מערכת COL | יום כ"ב אדר ה׳תשע״ה 13.03.2015

מה שמסע יהודי בין הרי ההימליה יכול לחולל... ● תיעוד מרהיב

עשרות סטודנטים מכל רחבי ברזיל המריאו למסע חוויתי בן  שנים-עשר ימים במדינות נפאל והודו ● "זוהי השנה הרביעית ברציפות שאנחנו יוצאים למסע מהסוג הזה", אומר השליח הרב משה ליברזון, ממנהלי הארגון 'Espaço K' שיחד עם השליח הרב פסח קאופמן ליוו את המסע. "לחיות יידישקייט במשך שבועיים וכל זה בשילוב של טיול ייחודי שכזה משפיע רבות על הסטודנטים. זה פשוט מדהים לראות עד כמה טיול שכזה יכול לפעול" ● סיקור ותיעוד מיוחד  מסע יהודי בהרי ההימליה
מה שמסע יהודי בין הרי ההימליה יכול לחולל... ● תיעוד מרהיב
(צילומים: בנצי ששון)

רישיקש. צפון מדינת הודו. רעש המים השוצפים של נהר הגנגס נשמע היטב בכל רחבי העיר. באחד מעיקולי הנהר ממוקם לו מלון 'דיוואין ריזורט', בחדר האוכל יושבים קרוב ל60 איש, כשהמכנה המשותף  – כולם יהודים.

רעש הנהר אינו נשמע כלל, את מקומו לוקחים שירי שבת שמתנגנים בקול רם על ידי המשתתפים שנהנים משבת חווייתית וייחודית בעיר הנחשבת למרכז הרוחני הגדול ביותר בעולם עבור דת ההינדו.

סביב השולחנות הערוכים מסתודדים עשרות סטודנטים מכל רחבי ברזיל שהגיעו למסע חוויתי בן  שנים-עשר ימים במדינות נפאל והודו מטעם ארגון
'Espaço K' ('מקום' בפורטוגזית) החב"די. בסעודה משתתפים גם מטיילים יהודים מישראל, אוסטרליה ואנגליה, שהוזמנו לסעודה ע"י הסטודנטים שפגשו אותם ברחבי העיר במהלך יום שישי.

עשרה ימים לפני כן נחתו 40 חברי הקבוצה בעיר הבירה של נפאל – קטמנדו, משם החלו הם במסע החוויתי שלהם להרי ההימליה הנפאלים והודו האותנטית.

המסע החל בטיסה סביב רכס ההרים הגבוה בעולם, ביקור בעמק קטמנדו, הליכה רגלית בין כפרים חקלאיים, סיור באטרקציות החשובות של העיר, מופע פולקלור מקומי ועוד, כאשר את הביקור במדינה חתמה שבת עילאית בבית חב"ד בעיר, עם ארוחות שבת שהפכו להתוועדויות ונמשכו שעות כמיטב המסורת של בית חב"ד נפאל.

בשעות הצהריים של יום ראשון נחתה הקבוצה בעיר הבירה של הודו – דלהי. התחנה הראשונה הטאג' מאהל, אחד משבעת פלאי תבל. בימים שלאחר מכן ביקרה הקבוצה ב'מבצר אגרה' המפורסם, הספארי בפארק הלאומי 'ראנטהאמבור'. רכיבה על פילים סביב מבצר אמבר, סיור בארמונות המפוארים של העיר הוורודה – ג'ייפור, נסיעה על ריקשה בחוצות העיר העתיקה וסיור בשווקים הססגוניים של העיר.

לאחר ביקור בעיר דלהי שכלל סיור בארמון המלוכה, בית הכנסת העתיק 'יהודה חיים' ושער הודו המפורסם, הגיעה הקבוצה בצהרי יום שישי לעיר רישיקש בכדי להעביר שם את השבת האחרונה של המסע.

את היום האחרון של המסע חתם טיול רפטינג על נהר הגנגס הגועש, כאשר משם יצאו חברי הקבוצה חזרה אל דלהי ומשם חזרה הביתה לברזיל.

"זוהי השנה הרביעית ברציפות שאנחנו יוצאים למסע מהסוג הזה", אומר השליח הרב משה ליברזון, ממנהלי הארגון 'Espaço K' שיחד עם השליח הרב פסח קאופמן ליוו את המסע. "לחיות יידישקייט במשך שבועיים וכל זה בשילוב של טיול ייחודי שכזה משפיע רבות על הסטודנטים. זה פשוט מדהים לראות עד כמה טיול שכזה יכול לפעול".

המסע אורגן ע"י משה גולדשטיין ובנצי ששון מחברת Exotic Kosher Travel  המתמחה בטיולים ומסעות למקומות אקזוטיים ונידחים ברחבי העולם, עם ניסיון רב בקבוצות, ארגונים וקהילות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.