מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשע״ה 02.04.2015

530 חיבורים נשלחו לוועדת השיפוט: מי הזוכה המאושר?

לפני חודשיים וחצי, הכריזו בארגון 'המרכז לחיים של משמעות' בראשותו של הרב סימון ג'ייקובסון, על תחרות מיוחדת נושאת פרסים בכתיבת חיבורים על בסיס תורת החסידות ותרגום מעשי לחיי היום יום ● מאות חיבורים נשלחו מכל רחבי העולם לוועדת השיפוט שהורכבה מטובי המוחות בתנועת חב"ד ליובאוויטש, ולקראת יום הבהיר י"א ניסן הוכרזו המנצחים ● מי הזוכה שזכה במלגה של 10,000 $  המרכז לחיים של משמעות
530 חיבורים נשלחו לוועדת השיפוט: מי הזוכה המאושר?
הרב סימון ג'ייקובסון

ה'מרכז לחיים של משמעות' בראשותו של החוקר והסופר החסידי הנודע הרב סימון ג'ייקובסון שיחי' החל לפני יותר משנה בתנופה מחודשת של 'ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה' בדמות תרגום הרעיונות העמוקים בתורת החסידות לחיים מעשיים בעולם המודרני והעכשווי במסגרת הארגון 'החיים שלי – MyLife'.

סדרת השיעורים הנצפית ביותר ברבבות בתים יהודיים ברחבי העולם מידי יום ראשון, במהלך יותר משנה ברציפות, היא גולת הכותרת. החוויה האינטראקטיבית של הצופים מושלמת, משום שכל תהייה או בעיה, שאלה או ספק, שהם שולחים ישירות אל הרב ג'ייקובסון נידונה בטוב טעם ובמקצועיות רבה במהלך השידורים החיים, ב-62 התוכניות האחרונות, תוך שהוא מתבסס על המאמרים והשיחות, המכתבים והמענות של רבותינו נשיאינו, הוא מצליח לגעת בכל נושא, גם נושאים רגישים ונפיצים, נושאים עדינים או נושאים שבטאבו, ומציג את דרך הישר במחשבה בדיבור ובמעשה השייכים לאותו נושא.

בעקבות יום ההילולא כ"ד טבת, יום בו נסתלק לפני ר"ב שנים מייסד תורת חסידות חב"ד הוד כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, ולקראת יום הגדול והקדוש יו"ד שבט, יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע ויום עלותו של הרבי על כס נשיאות חב"ד ליובאוויטש, הוכרז בארגון על פרויקט חדש ומלהיב. במסגרת הפרויקט ששם לו למטרה להחדיר את מושגי וערכי תורת החסידות אל תוך החיים האישיים של יהודים (ולהבדיל אינם יהודים) במאה ה-21, התקיימה תחרות חיבורים תורנית בה יכל להשתתף כל אחד ללא תנאים מוקדמים.

חברי הוועדה שהמליצו על החיבורים המנצחים בתחרות, הם רבנים ומרצים בעלי שם בעולם התורני חסידי, שיש להם הבנה רחבה ומעמיקה הן בתורת החסידות והן ברעיון היישומי של תורה זו בחיי היום יום: הרב יעקב לייב אלטיין; הרב ד"ר יעקב בראוור; הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון; הרב שלום דובער ליפסקר; הרב אליהו זילברשטיין.

*

במהלך שידור חי ומיוחד לאלפי הצופים הקבועים בתוכנית השבועית, בתוספת של מאות המשתתפים בתחרות ובני משפחותיהם, הכריז הרב ג'ייקובסון על תוצאות התחרות. אל שולחן המערכת הגיעו 530 חיבורים! וחברי וועדת השיפוט דנו בכובד ראש בכל אחד מהם, על פי הקריטוריונים שפורסמו מראש.

אל השלב הסופי, הגיעו עשרה מועמדים, מהם אברכים ובחורים ומהם נשים. ההשתתפות היתה מפתיעה, החיבורים הגיעו מכל קצות הקשת הציבורית, תלמידי ישיבה ורבנים, שלוחים ואנשי חינוך, אנשי אקדמיה ובעלי מקצוע חופשי, מה שמעיד על העניין הרחב שתחרות זו עוררה בקרב קהלים רבים ומגוונים.

לרשימת הזוכים המלאה, ועיון בחיבורים המנצחים – לחצו כאן

סיפורו המפתיע של הזוכה המאושר, גרם להתרגשות בקרב אלפים. התמים אריה גורביץ' הוא תלמיד ישיבה בן 23, שהגיע לשם מעולם אחר לגמרי. הוא נולד וגדל בסביבה רחוקה מאוד מחיי תורה ומצוות ובוודאי חיים על פי דרך החסידות, ולאחר שסיים לימודי מנהל עסקים באוניברסיטה, עבר ללמוד בישיבת חב"ד במיאמי וכיום הוא תלמיד מן המניין בישיבת חב"ד 'חובבי תורה' בניו יורק. הרב ג'ייקובסון ציין כי המנצח בתחרות התגלה כבעל כישרון מיוחד, אחד שעשה כברת דרך ארוכה ולא רגילה, ודווקא סיפור חייו האישי הוא הדוגמא הטובה ביותר ליישום המעשי של רעיונות תורת החסידות, גם בחיים המודרניים של המאה ה-21.

