מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ה 16.03.2015

דרמטי: נס הצלה של הרגע האחרון

"נס פורים" - כך הגדיר צוות חילוץ 'יד לאחים' את החילוץ  הדרמטי בשבוע שעבר של אישה יהודיה ושלושת ילדיה מכפר ערבי עוין באזור בית לחם  לסיפור המלא
דרמטי: נס הצלה של הרגע האחרון
פעולת חילוץ בלב שכונה ערבית. בתמונה הקטנה: אחד המחלצים לצד ילד שחולץ במבצע הדרמטי (צילום: יד לאחים)

"נס פורים." כך הגדיר צוות חילוץ יד לאחים את החילוץ  הדרמטי בשבוע שעבר של אישה יהודיה ושלושת ילדיה מכפר ערבי עוין באזור בית לחם.

ההצלה עלתה על שרטון, עוד לפני שהחלה, כאשר שעות ספורות לפני צוותי יד לאחים עמדו להגיע למקום, התקשרה האישה עם בשורה קשה: בעלה נעצר על ידי המשטרה בחשד להשתייכות למכונית גנובה והיה מרותק למעצר בית. החילוץ שתוכנן כשהוא יהיה בעבודה, נתקל בקשיים כי כעת הוא לא יוכל ללכת לעבודה.

לאחר סדרה של התייעצויות ביד לאחים, האישה התבקשה להודיע, כאשר בעלה הערבי ילקח לתחנת המשטרה לחקירה. בשעת לילה מאוחרת, אחרי שלושה ימי המתנה מורטת עצבים, אמה של האישה יצרה קשר עם יד לאחים עם ההודעה הבאה: הבת שלי הודיעה לי שבעלה צריך מחר להתייצב ב -7 בבוקר לחקירה בתחנת המשטרה בירושלים.

יד לאחים התארגנו מיד לפעולה, עם הקפצת צוות חילוץ באמצע הלילה. עם שחר, הצוות כבר המתין בכניסה לכפר ובכוננות של הרגע האחרון להציל את האישה ושלושת ילדיה.

אבל אז התעורר סיבוך נוסף: אמו של הבעל הערבי הופיעה בבית וניסתה למנוע מהמשטרה לקחת את בנה לחקירה. היא צרחה, מקללת את המשטרה ומנסה פיזית לחסום אותם. גם לאחר שהמשטרה עזבה עם בנה, היא נשארה בבית

צוות החילוץ, אשר במהלך התדריך לפני ההצלה למד שהיא הייתה מחבלת שהשתתפה ברצח יהודים ושוחררה מהכלא ישראלי במסגרת עסקת  שחרורו של החייל גלעד שליט, החליט שלא להסתכן בהצלה בנוכחותה.

עם זאת, צוות החילוץ החליט להישאר באזור, על אף הסכנה. חצי שעה לאחר מכן, האישה התקשרה והודיעה להם שאמו של הבעל הערבי  עזבה את הבית, אבל לקחה את בנה הצעיר עימה. שוב, ההצלה תצטרך להתעכב.

עם זאת, הם המשיכו לנסוע בלב השטח העוין בתקווה להתפתחות פתאומית שתגרום הצלה אפשרית.

עשר דקות מאוחר יותר, הבשורה המיוחלת הגיעה: בנו הצעיר של האישה נשלח הביתה על ידי אם האב  "בגלל שהוא בכה כל הזמן."

צוות החילוץ שעשה מייד את דרכו אל הבית, הוביל את האישה וילדיה למכונית ונמלט מהכפר בדרך לבית מחסה סודי, שבו המשפחה עוברת שיקום.

"אנו מודים לקב"ה שאנחנו ראויים לנס הפורים שלנו. ראינו איך הכל היה מכוון מלמעלה," אמר חבר צוות ההצלה של יד לאחים. "היה לנו סיוע מהקב"ה בכל שלב של הדרך."

.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.