מערכת COL | יום כ"ח אדר ה׳תשע״ה 19.03.2015

המבצע שנעלם מעיניי הסוקרים: "ותודה לגרבוז" ● מיוחד

מבצע "בוחרים במעשים טובים" ביום הבחירות נחל הצלחה מדהימה ולמעלה מן המשוער ● הרב חיים אוחיון מרכז פעילות 'יום הבחירות' בצעירי חב"ד במבצע המיוחד, מספר על האירגון ועל מאחורי הקלעים ● הרב ישראל בייזר מנהל גני חב"ד בבית שמש והרב נח סוליש מנהל פעילות חב"ד בנתניה שהשתתפו במבצע מספרים על תגובות וחוויות מהשטח ● "כולם רוצים לקחת, יפה לראות מישהו שבא רק לתת", הייתה אחת התגובות ● וגם: כך סייע גרבוז למבצע...  בוחרים במעשים טובים
המבצע שנעלם מעיניי הסוקרים:

משה בן-חיים

הרב חיים אוחיון, מרכז הפעילות מטעם צעירי חב"ד במבצע "בוחרים במעשים טובים", מספר על היוזמה: "בכל מערכת בחירות היו יוזמות פרטיות על בסיס אישי. חסידי חב"ד באופן אישי הלכו ל'מבצע תפילין'. הפעם הזאת, נערכנו בצורה מאורגנת. בתיאום עם שלוחי חב"ד, אנשי קשר, רשימות קלפי מסודרות, מתנדבים, שילוט, וחומרים מתאימים. נערך מסע פרסום אדיר, שצרף מתנדבים חדשים ותנופה חדשה. גם בשבת שעברה לפני הבחירות, המשפיעים בבתי הכנסת עוררו את חסידי חב"ד לצאת, והעניין קיבל תנופה מיוחדת".

"היתה אווירת 'הפנינג', זה היה חוצה מפלגות", אומר הרב אוחיון. "אנשים אהבו את הפוסטר שליווה את המבצע 'בוחרים במעשים טובים', והגיבו בהתלהבות".

על התגובות בשטח: "התגובות שקיבלנו מהשטח היו מדהימות. 'יישר כח שביום כזה אתם מתעלים ולא מפלגתיים', 'כל הכבוד לחב"ד', ו'כולם רוצים לקחת, יפה לראות מישהו שבא רק לתת', ועוד תגובות מהסוג הזה".

על האירגון והביצוע: "הארגון המסודר ליכד את חסידי חב"ד תחת מסגרת ואווירה מיוחדת. הרעיון הזה הבשיל בסך הכל לפני כחודש, אז התחלנו לעבוד על קמפיין מקצועי, בליווי גרפיקאי צמוד וקופירייטר טוב".

הצלחה למעלה מהמשוער

עוד הוא מספר: "לא שיערנו שהעניין יקבל כזה הד, ורק כשבוע לפני הבחירות, בגלל ה'פידבק' הטוב שקיבלנו, התעוררנו גם אנחנו לפעול במשנה מרץ. שלחנו מסרונים לעידוד, גם בבוקר הבחירות. היו שהצטרפו רק ביום הבחירות עצמו, אחרי שקיבלו מסרונים לצאת ולהשתתף במבצע. היתה התלהבות והתגייסות גדולה.

"מי שהלך לקלפי, לא יכול היה לעזוב. אלו שהגיעו בשעה 7 בבוקר עם פתיחת הקלפיות, לא יכלו לעזוב, ובשעה 4 אחה"צ התקשרו וביקשו שיחליפו אותם בעמדות הנחת התפילין".

המחאה של "מנשקי המזוזות"

אספר קוריוז מעניין: "היו רבים שהתגאו בכך שהם 'מנשקי מזוזות' ובאו לנשק את התפילין. הם היו גאים בכך, הם אמרו: 'זה חיכה לנו בדיוק בזמן!'...

הרב ישראל בייזר, מנהל גני חב"ד בבית שמש, הצטרף גם הוא למבצע, והוא מספר:

"יוזמה מבורכת ויוצאת מן הכלל. אני לא יודע איך לא עשינו זאת בכל מערכות הבחירות הקודמות", הוא אומר, ומוסיף: "זה מציף את העובדה שבעוד אחרים מבקשים לקבל משהו, חב"ד בצד הנותן".

על התגובות: "התגובות שנתקלתי בהן, היו לא צפויות: "הנה חב"ד. במי אתם ממליצים לבחור?" והנה, הם מזהים שאנו "בוחרים במעשים טובים". אצל כולם זה התקבל בחיוך ושמחה: "הנה משהו אמיתי".

"הגיעו מכל קצוות הקשת. 'יש עתיד', 'ליכוד' 'מחנה ציוני', גם כאלה שעל פניו לא ציפית שיענו בחיוב. חימם את הלב שכולם 'הורידו המסיכות,' וזה יצר אחדות. כל היום מתכתשים ורבים אחד עם השני בבחירות, ופה כולם מפשילים שרוול ומניחים תפילין תחת אותה סככה", מתאר הרב בייזר.

כשרצינו לשוחח עם הרב נח סוליש מנהל פעילות חב"ד בנתניה, הוא היה במהלך אפיית מצות לילדים (הפעלה חינוכית על נושא חמץ ומצה) בבית הספר "לאה גולדברג" בשכונת היוקרה "קריית השרון" בנתניה. לאחר שסיים את ההפעלה, הוא סיפר על מבצע "בוחרים במעשים טובים":

"היוזמה מדהימה", פותח הרב סוליש. כשפנו אלי עניין, מאוד חששתי. הרי חב"ד מחוץ לפוליטיקה, וכולם פותחים דוכני תעמולה וכדו', אולי זה יראה לא כל כך טוב? מה שהתברר למעשה, זה הפוך על הפוך: דווקא בגלל הסיטואציה הזו, זה הצליח בצורה יוצאת דופן. התגובות היו רבות: "כולם באים לקחת, רק חב"ד באים לתת". "לא קיבלתי אף פעם כאלו תגובות בשום מבצע אחר של חב"ד", הוא אומר. "זו יוזמה אדירה, הייתי בהלם מהתגובות".

"הבחירה הכי טובה"...

התגובה המרכזית הייתה: 'כל הכבוד לחב"ד!', תגובה שנייה היתה: 'זו הבחירה הכי טובה שעשיתי היום', 'אדם הולך לאיבוד בין ים הפוסטרים והכרזות. הרבה אמרו: "עשיתם דבר הכי טוב!"

"מוקדם בבוקר, הגיעו משקיפים של מפלגות. בגלל השעה המוקדמת חלקם לא הספיקו להניח תפילין, ואנחנו פתרנו להם את הבעיה...

"הכי נהניתי לראות פעילי 'יש עתיד' ו'המחנה הציוני' כשהם מניחים תפילין. בדוכן של חב"ד – כולם השתתפו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.