ארבעת החיבורים שהגיעו לגמר הגדול, זמינים כבר עכשיו לקריאה ועיון באתר המיוחד, ושאר החיבורים יתפרסמו מידי שבוע, לציבור הרחב.

כאמור במקום הראשון זכה הת' אריה גורביץ' בן ה-23, מלייק וורת' בפלורידה, וקיבל מלגה בסך של עשרת אלפים דולרים, על החיבור הזוכה בנושא: הפתרון ליציאה ממשבר דכאוני, על ידי יציאה מההגבלות האישיות.

במקום השני, זכה הרב יוסף יצחק גרוסבאום בן ה-35, שליח בעיר פולסום בקליפורניה, וקיבל מלגה בסך של 3,600 דולרים, על החיבור בנושא: המפתח להצלחה ושגשוג אישי.

אל המקום השלישי, הגיעו שני מנצחות! שוועדת השיפוט דירגה אותם במקום השלישי בשווה לאחר שההכרעה הייתה קשה מידי, להעדיף את האחת על השנייה.

רבקה ג'ונסון בת ה-31 ממלבורן אוסטרליה, זכתה במלגה של 500 דולרים, על החיבור בנושא: הפתרון של תורת החסידות לאכילת יתר כפייתית. ומינה גורדון בת ה-57 גם היא ממלבורן אוסטרליה, זכתה במלגה של 500 דולרים, על החיבור בנושא: ואהבת לרעך כמוך.

המועמדים הנוספים שהגיעו עד שלב הגמר, ועמדו לבחירה סופית, הם:

יהודית קסוביץ בת 28 מברוקלין - ניו יורק; מיכל מורגנשטרן בת 34 מחיפה - ישראל; שפרה גולדפרב בת 21 ממעלות - ישראל; מיקא שאער בת 25 מיוהנסבורג - דרום אפריקה; יצחק ווינר בן 53 מברוקלין - ניו יורק; יעקב דייטש בן 34 מירושלים - ישראל; מענדל רובין בן 42 מאולבני - ניו יורק. 

חיבורים נוספים שזכו לצל"ש מיוחד מחברי וועדת השיפוט, נשלחו על ידי: יעקב דנישבסקי מישיבה יוניברסיטי, ירושלים; שלמה קסלמן מלוס אנג'לס, קליפורניה; אלחנן סלומון ממוריסטאון, ניו ג'רזי; דינה הענדל מירושלים, ישראל; שטערנא גינזבורג מברוקלין, ניו יורק; צבי ליפשיק מברוקלין, ניו יורק; שרה שפילמאן מברוקלין, ניו יורק; ישעי' מרנץ מצפת, ישראל; שניאור זלמן פעווזנער מפאריז, צרפת.

בריח התיכון של החיבורים כולם, היו מאמרים מקוריים שנכתבו בידי המחבר עצמו, לאחר שעיין והעמיק בסוגיא בתורת החסידות, והצליח להוציא ממנה מסר מעשי שעל ידו ניתן לפתור בעיה או אתגר בחיי היום יום של כל נברא בעולם הזה הגשמי. אף שלשלב הגמר הגיעו רק מספר מסויים של חיבורים, כל ה-530 חיבורים שהגיעו אל שולחן המערכת, הרשימו מאוד את חברי וועדת השיפוט, והיה ניכר כי כל אחד השתדל למלא אחר הכללים המאוד ספיציפיים שהוגדרו בתחילת התחרות.

אלפי העמודים המכילים את הרעיונות המעשיים למתווה של חיים בעלי משמעות לאור תורת החסידות, הם מכשיר רב עוצמה המגיש כלים מעשיים לשינוי אישי, שיפור במחשבה דיבור ומעשה, ומדגימים כיצד התורה הרעיונית העמוקה של רבותינו נשיאינו לאורך כל הדורות, היא התשובה האמיתית לצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר, ברמה רוחנית, גשמית, נפשית ורעיונית.

ממשרדי המרכז לחיים של משמעות נמסר, כי ההנהלה בראשות הרב סימון ג'ייקובסון, תדון בדרכים יצירתיות כיצד לתעל את ההתלהבות המרשימה ויוצאת הדופן של הציבור הרחב מהאתגר המשמעותי, ולהמשיך להוביל את המאמץ של תרגום תורת החסידות למעשה בפועל עבור מיליוני אנשים בכל רחבי העולם.

כמו כן, לאור ההצלחה הגדולה, תיערך תחרות דומה בשנה הבאה אי"ה. פרטים יבואו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.