מערכת COL | יום כ' אדר ה׳תשע״ה 11.03.2015

שברו שיא: 1500 בני נוער בשבתון הגדול ביותר. צפו בגלריה

הם הגיעו מ-186 ערים ברחבי העולם. שפות שונות, מגזרים מגוונים ואין ספור של סגנונות ומרקעים שונים, אבל 72 שעות הספיקו להם להתלכד ולהרגיש חלק מהמשפחה הגדלה והמתפתחת של רשת חב"ד לנוער – CTeen. סיקור וגלריית תמונות מהשבתון ההיסטורי בקראון הייטס ● שבתון בני הנוער
שברו שיא: 1500 בני נוער בשבתון הגדול ביותר. צפו בגלריה
(צילומים: בנצי ששון ו-Benams Photo)

הם הגיעו מ-186 ערים ברחבי העולם. שפות שונות, מגזרים מגוונים ואין ספור של סגנונות ומרקעים שונים, אבל 72 שעות הספיקו להם להתלכד ולהרגיש חלק מהמשפחה הגדלה והמתפתחת של רשת חב"ד לנוער – CTeen.

בשבוע שעבר נחתם בניו יורק השבתון השנתי של CTeen שנערך זו השנה השביעית ברציפות. 1500 בני הנוער שהגיעו מעשר מדינות שונות ברחבי העולם נטלו חלק באירוע בן שלושה ימים של גאווה יהודית  והצדעה לדור העתיד של העם היהודי.

רשת חב"ד לנוער – CTeen, שהוקם לפני כ-7 שנים ע"י 'מרכז לענייני חינוך' נחשב כיום לארגון עם הצמיחה המתמדת הגדולה בעולם לבני נוער יהודים. כאשר היום חברים בו למעלה מ10,000 בני נוער, מ-150 סניפים ב-14 מדינות.

"השנה נבחר 'לימוד התורה' כנושא המרכזי של השבתון - 'ללמוד, לחיות וללמד תורה'", אומר הרב שמעון רבקין, מנהל ארגון CTeen. "בגיל הקריטי הזה, כאשר בני הנוער נמצאים בצומת דרכים שתוביל אותם לבגרות, לימוד התורה יכול לספק להם מפת חיים ודרך מוסרית, ואנחנו ב-CTeen מחויבים לתת את הכלים הללו לנוער. למען עתידנו, למען עתיד העם היהודי".

ואכן השנה מלבד האטרקציות השונות בהם יכלו לבחור משתתפי השבתון כחלק מהתוכנייה ביום שישי, נערך זו לראשונה מסע חינוכי, במהלכו יכלו המשתתפים לבחור בין שיעורים והרצאות שנמסרו ע"י סוללה של רבנים, משפיעים, שלוחים ומרצים. בניהם: הרב מניס פרידמן, הרב יוסי פלטיאל, הרבנית רבקה סלונים (לנערות שנטלו חלק בשבתון), מר דוד אפיון ועוד, זאת לצד סיורים וביקורים במוסדות היהודים השונים הפזורים ברחבי השכונה.

"המסע החינוכי בו השתתפתי פשוט שינה את חיי", מספרת טורי ביסוף, מסניף CTeen בס. פטרסבורג שבפלורידה. "המרצים פקחו את עיניי לנושאים שמעולם לא ייחסתי אליהם חשיבות בחיים האישים שלי. אני בהחלט יצאתי משם עם תובנות ויידע רב על היהדות".

עם כניסת שבת חברו הבנים לתפילה המונית באולם האירועים של 'אוהלי תורה', כאשר הבנות התכנסו להדלקת נרות ותפילת שבת בקמפוס חומ"ש של 'בית רבקה'. 24 השעות הבאות עברו על מאות משתתפי השבתון באווירה שמחה, ביתית ומהנה, עם סעודות ענק שהפכו להתוועדויות שנמשכו שעות. כאשר במהלך השבת נערכו שיעורים, סדנאות והרצאות במגוון נושאים כשהמשתתפים דואגים לנצל כל רגע בכדי לקבל כמה שיותר מהחוויה הרוחנית הייחודית של השבתון.

