מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ה 22.03.2015

הנאום שישנה את העולם (פ)

מה ההבדל בין נאום טוב לנאום מצויין? איך נדבר על רוחניות ויקשיבו לנו? ●  הרבי הריי"צ כתב: "נכון במאוד אשר יתרגל בעניין הנאומים ברבים" ●  כיצד אנו – שלוחים, מורים, משפיעים, מרצים, נוכל ליישם הוראת קודש זו למעשה? האם גם אני יכול לרתק את השומעים ולהביא לשינוי, ומהן הדרכים הנכונות ביותר לשאת נאום טוב שיוביל גם לתוצאות מעשיות? ●  בקרוב ייפתח ע"י 'מכון אלף' מרתון רטוריקה אינטנסיבי בן שלושה ימים ויימסר ע"י ד"ר צוריאל ראשי  לפרטים והרשמה  
הנאום שישנה את העולם (פ)

 
מה ההבדל בין נאום טוב לנאום מצויין? איך נדבר על רוחניות ויקשיבו לנו? האם אני יכול לשנות את העולם? האם גם אני יכול לרתק את השומעים, ולהביא לשינוי?
בקרוב ייפתח ע"י מכון אלף 'מרתון רטוריקה' אינטנסיבי בן שלושה ימים ויימסר ע"י ד"ר צוריאל ראשי.

 
ד"ר צוריאל ראשי בקורס של 'מכון אלף'

לאור ההצלחה הרבה של הקורסים "תורת הרטוריקה והנאום", 'מכון אלף' פותח 'מרתון רטוריקה' בן שלושה ימים רצופים, בין התאריכים כ"ג –כ"ה ניסן שיועבר על ידי ד"ר צוריאל ראשי.

ד"ר ראשי מכהן מזה כשבע שנים כראש החוג לתקשורת במכללה האקדמאית הרצוג לחינוך, וכיום הוא ראש החוג לתקשורת בביה"ס לתקשורת באוני' בר-אילן. בין היתר הוא עוסק בחקר רטוריקה והוראתה בקורסים פיקודיים ובמשרדי ממשלה שונים.
המרתון יתקיים במכללת 'בית רבקה' בכפר חב"ד ב' בשיתוף 'אשכילה'.


תמונת מחזור של מסיימי הקורס "הדעה והדיבור" של 'מכון אלף'

"אין לי זמן ללמוד בקורס ארוך"

יש משלוחי חב"ד, מחנכים, ואברכים שהתעניינו בקורס, ולא יכלו להשתתף בקורס ארוך בעבר, מחוסר זמן ובגלל עיסוקם. כעת נפתח "מרתון רטוריקה" כדי לענות בדיוק על הצורך הזה: לרכז בשלושה ימים אינטנסיביים את החומר שנלמד בעבר במשך מספר שבועות. הרב לוי קנלסקי: "הקורס יהיה מקיף באותה מידה, ויכלול את כל הנושאים בצורה המקצועית ביותר".

בין הנושאים שיילמדו:

ארגון התוכן ותכנון הזמן בנאומים, נוסחאות לנאומים בשמחות ואירועים: חנוכת בית, פתיחת מיזם חדש בבית חב"ד, שיחות במעגל השנה, נאומים לדינרים וגיוס כספים, הכנסת ספר תורה, ונאומים בעת משבר. כלים להעברת המסר והנעת המאזינים לפעולה, שפת הנואם, שימוש בהומור, שילוב סיפורים ומצגות, התמודדות בעת ניהול דיון (עימות), איך משדרים ביטחון עצמי וכיצד מעבירים מסרים באמצעות שפת גוף, ועוד נושאים מרתקים.

מיישמים בשטח את הנלמד

יש לציין שבוגרי הקורס הראשון שהסתיים בחודש אלול האחרון, ישמו את הנלמד כבר במהלך הקורס ומסרו הרצאות הן בפני חברי הקורס והן בפני קהלים שונים ברחבי הארץ, תוך ליווי והדרכה צמודים מהמרצה וכפי שהעידו רבים מהמשתתפים, הדבר תרם להם רבות, כרבנים ושלוחים בקהילות, וכמרצים אורחים.

בנוסף לכך, ביוזמת מכון 'אלף', בוגרי הקורס השתלבו במגוון מסגרות ובסדרה המצולמת 'כדאי לדעת' המופקת על ידי 'מכון אלף', הכוללת שיעורי וידאו קצרים על נושאים, ערכים ביהדות ומצוות התורה, הנשלחים לאלפי מנויים במגזין שבועי, המשודרים בערוץ הוידאו של 'מכון אלף' ובמספר אתרי אינטרנט מובילים ברחבי העולם, וכבר מיליוני הגולשים  יכולים לצפות בהדרכה קצרה ומקצועית, ממצה, מסבירה ומשכנעת על נושאים שונים ביהדות.



הודות לסיעתא דשמיא ולכלים שקיבלו בקורס הם ריתקו וסחפו אחריהם המונים לתורה, יהדות וחסידות, והדבר גרם לקידוש שם שמיים גדול בקרב עם ישראל אשר נכח שמקצועיות ויהדות אינם דברים סותרים. הדבר גרם לשינוי גדול והשפעתו ניכרת בקרב קהלים רבים וזוהי רק ההתחלה! בנוסף, עתידים המשתתפים בעז"ה להעביר מאות הרצאות מאלפות ומקצועיות בכל רחבי הארץ ולהביא את הפצת המעיינות לרמה חדשה של מקצועיות.



תגובות של בוגרי הקורס הראשון:

"לא ידעתי עד כמה חשובה ההכנה של הנאום או ההרצאה, יותר מההרצאה עצמה. דבר שני: לא ידעתי איך מרתקים את הקהל, אם ב"תבנית שכנועית" או ב"תבנית סיפורית" ולא ידעתי להבדיל ביניהם.

"כל כללי הרטוריקה והנאום. איך לבנות נאום, איך להכין אותו היטב, איך לספר סיפור, לשלב הומור, איך להתאים את הנאום לקהל השומעים. כמובן מהרגע שהתחיל הקורס חשתי בשינוי מהותי מאוד. התחלתי לדבר בצורה טובה יותר, אנשים שעימם שוחחתי החלו לגלות התעניינות, ויותר התחברו".

"תמיד עניין אותי להרצות ולדבר בפני אנשים. בישיבות הייתי הולך לחזור שיחה של הרבי בבתי כנסת. תמיד זה ריתק אותי איך לסחוף ולרתק קהל. הקורס הזה 'רומם' אותי ונתן לי המון כלים להצליח. הקורס היה ממש מושקע, ובאמת אני אומר, כל הכבוד למי שיזם אותו".

רבותינו נשיאינו ראו חשיבות בנאום ודיבור בקירוב הדעת ובשפה ברורה:

כותב הרבי הריי"צ באגרותיו:

"לב ישראל חי הוא... ואין חסר אלא מי שהוא בעל רגש אשר ידבר אליהם בקירוב הדעת, בשפה ברורה".

"הנאום צריך להוביל למעשה בפועל".

"מעשה מרכבה - הנאום הוא דבר גדול ועניין כללי"

"מהי התעוררות? אשר רישומו יישאר אצל השומעים גם בבואם לביתם לעשות איזה תעמולה בהחזקת היהדות".

הזדרזו להרשם, מספר המקומות מוגבל.
להרשמה לחצו כאן: www.alephil.org 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.