מערכת COL | יום כ"ז אדר ה׳תשע״ה 18.03.2015

גלי צה"ל: "אבו מאזן קם הבוקר וחש כאבל וחפוי ראש"

איך הגיבו במגזר הערבים לניצחון הסוחף של בנימין נתניהו? "אבו מאזן, שאתמול בחצות הלך לישון קצת מדוכדך, קם היום בבוקר ראה את התוצאות וחש כאבל וחפוי ראש", סיפרו בגל"צ. ואיך רואה מצרים את הניצחון הגדול?  ניצחון נתניהו - העולם הערבי
גלי צה
כותרות התקשורת העולמית, הבוקר

מה אומרים במגזר הערבי על תוצאות הבחירות? "כבר כמה שנים טובות, מאז שיש לעולם הערבי בעיות קולוסאליות משלו, הוא אינו מתייחס במהירות למה שקורה בתוך ישראל", אמרו כתב לענייני ערבים בגל"צ, "עם זאת, תוצאות האמת (רביעי) הבוקר שהגיעו גם אליו, עשויים דווקא לשמח מדינה חשובה אחת בו, והיא מצרים.

"
מצרים, שמאוד מקורבת לנתניהו ומעריכה אותו, רואה מבחינתה, בכל מה שקשור ליחסים הביליטרליים, את הניצחון שלו כחיובי. אמנם עוד לא באה תגובה ממצרים, ויכול להיות שגם לא תגיע תגובה רשמית מארמון הנשיאות בקהיר, אבל עבד אל-פתאח לא בלתי מרוצה היום - במשך תקופה ארוכה יחסית מאז שהוא תפס את השלטון התאום שלו עם נתניהו התקיים בצורה טובה ביותר".

עוד סיפר הכתב לענייני הערבים, כי "
לעת עתה, אלו שכן הגיבו לתוצאות היו הרשות הפלסטינית וחמאס. "מבחינתנו, כל המפלגות הישראליות דומות, כולן מתנכרות לזכויות העם הפלסטיני", מסרו חמאס. מנגד, אבו מאזן, שאתמול בחצות הלך לישון קצת מדוכדך, קם היום בבוקר ראה את התוצאות וחש כאבל וחפוי ראש".

הכתב הביא את התגובה שפרסם דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רדנה, שהייתה מאוד דיפולמטית ולא הסגירה את האכזבה הגדולה שלהם: "לנו לא משנה מי הוא ראש הממשלה בישראל, העיקר שהוא יכיר בפתרון שתי המדינות ובזה שמזרח ירושלים היא בירתה של המדינה הפלסטינית. אם לא כך אז לא תהיה הזדמנות לשלום".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.