מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ה 29.03.2015

60 תלמידים שהצטיינו ב'אולימפיאדת היהדות' - הוטסו לישראל

מעצמת חינוך יהודי: תלמידי רשת החינוך 'אור אבנר חב"ד' במדינות חבר-העמים, הכוללת כ-100 בתי ספר ומוסדות חינוך, במפגן ידע יהודי משובב נפש ● מתוך 1,639 תלמידים שניגשו לשלב הראשון בחידון, במסגרת 'אולימפיאדת היהדות' של הרשת, 60 מצטיינים העפילו לשלב הגמר, שנערך בישראל ביום הבחירות, בהשתתפות אורחים ואישי ציבור, וזכו במסע בן 4 ימים בארץ הקודש ● כך נראית מהפכה יהודית  אולימפיאדת היהדות
60 תלמידים שהצטיינו ב'אולימפיאדת היהדות' - הוטסו לישראל

בחרו בתורה: 1,639 תלמידים נבחרים, מתוך אלפי תלמידי רשת החינוך 'אור אבנר חב"ד' במדינות חבר העמים, השתתפו ב'אולימפיאדת היהדות' שהוכרזה בתחילת השנה, במסגרת תוכנית הלימודים החדשנית והייחודית 'דרכינו' של הרשת. בתום מסע מייגע ומעמיק, שכלל שלושה מבחנים מקיפים, העפילו 60 תלמידי מצטיינים, מהמבריקים והמוכשרים בקרב ילדי יהדות חבר העמים, והוטסו לישראל למסע בן ארבעה ימים, שכלל טיולים ואטרקציות מרהיבות ברחבי הארץ, וכמובן את שלב הגמר בתחרות שהתקיים ביום הבחירות לכנסת ה-20 בישראל.

חומר הלימודים לחידון הורכב מתוך ספרי הלימוד של תוכנית הלימודים 'דרכינו' במורשת ישראל, הנלמדת במהלך כל השנה ביותר מ-90 בתי ספר ומוסדות חינוך יהודיים של רשת 'אור אבנר חב"ד' בכל רחבי חבר-העמים: אוקראינה, רוסיה, בלרוס, קזחסטן, אסטוניה, אוזבקיסטן, אזרבייג'ן, גאורגיה ועוד. תוכנית הלימודים, שכבר זכתה לתשבחות בקרב אנשי מקצוע מכל רחבי העולם, הופקה על-ידי צוות מקצועי של מחנכים ויעצים מטעם 'קרן אור אבנר לחינוך', בנשיאותו של הנגיד החסידי ר' לוי לבייב, והיא הותאמה במיוחד למנטליות ולשפה הרוסית. חומרי התוכניות נלמדים על ידי אלפי תלמידי המוסדות מכיתה א' ועד לסיום הלימודים בכיתה י"א.

משתתפי השלב הראשון באולימפיאדה, כאמור 1,639 במספר, השתתפו במבחן כתוב שנערך בו זמנית בכל מוסדות החינוך, תוך כדי חלוקה לשלוש רמות שונות: כיתוב ה'-ו', כיתוב ז'-ח' וכיתות ט'. בתום הבדיקה, הוכרזו חמש מאות המצטיינים שעברו לשלב השני. כקודמו, גם השלב השני התקיים בו-זמנית בכל מוסדות החינוך, באמצעות מערכת אלקטרונית מתקדמת.

לאחר היוודע התוצאות הוכרזו שישים תלמידים נבחרים – עשרים מכל שכבת גיל – שהתבשרו על זכייתם בטיסה למסע בן 4 ימים בישראל. במסגרת המסע, שישים המצטיינים יחד עם מורים ומלווים, ביקרו באתרים היסטוריים ומגוון אטרקציות, כגון: העיר העתיקה, מגדל דוד, הכותל המערבי, מצדה, עין גדי, כפר נוקדים, ים המלח, מדבר יהודה ועוד.

