מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ה 16.03.2015

"מועד 2015": הושלמו הכנות המשטרה ליום הבחירות

משטרת ישראל נערכת לבחירות לכנסת ה-20 תחת שם המבצע "מועד 2015". דגש מיוחד יושם על מניעת זיופים בקלפיות והפרות סדר, במקרה של חשד לעבירה של זיוף בחירות בסמכותם של השוטרים לעכב ולעצור חשודים לחקירה ולהגיש כנגדם כתבי אישום בהליך מזורז. בפנים: סיקור מלא  מועד 2015 - מבצע משטרה ליום הבחירות
צילום אילוסטרציה: מאיר דהן, COL
משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת הבחירות לכנסת ה-20. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יוצבו בקלפיות ובמקומות הומי קהל במטרה להבטיח את תקינות מערכת הבחירות ואת שלומם של האזרחים.

ההיערכות המבצעית של המשטרה ביום הבחירות תהיה בעלת העצימות הגבוהה ביותר – פעילות מבצעית (פע"מ) ד' שמשמעותה משמרות בנות 12 שעות בכל המגזרים תוך ביטול פגרות וחופשות והוצאתם של השוטרים מתפקידי משרד ומהקורסים השונים אל השטח.

הנושאים המרכזיים שיעמדו בראש סדר העדיפות המשטרתית יהיו הביטחון השוטף (בט"ש), עבירות סדר ציבורי ועבירות על חוקי הבחירות. היותו של יום הבחירות יום שבתון ככל הנראה יגרום לכך מאות אלפים יעשו את דרכם לאזורי קניות וקייט והתנועה על כבישי הארץ תהיה בעלת נפחים גדולים. יום הבחירות שיחול אי"ה ביום שלישי הקרוב יאופיין במספר דגשים המצריכים תשומת לב משטרתית. מדובר ב-10464 קלפיות שתפוזרנה ב- 1282 ישובים שונים.

לשם שליטה על המבצע ביום הבחירות יפתח מרכז תיאום מחוזי לריכוז אירועים חריגים, כמו כן מוקדי 100 יתוגברו במוקדנים נוספים לאורך כל היום לשם מתן סיוע לאוכלוסייה.

משטרת ישראל בסיוע כוחות נוספים תיערך לשמירה על הביטחון, החוק והסדר ותפעל למימוש תקין של הליך הבחירות ובאירועים הקשורים במישרין או בעקיפין לתהליך כולל התייחסות מיוחדת ליום שאחרי.

במשטרה נלקח בחשבון צפי להיתכנות של אירועים שונים במישורים המפורטים לעיל ולכך היא נערכת כאשר סגל הפיקוד הבכיר בראשותו של מפכ"ל המשטרה וראש אגף המבצעים הדגישו בפני המפקדים והשוטרים את מורכבות המשימה ואת יעדיה.

כל השוטרים המוצבים בקלפיות הונחו על ידי מפקדיהם באשר לאחריות תפקידם וכך נעשה גם למתנדבי המשטרה שיסייעו במגוון המשימות המאתגרות את יום הבחירות. בפעילות המשטרה יושם דגש על מקומות בהם בעבר היו חיכוכים בנושאים שונים הקשורים לבחירות.

בשבעת מחוזות המשטרה יפקדו על היערכות המשטרה מפקדי המחוזות ובכל מקום יושם דגש מיוחד על אופיו של המקום ועל הדגש בפעילות המשטרתית הנדרש לכך.
לשוטרים שיוצבו בקלפיות הונפקו "תעודות הצבעה לשוטר " שאיתם יוכלו לממש את זכות ההצבעה באחת מהקלפיות בהם הם יוצבו ללא קשר למקום מגוריהם, כולל קלפיות המוגדרות צבאיות וכאלה הממוקמות בבתי מעצר.

ראוי לציין כי דגש מיוחד יושם על מניעת זיופים בקלפיות והפרות סדר, במקרה של חשד לעבירה של זיוף בחירות בסמכותם של השוטרים לעכב ולעצור חשודים לחקירה ולהגיש כנגדם כתבי אישום בהליך מזורז.

כמו כן בימים האחרונים נמסר כי מקרי חשד לזיוף אשר יובאו בפני הפרקליטות יידרשו למאסר בפועל למורשעים בפני בית המשפט.

אגב במסגרת ההליך הדמוקרטי גם עצורים יצביעו בבחירות בקלפיות מיוחדות שיוצבו בבתי מעצר/כלא.

מדיניות משטרת ישראל היא לאפשר את חופש הביטוי והמחאה הלגיטימיים ובמקביל לאכוף את החוק באופן נחוש כלפי מפרי החוק והסדר, מדיניות שתופעל באופן שוויוני בכל מחוזות המשטרה.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו הפיץ אגרת מיוחדת לכלל שוטרי ולוחמי מג"ב לקראת הבחירות. באגרת ציין המפכ"ל ואמר "כי בנוסף להיותם של השוטרים בוחרים הם נדרשים לעמוד בראש ובראשונה לרשות אזרחי ישראל, ולהבטיח את ביטחונם האישי, המדיני ולשמור על הסדר הציבורי" המפכ"ל אמר עוד כי " ביום שהוא חגיגה לדמוקרטיה נעשה הכול על מנת לשמור על טוהר הבחירות בקלפיות ומחוצה להן ונמשיך בפעילות עד הגעת אחרון הקלפיות לוועדת הבחירות. רנ"צ דנינו הוסיף ואמר כי "על אף האתגרים הניצבים בפנינו והם לא מעטים ננהג בנחישות וברגישות בייצוגיות וללא משוא פנים. נגן על כל מי שזקוק ולא משנה באיזה צד של המפה הפוליטית הוא נמצא".
ניצב אהרן אקסול ראש אגף המבצעים ציין כי הבחירות לכנסת הן אבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית ומתוקף תפקידה ואחריותה של משטרת ישראל עליה להבטיח את מהלכו התקין של יום הבחירות. ניצב אקסול פנה אל השוטרים שיוצבו בקלפיות ואמר כי מדובר במשימה כבדת משקל וחשוב לראות בה שליחות אישית וציבורית למען הצלחתה.

מפקד מחוז מרכז, ניצב מוטי כהן, אמר בסיכום אישור תכניות היערכות המחוז: "המטרה שעומדת לנגד עיני המשטרה היא שמירת ההליך התקין והדמוקרטי ושמירה על הביטחון האישי לצד קיום ההליך דמוקרטי. בסיס ההפעלה הוא שמירה על הסדר והביטחון תוך מתן התייחסות בתקופה רגישה זו למכלול התרעות הפח"ע בהיערכות המבצעית. הפעלת הכוחות בקלפיות תהיה ברגישות ונחישות תוך כיבוד החוק".
מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי ציין בדבריו ײ נהיה ביום הבחירות בהיערכות גדולה ומוגברת על מנת לאפשר לכל אזרח במדינה לממש את זכותו הדמוקרטית להצביע באופן בטוח וללא חשש".

הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים לנהוג באחריות ולגלות ערנות באותם מקומות הומי קהל ולהתקשר אל מוקדי -100 בעת חשד כנגד אדם או חפץ.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.