מערכת COL | יום כ"ח אדר ה׳תשע״ה 19.03.2015

הקרב על התיקים: יעלון וליברמן על הבטחון, מחלוקת על החוץ

עדיין לא ברור כיצד תיראה הממשלה הבאה ומי יאייש את המשרדים החברתיים, אולם על התיקים הגדולים כבר ניטשות מחלוקות קשות בין השותפים העתידיים ● בליכוד מעדיפים להשאיר את התיקים הגדולים – החוץ והבטחון – בידי הליכוד, אולם לא בטוח שכך יקרה ● על תיק הבטחון למשל לוטשים עיניים אביגדור ליברמן ומשה יעלון שר הבטחון הנוכחי, על תיק החוץ יתגוששו בנט וליברמן שר החוץ הנוכחי  לסיפור המלא
הקרב על התיקים: יעלון וליברמן על הבטחון, מחלוקת על החוץ
עדיין לא ברור כיצד תיראה הממשלה הבאה ומי יאייש את המשרדים החברתיים, אולם על התיקים הגדולים כבר ניטשות מחלוקות קשות בין השותפים העתידיים. בליכוד מעדיפים להשאיר את התיקים הגדולים – החוץ והבטחון – בידי הליכוד, אולם לא בטוח שכך יקרה.

על תיק הבטחון למשל לוטשים עיניים אביגדור ליברמן ומשה יעלון שר הבטחון הנוכחי, על תיק החוץ יתגוששו בנט וליברמן שר החוץ הנוכחי, על תיק בטחון הפנים אולי ח"כ שקד ויואב גלנט שיתכן שיו"ר מפלגתו כחלון ייעד אתו לשם.

על תיק האוצר אין ויכוח: משה כחלון ככל הנראה יהיה שם.

ומה קורה עם תיק הרווחה? האם ליברמן יתעקש לתת אותו לח"כ אבוקסיס? ח"כ רגב למשל הודיעה כי היא רוצה להתמנות לשרת הבינוי. בראיון ל'גלי ישראל' אמרה רגב, כי "אני מאוד הייתי רוצה לעשות את התפקיד של שיכון ובינוי, זה אחד התפקידים שאני באמת עוסקת בו הרבה מאוד שנים. כל הסוגיה של דיור, דיור ציבורי, דיור לזוגות צעירים ובהחלט הייתי רוצה למלא את התפקיד הזה".

האם נתניהו יעניק לה את התפקיד? קשה להאמין.

ועוד לא דיברנו על התיקים המוענקים באופן מסורתי למפלגות החרדיות.

אחת האפשרויות הנשקלות בסביבת נתניהו להקל על המשא ומתן הקואליציוני העתידי הוא אפשרות של שינוי החוק שהוביל יאיר לפיד בפתח הקדנציה הקודמת לצמצום מספר שרי הממשלה ולאפשר את הגדלתה עד 22 שרי ממשלה.

נתניהו אמר שהוא מעונין לנהל את המשא ומתן באופן מואץ ולא למצות את פרק הזמן המוענק לו על פי החוק – עד סביבות ל"ג בעומר. האם יצליח בכך? ימים יגידו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.