רגעי השיא בכל ארבעת הימים היו דווקא במהלך שלב הגמר של התחרות, שהתקיים באודיטוריום של בית וגן בירושלים. המתח הורגש היטב באוויר כאשר התלמידים המשיכו כל העת בשינון החומרים והכנה לקראת השלב המכריע, שנפתח בהגשת עבודה מסכמת מאת כל אחד מהמשתתפים באורך 1500 מילה. כל מצטיין התבקש להתרכז באחד מחודשי השנה ולהפגין ידע נרחב. שינון החומרים במשך חודשים ארוכים לקראת החידון עשה את שלו והתוצאות היו בהתאם: התלמידים הפגינו ידע המשתווה לרמת הידע של ילדים יהודים מישראל והעולם, והפעימו את צוות השופטים, המחנכים והפדגוגים המובילים בתחום הוראת היהדות לדוברי רוסית.

המתח בקרב המתמודדים התעצם במשחק אינטראקטיבי נושא נקודות, כאשר לכל משתתף הוענק טאבלט שבאמצעותו היה עליו לענות על השאלות שהוצגו באמצעות מגוון סרטונים מרתקים ומשעשעים. השלב הזה הגביר את המתח באירוע לקראת ההכרעה בשאלה מי יעלה לשלב הסופי. בסיומו אכן נבחרו ששה מצטיינים מכל שכבת גיל, שהוזמנו לקדמת הבמה בכדי לענות בעל-פה על שאלות השלב המסכם.

לכל מצטיין הוענק פתק באקראי עליו הוצגו שני אישים, נושאים, מאורעות או קונספטים יהודיים מתוך החומר הנלמד. על המתמודד הוטלה המשימה להפגין ידע אודות שני המושגים ולאחר מכן להציג את הקשר ביניהם. המשימה הלא פשוטה יצרה בקרב המתמודדים, רצון עז להצליח ותשובותיהם המפורטות תפסו את תשומת לב הקהל הרב והמגוון שעמד משתאה. "לא האמנתי שבחבר-העמים, ישנם ילדים יהודים שבקיאים כל כך במושגים מהמורשת היהודית. מהמקום שבו כל זה היה בלתי חוקי וההתבוללות עדיין מאיימת על עתיד הקהילה", אמר בהתרגשות אחד השופטים, הד"ר שניידר, עם סיום החידון.

הגב' אירה דישבסקי, ראש צוות הפיתוח של תוכנית הלימודים 'דרכינו', התפעלה גם היא מהתשובות המדויקות של המועמדים: "ברור שהם לא ישנו כבר כמה לילות ושקדו על חומרי הלימוד. אנו גאים בהם מאוד. אנו יודעים שהם יחזרו לערים שלהם וישמשו דוגמה וסמל לכל הקהילה היהודית. ההשפעה של החידון על הקהילות בלתי נתפסת, זה לא מתמטיקה או מדעים. אלפי יהודים ומשפחות מעשרות רבות של ערים ומדינות בחבר-העמים, שרויים במתח כדי לגלות מי יודע יותר יהדות ומי ידע להפגין זאת בגמר. אין דבר מרגש יותר", אמרה גב' דישבסקי.

לאחר שהמועמדים סיימו לפרט ולנמק את תשובותיהם, הגיע שלב הכרזת המנצחים, כאשר את המקום הראשון חולקים שלושה מנצחים - אחד לכל שכבת גיל.

ואלה הם שמות המנצחים: ארינה גוסטרקינה, מהעיר סרטוב ברוסיה, פרטונה מלכה, מהעיר דניזפרודזרז'ינסק באוקראינה, ובלה דיאקובה מעיר הבירה של רוסיה - מוסקבה. במקומות הבאים זכו סגנים ממדינות נוספות במגוון פרסים מרשימים: סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים וכמובן מדליות ותעודות הוקרה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.