מערכת COL | יום כ"א אדר ה׳תשע״ה 12.03.2015

אל תשרפו את השבת שלכם ● זוגיות בפרשה

זוג איכותי עם תקשורת טובה, מחכה כל השבוע לרגעים אלו. השבת מהווה סוג של מטען כוח לזוגיות שלהם. אך יש גם זוגות ששבת בשבילם זה מטען שלילי שעומד להתפוצץ בכל רגע * הגיגים זוגיים לפרשת ויקהל-פקודי  אל תשרפו את השבת שלכם
אל תשרפו את השבת שלכם ● זוגיות בפרשה
צילום: מנדי הכטמן, ערוץ יהדותון
דינה טורנהיים

מי אוהב את השבת? תתפלאו, יש כאלו שממש קשה להם עם יום השבת. המפגשים התכופים עם בן הזוג קשים להם עד מאד. הם רגילים כל השבוע לברוח אחד מהשני לצורכי עבודה או לברוח במובן הווירטואלי של המילה, העיקר לצמצם למינימום את רגעי ה"יחד" שלהם. והנה בשבת יש המון זמנים פנויים ללא מסיחים, ולפתע הם צריכים להיות משיחים ומשוחחים אחד עם השני.

זוג איכותי עם תקשורת טובה, מחכה כל השבוע לרגעים אלו. השבת מהווה סוג של מטען כוח לזוגיות שלהם. אך יש גם זוגות ששבת בשבילם זה מטען שלילי שעומד להתפוצץ בכל רגע.

חייבים לדעת ששבת היא לא זמן לסגירת חשבונות של כל ימי השבוע. אלא להיפך. כפי שנאמר בפרשתנו "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת". לא להבעיר אש של כעס שנאה ומדון ביום השבת, אלא לנצל את הזמן היקר כדי להתקרב אחד אל השני, לדבר ולהקשיב.

חבל לשרוף את השבת שלכם.

לא תמיד הבחור או הבחורה שהיו ה"חכמים" והחדים בשנות לימודיהם בישיבה או בסמינר, הם אלו שמצליחים בחיי הזוגיות שלהם. ומנגד לא תמיד אלו שהיו רגישים, חמים וטובי לב השכילו לבנות בית יציב.

כי לתפעול זוגיות טובה לא יספיקו חכמה שכלית בלבד או רגש שבלב בלבד. בן האדם נדרש לפתח אינטליגנציה רגשית שכוללת בתוכה: הקשבה, הכלה, אהבה ושאר רגשות. ובד בבד עליו ללמוד להחכים ולהשכיל כיצד בנויה מערכת זוגית וכיצד נכון לנהל אותה.
גם כאשר בנו את המשכן במדבר, הדרישה הייתה "וכל חכם לב בכם יבואו ויעשו את כל אשר צוה ה'".

בכדי לבנות משכן להשראת השכינה, צריך שהבונים אותו ישלבו באישיותם גם חכמה וגם לב (חכמי-לב). לא מספיק שהם יהיו אמנים הבקיאים בכל רזי המקצוע, אלא צריך שהם יבנו את המשכן עם כל הלב והנשמה. כך גם כשמדובר בבניית המשכן הזוגי של כל אחד ואחת מאתנו, לא נהסס ללמוד כיצד לאהוב, ולאהוב כדי לבנות.

דינה טורנהיים יועצת זוגית
[email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.