מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשע״ה 24.03.2015

פסח כשר ובטוח: זהירות מחומרי ניקוי

מסתערים על עבודות הניקיון לקראת פסח? עשו זאת בזהירות, כי בשבועיים שלפני פסח עולה באופן משמעותי אחוז הילדים והפעוטות הנפגעים מחומרי ניקוי ● בפנים: כללי זהירות ודרכי התמודדות מפני היפגעות מחומרי ניקוי  כללי זהירות והתמודדות
פסח כשר ובטוח: זהירות מחומרי ניקוי
חומרי ניקוי (צילום: col)

במד"א  מתריעים בפני ההורים על התופעה המסוכנת של הרעלה או היפגעות חיצונית של ילדים מחומרי ניקוי:

"בשבועיים שלפני חג הפסח ישנה עלייה משמעותית במספר ההיפגעויות של ילדים, בהשוואה לממוצע השבועי שלאורך כל השנה. על ידי שימוש נכון בחומרים נוכל לצמצמם למינימום את הפגיעה בילדים".

"בניגוד לסברה הנפוצה כי ילדים נפגעים בעיקר של שתיית אקונומיקה, מסתבר כי דרכי ההיפגעות הן רבות וקשות - כל חומר ניקוי וחיטוי הוא מסוכן גם בשתייה, גם במגע וגם בשאיפה, כאשר המסוכנים ביותר הם מסירי השומנים למיניהם."

"אסור להשאיר תכשירי ניקוי בהישג ידם של ילדים ופעוטות וללא השגחה, אפילו לשניות ספורות, שכן פרק הזמן הנדרש לפגיעה הוא קצר ביותר. גם מבוגרים נפגעים מהחומרים הכימיים השונים, בעיקר במקרים של קשיי נשימה לאחר חשיפה לאדים רעילים שנפלטו מעירוב של חומרי ניקוי שונים."

מומלץ לאחסן את חומרי הניקוי במקום גבוה ובארון נעול ולהרחיקם ככל האפשר מהישג-ידם של הילדים. כמו כן, רצוי להקפיד ללבוש כפפות כשמשתמשים בחומרי ניקוי וחיטוי, על מנת למנוע מגע בין עור הידיים לחומרים העלולים לגרום לגירוי וכוויות. בזמן הניקוי משתחררים לאוויר מרכיבים שונים של מוצרי הניקוי, ולכן מומלץ לאוורר את החדר. אין לערבב חומרי ניקוי. אין לאחסן חומרי ניקוי בבקבוקי שתייה.

במקרה של פגיעה במגע, בשתייה, או בשאיפה יש להזעיק את מד"א - 101 ולהעביר את הנפגע לבית החולים עם החומר הפוגע.

להלן המלצות מגן-דוד-אדום לטיפול בהרעלה:

בשום פנים ואופן אין לתת חומר "נוגד" - אין להשקות לא בחלב ולא במיץ לימון. גרימת הקאה גם היא מסוכנת ביותר.

יש לשים לב לדרכי האוויר ולקצב הנשימה. אם החומר פוגע ישירות בגרון, תתפתח במהרה תגובה דלקתית והגרון יתנפח עד מאוד ואף ייחסם כליל.

במקרה שהעין נפגעת מחומר ניקוי, יופיע כאב עז וקושי לפקוח את העפעפיים, יש לשטוף את העיניים עם הרבה מים. במהלך השטיפה על הנפגע להפנות את עיניו לארבעת כיווני המבט.

אזהרה והצהרה

בשום אופן אין בהנחיות המפורטות במצגות אלו להקנות סמכויות טיפול או אבחון מעבר לרמת ידיעותיך בהגשת עזרה ראשונה. הנחיות אלו אינם באים במקום קורס עזרה ראשונה".

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.