45

ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:30

תפילת מוסף בשעה 10:15

ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:30

שימו לב: העיר העתיקה תהיה סגורה לכלי רכב פרטיים, והציבור מתבקש להשתמש בתחבורה ציבורית.

לאחר ברכת הכהנים המסורתית שהיא הגדולה בעולם, ניתן לסייר בעיר העתיקה. בית הכנסת המפורסם "הצמח צדק", בית הכנסת המחודש והמפואר "החורבה" של רבי יהודה החסיד, וגם רחוב "הקארדו" מתקופת בית שני, הסמוך, ועוד.

המלצה שנייה:

פסח במערכת המכפלה


צילום: מנדי הכטמן

בימים א'-ב' ט"ז-י"ז בניסן 5-6.4 תפתח מערת המכפלה לכניסת יהודים בלבד, כולל אולם יצחק.

בגן המערה יתקיימו הפעלות לילדים וכן יצאו סיורים מודרכים לאתרי הישוב היהודי ללא תשלום.

הרב יוסי נחשון עורך סיורים בתיאום מראש, בטלפון: 0545690067

בנוסף יתקיימו הסדרי תנועה מיוחדים בהכוונת המשטרה. בשעות העומס הירידה מקרית ארבע למערת המכפלה תתבצע באוטובוסים ייעודיים – שאטלים בלבד, למעט תושבי המקום ובעלי אישורים.

ביום ב' י"ז בניסן 5.6 – בשעה 05:40 תפילת ותיקין חגיגית באולם יצחק בליווי כלי נגינה.

החל מ13:00 תתקיים עצרת החג המרכזית בהשתתפות האמנים אריה וגיל גת, אבי בניון, מנדי ג'רופי, יניב בן משיח, חיים ישראל ועוד.

לבירורים נוספים בנושא מערת המכפלה  050-6477776, 050-6477744.

המלצה שלישית

מוזיאון אגד


צילום: אתר אגד

עד לפני שנים לא רבות, היה "אגד" שם נרדף לאוטובוס. זאת בטרם קמו חברות "דן" מוטרופולין" ו"קווים". למעלה מ-70 האוטובוסים ביניהם הראשונים והוותיקים מלפני 70 שנה ויותר, ועוד שלל המוצגים במוזיאון אגד בחולון, מספרים כ-80 שנות היסטוריה של תחבורה ציבורית בארץ.

המבקרים במוזיאון, מבוגרים וילדים כאחד, מוזמנים לעלות לאוטובוסים הישנים, להיזכר בימיה הראשונים של התחבורה הציבורית, או לגלות אותם בפעם הראשונה. לילדים זאת חוויה, למבוגרים זאת נוסטלגיה. האוטובוסים שופצו וחודשו עד הפרט הקטן עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי ורובם אף נמצאים במצב נסיעה.

גם רכבים ששירתו את אגד כמו מכליות, אוטובוסי גרר ואוטובוסים ללימוד נהיגה, זוכים לכבוד המגיע להם. אגב, ברוב האוטובוסים המשופצים ניתן לשבת ולראות את תיק הנהג ופורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הניקובים הייחודיים של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן ה"רב-קו" וכרטיסי הנייר המודפסים.

המלצה רביעית

דיונות החול של ניצנים


דיונות חול בניצנים (צילום: יוחאי כורם, אתר טיולי)

נפלאות הבורא: לשים את הנעליים בצד, ו... להתחיל לרוץ בדיונות החול ועל כל גבעה חולית. במזג אוויר נעים ולא חם במיוחד זו חוויה מצוינת לילדים.

מומלץ להגיע ביום בהיר עם תצפית טובה, בכדי להתרשם מהנוף המקיף את החולות, במיוחד לכיוון הים. לפעמים אפשר להיתקל בבעלי חיים או סתם לאתר עקבות של בעלי חיים הנודדים במקום.

איך מגיעים

מכביש 4, פונים לעבור הישוב ניצן וניצנים הישנה (בו נמצא כיום בית ספר שדה). ממשיכים עם הכביש לעבר הים  ומעט לפני המחסום לתשלום לחוף ישנה דרך עפר הפונה צפונה, שם לחנות, להוריד הנעליים ו...להתחיל לשוטט בחולות.

השיטוט של הילדים על הדיונות וגבעות החול כשהם יחפים, מהווה עבורם חוויה מהנה ובלתי נשכחת.

המלצה חמישית:

נחל אלכסנדר והצבים


נחל אלכסנדר(צילום: יוחאי כורם, אתר טיולי)

משך המסלול:  עד חצי יום. רמת קושי:  קל, 3 ק"מ. מתאים למשפחות, טיול פריחה, הגעה בתחבורה ציבורית, מתאים לנכים / עגלות תינקות.

מסלול מתאים לכל המשפחה ברגל, ברכב או באופניים העובר לחופו של נחל אלכסנדר מגשר הצבים ועד לחוף הים. מתאים לכל עונה אך מומלץ שלא בשעות החמות.

איך מגיעים

ניתן להגיע מכביש 2 או מכביש 4. תחילת המסלול היא בגשר הצבים (מיד יוסבר איך להגיע) שם יש להשאיר רכב אחד, והסיום הוא בשפך נחל אלכסנדר לים, בסמוך למקום שבו כביש 2 חוצה בגשר את הנחל, שם יש להשאיר את הרכב השני. ניתן לעשות את המסלול גם עם רכב אחד, אז חוזרים באותה דרך.

בתחבורה ציבורית - ניתן להגיע באוטובוס לאזור חניון נחל אלכסנדר הצמוד לצומת חפר [12] על כביש 4. קו האוטובוס הרלוונטי הוא קו 25 בין חדרה לנתניה של חברת נתיב אקספרס.

הערת המערכת: המידע בכתבה זו הינו בגדר המלצה ראשונית ומבוסס על המלצות גולשים. לפני ביקור באתרים המומלצים יש לוודא את כל המידע הנחוץ מהמקורות המוסמכים.
 

 



 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.