עם צאת השבת, מאות המשתתפים עושים את דרכם ברכבת התחתית אל עבר טיימס סקוור. את הבאים מקבלים תמונות ענק של הרבי המרוחות על פני מסכי הענק של 'צומת העולם'. מוזיקה חסידית שמחה במיוחד משלימה את הפאזל והמשתתפים כולם פוצחים בריקודים.

ואז מתחיל אחד מרגעי השיא של השבתון. הרב רבקין מברך את הבאים ב'שבוע טוב' ומזמין את הזמר גד אלבז לטקס ההבדלה. הקהל שואג יחד את מילות ההבדלה והאווירה במקום מרקיעה שחקים. תמונתו של הרבי לצד אמרות יהודים ותמונות מפעילות CTeen בשנה האחרונה על מסכי הענק רק מחדדים את האווירה, והגאווה היהודית מורגשת היטב בכל רחבי טיימס סקוור.

בשעות הבוקר של היום האחרון בשבתון עושים המשתתפים את דרכם אל עבר האוהל הקדוש, שם לאחר הכנה מתאימה מצטרפים הם לתור הענק המשתרך אל האוהל. המבטים הניבטים מפניהם כמו מספרים את הערצה והכבוד שהם חשים לרבי ולשלוחיו שבזכותו הפכו הם להיות חלק ממהפכה של דור העתיד היהודי.

עם חזרתם לשכונה עומדים הבנים והבנות לתמונה קבוצתית נפרדת בחזית בית חיינו – 770, כאשר משם ממשיכים כולם לבנקט הסיום המרשים של השבתון.

אירוע הסיום הינו למעשה הצדעה לכל מנהיגי הסניפים של CTeen שמקדישים רבות מזמנם לפיתוח וקידום הסניף בעיר מגוריהם. את האירוע פותח מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בהודעת וידאו בה אמר הוא למשתתפים עד כמה חשובה הפעילות שלהם לעתיד העולם.

את הנאום המרכזי נשא פיליפ יורשאנקו, חבר בארגון שריגש את הקהל עם עלייתו לבמה. בשנה שעברה נבצר ממנו להשתתף בשבתון בשל כך שהתגלתה אצלו המחלה הידועה והוא היה אז בעיצומם של הטיפולים. בשבתון שעבר התבקשו המשתתפים לעשות מעשים טובים לזכותו, והשנה הוא הגיע בכדי לומר להם תודה.

"דבר אחד אני יכול להגיד לכם בטוח, וזה שאף פעם לא הרגשתי לבד, וכל זאת בזכותכם". אמר פיליפ והרים קופסא לבנה קטנה ממנה הוציא מאות פתקים לבנים עליהם מצוינים כל ההחלטות שקיבלו על עצמם המשתתפים בשנה שעברה. "רציתי לומר לכם תודה מכל הלב על האכפתיות והתחושה הטובה שנתתם לי לאורך כל הדרך".

אל הבמה מוזמן הרב מנדי קוטלרסקי, מנהל משרדי 'מרכז 302' שמציג בפני הקהל את מכתב הברכה ששלח נשיא ארה"ב ברק אובמה למשתתפי הכינוס. עם סיום דבריו עולה אחרון הנואמים הרב משה קוטלרסקי, יו"ר CTeen הבינלאומי וסגן יו"ר ה'מרכז לענייני חינוך'.

"אני מסתכל עליכם ואני רואה בכם את המנהיגים של העם היהודי בעתיד", אמר הרב קוטלרסקי. "יש בכם כוחות להאיר את העולם ובמיוחד בימינו אלו שהחושך גדול מאוד. יש הרבה על כתפיכם, אבל במקביל יש לכם גם את הכוחות הנכונים לכך ואנחנו סומכים עליכם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.