מערכת COL | יום כ"ח אדר ה׳תשע״ה 19.03.2015

בחירות, זוגיות ומה שביניהם ● דינה טורנהיים

בדמוקרטיה אין שלטון יחיד. התואר "ראש ממשלה" הוא בעיקר "כותרת",  שכן, רה"מ לא מחליט שום דבר לבד, הוא חייב לערוך הצבעה ולהתייעץ עם כולם. גם בזוגיות, אין להחליט ולכפות דברים על בן הזוג, צריך להגיע להחלטות ביחד  בחירות זוגיות
בחירות, זוגיות ומה שביניהם ● דינה טורנהיים
(צילום אילוסטרציה: חיים טויטו)
דינה טורנהיים

מעשה בזוג זקנים שמאחוריהם 40 שנות נישואים, והם מעידים על עצמם שאף פעם לא רבו. שאלו אותם, מהו הסוד שלכם? לקח האיש את רשות הדיבור ואמר: כשחזרנו מסעודת החתונה לכיוון ביתנו, נסענו בכרכרה הרתומה לסוס זקן. במהלך הנסיעה התנגד הסוס לציית לי, בתחילה היכיתי אותו בשוט, וכשזה לא עזר הוצאתי את אקדח הציידים שלי ויריתי בו למוות, לתדהמתה של כלתי הטרייה. ברגע דרמטי זה, פניתי אליה ואמרתי לה: "ככה יעשה למי שלא מציית לפקודותיי", ומאז ועד היום אין בינינו אף מריבה, היא עושה בדיוק מה שאני אומר לה....

דמוקרטיה היא שיטת ממשל העומדת בתווך בין דיקטטורה לאנרכיה. בדיקטטורה השלטון הוא שלטון יחיד, בו אחד כופה את דעתו על כולם. לעומת זאת באנרכיה "איש הישר בעיניו יעשה", בלאגן מושלם.

בדמוקרטיה, יש שילוב של חוקים, גבולות ברורים וקווים אדומים מצד אחד. ומצד שני, יש לכל אחד זכות להתבטא ולהשפיע על המתרחש, וחובה לשמור על כבודו של השני.
בזוגיות דמוקרטית, בני הזוג מכבדים אחד את השני, מכבדים את החופש והפרטיות של השני, אך שומרים על גבולות ברורים: ציניות, ביקורת, לגלוג ואלימות לא "בבית ספרם".
כל אחד יכול להגיד את דעתו, אבל הוא צריך לומר אותה בצורה מכבדת. בן הזוג לא חייב להסכים עם הדעה הזאת, אך הוא חייב לכבד את בן הזוג ולאפשר לו לומר אותה.
בזוגיות דמוקרטית יש "חופש ביטוי", אך אין "חופש שיסוי".

בממשל דמוקרטי, כשיש קונפליקטים בין המפלגות, פותרים את הבעיות באמצעות משא ומתן.

גם בזוגיות דמוקרטית, לא פוגעים אחד בשני, אלא מתדיינים בצורה מכובדת, בוגרת ועניינית וכך מגיעים לפשרה שתהיה מוסכמת על שני הצדדים.

בדמוקרטיה אין שלטון יחיד. התואר "ראש ממשלה" הוא בעיקר "כותרת",  שכן, ראש הממשלה לא מחליט שום דבר לבד, הוא חייב לערוך הצבעה ולהתייעץ עם כולם. גם בזוגיות, אין להחליט ולכפות דברים על בן הזוג, צריך להגיע להחלטות ביחד.

בדמוקרטיה יש לכל אחד זכות לבחור ולהיבחר. בזוגיות טובה ואיכותית, למרות הכתובה והמחויבות, בני הזוג אמורים לבחור כל יום מחדש אחד את השני. לא נשארים בזוגיות רק כי חייבים, אלא כי רוצים להישאר יחד.

כאשר המצב לא כך, צריך לעשות בדק בית, לטפל במצב הזוגי כדי שבני הזוג יהיו שבעי רצון מהזוגיות ויחיו ביחד מבחירה.

בממשל דמוקרטי יש בחירות פעם ב04 שנים. בזוגיות דמוקרטית, צריך לשבת כל ערב ולבדוק האם הזוגיות משביעת רצון או שמא צריך להשקיע יותר ולטעת רצון אחד בשני לבחור בבן הזוג מחדש מתוך אהבה ובחירה.

דינה טורנהיים יועצת זוגית ומרצה:
[email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.