מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשע״ה 24.03.2015

בארגון חב"ד: שבתון לדוברי רוסית הגדול בעולם ● גלריה

בפעם השישית ברציפות נחתם בהצלחה השבתון עבור הקהילה הרוסית-יהודית בארה"ב עם השתתפות שיא של 1000 משתתפים ● השבתון במלון קראון פלאזה המחודש בסטמפורד קונטיקט, נערך ע"י הארגונים 'חמ"ה' ו'צא"ח' בארה"ב  שבתון לדוברי רוסית
בארגון חב
מראות מההתכנות. צולם לפני כניסת השבת ולאחריה

בפעם השישית ברציפות נחתם בהצלחה בשבוע שעבר השבתון השנתי עבור הקהילה הרוסית-יהודית בארה"ב עם השתתפות שיא של 1000 משתתפים. השבתון שהתקיים במלון קראון פלאזה המחודש בסטמפורד קונטיקט, נערך ע"י הארגונים 'חמ"ה' ו'צא"ח' בארצות הברית.

למרות העובדה שמרבית ממשתתפי השבתון לא ידעו את משמעותה של המילה 'שבתון', הרי שלאחר השבת החווייתית ששולבה עם תוכניות חינוכיות, תרבותיות ודתיות, ניתנה להם הזדמנות ייחודית להתוודע ולשמוע על המסורת והחינוך היהודי.

אורחי השבתון נהנו מלמעלה מ-70 הרצאות וסדנאות במגוון רחב של נושאים, עם הזדמנות ליהנות מקונצרטים מעולים, תוכניות משעשעות וכן מפגשים עם מנהיגי קהילות ושלוחים איתם יכלו לדבר ולהחליף דעות. מלבד זאת, נערכה במקום תוכנייה מיוחדת עבור רווקים, תוכנייה שהוכיחה את עצמה ברבות השנים.

למעלה מ-1000 יהודים מ-15 מדינות שונות ברחבי ארה"ב וכן מקנדה ורוסיה נטלו חלק בשבתון, כאשר השנה קבוצה גדולה מבני הקהילה הבוכרית בקווינס בראשותו של הרב ברוך באביוב, רב בית הכנסת, והרבנים זלמן זבולונוב ויצחק וולוביק, מנהלי המרכז, השתתפו בשבתון.

במוצאי שבת לאחר טקס הבדלה מרשים בלובי המלון, נערך קונצרט מיוחד לנשים עם המלחינה והזמרת הישראלית זלטה רזדולינה ששרה את שיריה הייחודים בשילוב שירים מבית אבא שגרמו לנשים רבות בקהל לדמוע ובסופו של דבר לריקודים. בהמשך הלילה כחלק מסעודת מלווה מלכה, הופיע הקוסם הישראלי מר גיא בבלי שריתק את הקהל, כאשר הערב נחתם בהופעה מוצלחת של גד אלבז שסחף את הצעירים לשירה וריקודים אל תוך השעות המאוחרות של הלילה.

"עבור רבים מאיתנו, שלושת הימים הללו של השבתון היו התחלת הדרך לגלות את עצמנו, את השורשים והמסורת שלנו", אומרת מארינה לאגובונה , עתונאית ידועה ממשתפי השבתון. "אנחנו לעולם לא נשכח את השבתון הייחודי הזה, וכך כך ילדינו".
מאחורי השבתון עומדים מנהלי ארגון 'חמ"ה' העולמי, הרב הלל זלצמן, הרב משיח חודייטוב והרב בנימין מלאכובסקי, יחד עם מנהל הפעילות בארגון, הרב בן ציון לסקין והרב כתריאל קסטל, מנהל התוכניות של צעירי אגודת חב"ד בארה"ב, שהשקיעו זמן ומאמץ גם לפרטים הקטנים ביותר של השבתון.

בהזדמנות זו רוצים המארגנים להודות לכל אלו שנטלו חלק בהפקה ובהצלחה של השבתון המרשים והמוצלח וביניהם: אחראית הרישום, הגב' אילנה ליטקובסקי. צוות חמ"ה: לוי לוין, חני ספטיצקי, בערי ספטיצקי. אחראית הקעמפ, הגב' חנה זלצמן. אחראית הבייביסיטר, הגב' סימה וורניק ואחראית התוכנייה לנוער, הגב' חדווה פדרמן.

עוד מציינים בארגון את המרצים הידועים, אורחי השבתון, אשר גרמו להתעוררות והתענינות רבה בקרב המשתתפים וביניהם פרופסור דוד לוקינס דיקן טורו קולג',  המרצה הידוע הרב לוי יצחק גורליק, עורכת אתר חב"ד אורג וסופרת ומרצה ידועה הגברת חנה וויסברג ובעלה הרב איסר וויסברג , ד"ר אלקס פולטורק ורעייתו ד"ר לאה פולטורק מדענים פיסיקאים בעלי שם אשר הרצו על תורה ומדע, הרב ברוך גורין דובר איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה ועורך עיתון "לחיים", הרב ישעיה גיסר מרצה ידוע בשפה הרוסית, מאסטר שף אוריאל שטרן מקייב.

כמו כן למנהלי בתי ומרכזי חב"ד לקהילות דוברי רוסית שעזרו מזמנם ומרצם להצלחת השבתון: הרב משה לוין, הרב אלי קוגן, הרב ברוך לבקיבקר, הרב אפרים זלצמן, הרב מרדכי קנלסקי, הרב דוד אוקינוב, הרב יעקב אלמן ועוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.